Gå til innhold

NEC DVD-ROM leser ikke tomme DVD`er


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et lite problem her. Min NEC DVD-RW ND-3520A vil ikke lenger "lese" tomme dvder. Den har derimot ikke noe problem i å lese dvder med innhold, heller ikke cder.

 

Når jeg putter inn en dvd får jeg følgende feil:

 

G:\ er ikke tilgjengelig

 

Feil Funksjon.

 

Dette skjer som sagt ikke når det er en cd/dvd med innhold på - de leser den helt fint..

 

Noen som vet hva det kan være?

 

Tusen takk for all hjelp - Unix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tar jeg ikke helt feil så får man aldri åpnet tomme dvdr eller cdr på samme måte som man åpner en brent cd.

 

Det skyldes at det ikke finnes noe filsystem på dvdn/cdn. Men frykt ei. Du får brent på den dvdn allikevel.

 

Sånn er det bare. Får i hvertfall ikke åpnet tomme dvdr/cdr her heller.

Lenke til kommentar

hehe ;) det er ikke det jeg mener. Vanligvis når jeg trykker på dvdrommen med en tom cd/dvd i så står det "vennligst sett inn....". Jeg har allerede prøvd å brenne en ISO på dvden men da får jeg melding om at "the disc is blank or invalid. Please insert original disk".

 

Det jeg også har lagt merke til er at når jeg ikke har noe medium i dvdrommen så står det DVD-R xxx, men så fort jeg putter i en tom dvd så står det CD-rom. Dette stemmer vel ikke?

Lenke til kommentar

ja.

fra deg.

Har et lite problem her. Min NEC DVD-RW ND-3520A vil ikke lenger "lese" tomme dvder. Den har derimot ikke noe problem i å lese dvder med innhold, heller ikke cder.

 

lese tomme dvder..

tomme dvd er jo som regel ikke lesbare.

men man kan se kvaliteten ved og bruke nero for den spesifikke dvd/cd

av et større parti.

Lenke til kommentar
lese tomme dvder..

tomme dvd er jo som regel ikke lesbare.

men man kan se kvaliteten ved og bruke nero for den spesifikke dvd/cd

av et større parti.

Har kanskje ikke formulert meg godt nok. Jeg vet at det ikke går ann å lese tomme cder. Problemet er at den vises som ikke tilgjengelig og navnet på rommen skiftes til CD-player (noe som er helt feil).

 

Det har funket helt fint å brenne på de dvdplatene jeg har her så jeg kan ikke se at det skal være problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...