Gå til innhold

Fjerning av HS (Heatspreader)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo litt mer risky ut, ettersom HS er limt til core. :hmm:

Men den som intet våger, intet vinner!

 

Btw; Nesten rart at ingen har forsøkt med en forsiktig oppvarming av HS under prosessen? Epoxylim har jo en tendens til å mykne litt når det varmes opp, og da slipper det antakelig lettere fra core?

Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 04/06/2005 : 15:24

  Ja, hvorfor ikke?

Men sjekk litt godt mht hvordan det ligger an med den CPU´n da, ettersom Intel limer HS til core, i alle fall på de nyere utgavene.

Det bør du avklare, før du prøver! 

Ser ut til at alle på 775 plattformen har limt hs i alle fall. Men er det bare meg som syns festemekanismen på 775 synes å være et problem ifht og montere denne cpu uten hs? Den er jo liksom i motsetning til A64, en aktiv del av festet mot socket...

Lenke til kommentar
jeg prøver å få av hs nå men jeg får d ikke til. :( skal jeg stikke kniven under hs å skjere rundt ? tror knivbladet mitt er for tjukt. jeg vet ikke.

Vær snill å LES artikkelen én gang til ! Og merk deg detaljene mht både verktøy og fremgangsmåte.

Gjør du det, skal det strengt tatt ikke være nødvendig å spørre om dette.

Lenke til kommentar

jeg hadde også en del problemer, og det kan virke som om knivbladet er for kjukt, etter at den ikke tik mer på sidene, så sørg for å ta på hjørnene, da det er lettere å få knivbladet under da og så fortsette med å ta på sidene igjen, men vær forsiktig, jeg skar meg 3 ganger på samme sted på samme tommel på under 10 min. (jeg slapp heldigvis å skjære meg mer.)

 

*edit*

her er bilde av mitt, skal prøve å få testet det hos en kamerat, må bare lodde på de to manglende pinnene først...

 

HS_fjernet.png

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

klarte det ved bruk av ren dyktighet.. :p

 

*Edit*

on topic, jeg har "vandalisert" heatspreaderen litt og funnet ut at den er av kobber, som i og for seg er bra, men er det ikke da negativt at det er et annet metall utenpå? da blir det jo en da en varmeovergang..

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar
klarte det ved bruk av ren dyktighet.. :p

 

*Edit*

on topic, jeg har "vandalisert" heatspreaderen litt og funnet ut at den er av kobber, som i og for seg er bra, men er det ikke da negativt at det er et annet metall utenpå? da blir det jo en da en varmeovergang..

så det ville også gi en liten postiv effekt om man slipte vekk det øverste laget på HS? slik at man får vekk det metallet som er lagt på toppen? hm...

Lenke til kommentar

Jeg fjernet HS på min Athlon64 4000+ og var uheldig og lagde noen skraper rundt core, i tillegg til at jeg var uheldig og bøyde noen pinner... Men jeg rettet pinnene opp igjen, smurte litt thermisk pasta på skrapene og monterte vannblokken... Jeg slo på pc'n og trodde aldri at den skulle virke, men det gjorde den! :D Jeg ble overlykkelig og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

 

Til dere andre; ikke skjær nedover, men innover mot core, så slipper dere å skrape opp cpu'en slik jeg gjorde :p

 

*EDIT*

Mulig fordi jeg ikke leste artikkelen godt nok :hmm:

Endret av briktern
Lenke til kommentar
briktern Skrevet 06/06/2005 : 01:19

*EDIT*

Mulig fordi jeg ikke leste artikkelen godt nok 

Heh, ja det forekommer meg at det er en del som ikke faktisk leser giuden i det hele tatt?

Vel vel, alle kan være uheldig, men begge de tingene du har gjort står jo rimelig godt forklart og advart mot. Flaks at du ikke skar vekk noen overflatemonterte kondensatorer på din ville ferd med kniven da ;)

Lenke til kommentar

Er det noken som veit om denne fjerninga kan skape problem ved festing av litt tyngre luftkjølarar?

 

Har ikkje festa noken S754/940/939-kjølarar eller prosessorar enda, så har egentlig lite erfaring på det området. Men sett at du har en litt tyngre kjølar, f.eks. Zalman cnps 7700. Vil denne bli meir problematisk å feste enn vanleg, etter å ha fjerna HS? (Tenker mest på amd s939, sida det er mest aktuelt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...