Gå til innhold

Hvor viktig er Kreatin/Protein egentlig ?


Anbefalte innlegg

Har noen kamerater som har begynnt å trene & ta diverse ting, kreating/protein/weight-gainer. De påstår at dette er sterkt nødvendig for å "vokse" og få store muskler.

 

Han ene trenger ganske mye, de to andre har hengt seg på "lasset" og vil bare være tøffe.

 

Jeg lurer på om det i det hele tatt er nødvendig og gå på diverse sånne ting når man er 15 år...

 

edit: trykkfeil

Endret av Dandar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiser du mye så trenger du ikke proteintilskudd..

 

Skal du ha maximal utnyttelse så kan du kjøpe det.. Men det er ingenting som er så bra som ordentlig mat. Men det er vansklig å få i seg nok proteiner og samtidig ikke overskride kalori-skjemaet. Derfor passer shakes et par ganger om dagen fint.

 

Kreatin er ikke noe vits å bruke før du har trent en stund og står fast.. Kompisene mine brukte det 1 måned og nå har jeg tatt dem igjen uansett, selv om de

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke noe om det

Da trenger du heller ikke utale deg.

 

Protein helt nødvendig hvis man skal ha noe effekt ut av treningen, å det er ingen bakdeler med og ta protein annet enn at det koster litt penger. Om man er 10 år eller 90 år har ingenting med saken og gjøre siden alle trenger proteiner for å bygge.

 

Kreatin jeg er ikke noe stor fan av.

Lenke til kommentar
Kostholdet kan ha mye å si, men man burde ikke overdrive i starten, da man øker i musklatur uansett hva man spiser. Kostholdet blir viktigere når man har trent en stund.

Etter min mening så er kosthold det første man bør få styr på. Starter man å trene uten å se særlig resultater mister man fort motivasjon. Mener ikke at en proteinbøtte er det første man kjøper, men man bør ha styr på hva man putter i seg i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Kommer helt ann på kostholdet ellers, men generelt tror jeg ikke folk på 15 år vil ha stor nytte av kreatin.

Proteiner\karbohydrater derimot er en annen sak, og er vel mer avhengig av hvor hardt de trener og hvor mye\hva de spiser ellers.

hvorfor skulle en 15 åring ha mindre utbytte av kreatin enn eldre personer?

kosthold betyr mer enn alle tilskudd...

Lenke til kommentar
Kommer helt ann på kostholdet ellers, men generelt tror jeg ikke folk på 15 år vil ha stor nytte av kreatin.

Proteiner\karbohydrater derimot er en annen sak, og er vel mer avhengig av hvor hardt de trener og hvor mye\hva de spiser ellers.

hvorfor skulle en 15 åring ha mindre utbytte av kreatin enn eldre personer?

kosthold betyr mer enn alle tilskudd...

er ikke helt sikker på dette.. men fordi han er i puberteten enda?

Lenke til kommentar
Kommer helt ann på kostholdet ellers, men generelt tror jeg ikke folk på 15 år vil ha stor nytte av kreatin.

Proteiner\karbohydrater derimot er en annen sak, og er vel mer avhengig av hvor hardt de trener og hvor mye\hva de spiser ellers.

hvorfor skulle en 15 åring ha mindre utbytte av kreatin enn eldre personer?

kosthold betyr mer enn alle tilskudd...

Nja, det er ikke akkurat basert på noe vitenskap, men etter min mening Er det ikke nødvendig, fordi folk på femten er fulle av hormoner, og kommer antageligvis til å ha fremgang nesten uansett hva de gjør.

Ser ikke poenget med å trekke vann i musklene+forbedre prestasjoner marginalt med et tilskudd når man er 15år liksom.

Da tror jeg det er bedre å investere i proteiner. Uansett er vel ikke kreatin noe nybegynnere trenger

Lenke til kommentar
Har faktisk aldri spurt hvorfor de vil ha muskler, sikkert fordi det er "tøft"

Irriterer meg noe sykt over de som synest det er så kult å vere sterk.

Har noen i klassen. Håper ikke de leser dett :p Medlemmer på forumet...

Synes det er en bra trend at ungdom trener såpass mye nå for tiden jeg.

Det er ingen ulemper ved å ha litt muskler mm. man bruker dop for å fremskynde muskelveksten.

 

Kreatin er bare waste of money om du har trent lite fra før av, 'nuff said.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...