Gå til innhold

Strategi spill, vet du om noen fete spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

StarCraft 2 kommer vel en gang i tiden? Noen som har hørt noen spennende rykter?

 

Eneren var knallbra en gang i tiden. Men så kom det den dagen jeg fikk øynene opp for level editoren og merket at spillet hadde en høyere oppløsning der og så mye bedre ut. Deretter mistet jeg lysten på spillet. Håper de inkluderer gode oppløsninger og en god oversikt i 2ern. Jeg kan ikke fordra spill som har en dårlig oversikt hvor du blir presset ned mot bakken. Klaustrofobisk er det. WarCraft III og Rome Total War til en viss grad føles slik. :nei:

 

Tiberian Sun:

Er det ingen som liker Tiberian Sun? Det er da morsomt. Er så utrolig mange strategier en kan eksprimentere med på det spillet? Den lave oppløsningen fører heller ikke til den klaustrofobiske følelesen. Jeg har oversikten i det spillet.

Lenke til kommentar

-Warhammer 40k DOW har aldri vunnet, men faen å gøy det er!

-Generals Zero:hour - nyeste delen av C&C, med en del nye konsepter.

-Cossacks1 - satt i 17 - 18 århundre, mange folk, litt samme type som AOE. på en måte.

-Homeworld 2 - foregår i verdensrommet, egen type stratergi spill.

-Ground Controll 2 - stor forbedring fra GC1, ikke noen baser.

-stronghold 2, hvis du liker mange bugs

 

Tiberian sun er artig det, bare syntes at det er veldig ubalansert.

Starcraft 2 tror jeg ble lagt langt nede i kjelleren hos blizzard til fordel for WC3. så kom de med SC:Ghost for og gi noe til SC fansen. tror ikke vi ser noe til SC2 med det første nei. :(

 

Cossacks 2 syntes jeg gikk langt vekk fra Cossacks 1, syntes eneren er way morsomere.

Endret av Octavian
Lenke til kommentar

Rome:TW - Supert, men fortsatt sviktende AI

Codename Panzers: phase one - Supert

Medieval: TW + Viking Invasion - Supert

WCIII + TFT - Morsomt

Cossaks I/II - Selv om jeg ikke liker grafikkmotoren

LOTR: BfME - ET spill jeg ikke liker, men det er sikkert arti

C&C spillene, bortsett fra Generals - Det er rett og slett ren sjarm

Age og Empires I/II + III når den kommer - !/II er konge, det blir nok III også

Empire Earth I/II - Jeg synes I er bedre enn II

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mine favoritter er:

 

1: HOI2. Veldig dyptgående strategi basert på 2 verdenskrig. Du finner en test her på gamer.no

2: Red Alert 2/Yuri's Revenge. Gammelt, men fortsatt synes jeg dette er et av de bedre strategispillene jeg har spilt. Grunnen er at det er morro å spille det!

3: Emperor: Battle for Dune. Har ikke spilt dette så mye, men det lille jeg spilte synes jeg var ganske morro.

 

Andre spil som kan prøves men som jeg personlig ikke har falt for er:

 

1: C&C Generals/Zero Hour. Dette spillet synes jeg blir for tregt og for gjentagende.

2: Stronghold/Crusader. Dette synes jeg er ganske bra, men det blir alt for gjentagende. Har ikke prøvd Stronghold 2 vel å merke.

3: Rise of Nations. Bra strategispill, men falt ikke helt i smak hos meg, men synes en av kampanjenene var grei nok.

4: Empire Earth 1&2&Art of Conquest. Disse spillene synes jeg personlig er kjedelige, men ser at mange andre liker dem.

5: Age of Mytology. Ikke helt min stil.

 

Spill jeg IKKE anbefaller:

 

1: Frontline Attack War Over Europe. Huff. Det er alt jeg sier.

2: Conflict Zone. Sier huff her og.

3: Civilisation 3. Dette ble rett og slett elendig synes jeg, men det kan hende at turbasert strategi ikke er noe jeg faller for.

4: Alexander (basert på filmen). Det var så elendig at jeg slutta etter å ha spilt i en times tid.

Lenke til kommentar
Uansett hold deg langt unna Battle for Middle-Earth.

Meir ubalansert spill er vanskeleg å finne!

hva er det du sier??!!!! :mad:

 

battle for middle earth er det beste strategi spillet ever!! :love::love:

 

hvis man liker ringenes herre filmene i tilleg er man "in heaven!!!!! :D

 

anbefaler alle strategi fans dette spillet!

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Battle for Middle Earth er ikke et bra strategispill. Det er nemlig lite strategi i det spillet. Alt er om å gjøre å bygge de riktige bygningene til rett tid og skyndte deg ut for å få alle gårdene så du får ressurser. Nei huff. Eneste strategielementene i det spillet er at nazgühls med spyd er effektive mot rohan sine hestekrigere. Ellers er det jo bare ren pumping av units. Kan være morro en stund som underholdning og minner fra LOTR filemene ol, men ikke mer.

 

Ekte strategi finnes egentlig kun i Totalwar serien. Der du kan flanke units og pil og bue menn ikke har evig ammo osv.

Lenke til kommentar
Battle for Middle Earth er ikke et bra strategispill. Det er nemlig lite strategi i det spillet. Alt er om å gjøre å bygge de riktige bygningene til rett tid og skyndte deg ut for å få alle gårdene så du får ressurser. Nei huff. Eneste strategielementene i det spillet er at nazgühls med spyd er effektive mot rohan sine hestekrigere. Ellers er det jo bare ren pumping av units. Kan være morro en stund som underholdning og minner fra LOTR filemene ol, men ikke mer.

 

Ekte strategi finnes egentlig kun i Totalwar serien. Der du kan flanke units og pil og bue menn ikke har evig ammo osv.

ok,enig i noe dær med at det er for lite strategi,men morro er det fordet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...