Gå til innhold

tannregulering?..jeg?, hvordan er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt det over fire år.. Mine verste fire år vel og merke.

Ikke for å virke slem eller noe, men det kan bli et ekstremt styr hvis en ikke kan holde utstyret uten brudd eller diverse skader som kan forekomme.. Hvis det går greit (hvis det ikke går greit bør du virkelig bekymre deg for reguleringstannlegen din) er det bare å bekymre seg over smertere som varer i en-tre dager etter stramming.. Hvor munnen blir svært øm og snakking blir nærmest som å spise stålull.

 

Gled deg..

 

EDIT: Og ja, en må lide for skjønnheten, sies det. :p

På sett og vis er det verdt det.. :yes:

Endret av Jackemeister
Lenke til kommentar

Det er ikke så vondt som alle her sier.. Men du bør unngå å tygge noe særlig de første 2-3-4 dagene.. (suppe og youghurt ;) )

Etter dette så vil det ikke være noe vondt, men du vil kanskje føle det litt ubehagelig til du blir vant til det..

 

Når du er inne på kontroll og strammer så vil du kanskje få litt vondt den dagen.. men vil ikke vare så lenge..

 

Det var ihvertfall sånn jeg erfarte det..

 

 

Svar til deg over: Jeg rettet bare på tennene.. (de sto helt jævlig).. litt under 2 år..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Tannregulering er så absolutt verdt det.

Det eneste jeg har å utsette på det, er da tannlegen min bestemte seg for å montere et par stenger på reggisen min (imellom over- og underdelen av kjeven) for å "rette opp" det jeg hadde av overbitt.

Det var rett og slett dritvondt, og jeg kunne ikke preike ordentlig. Det var faktisk så grusomt at jeg gikk rundt med munnen åpen for å prøve å lette litt på det syke trykket jeg fikk i kjeven av de dumme stengene. urk. Senõr tannlenge hadde jo også klart å kappe til de stålstengene i forskjellige lengder, så den ene stanga låste seg jo til tider. Har konfirmasjonsbilde av meg selv der jeg står med kjeften åpen og ser ut som en fordømt idiot.

Ble endel søvnløse netter av det der, gitt.

Men, det er da heldigvis over nå. :)

 

Resultatet av reguleringa ble knall, og jeg angrer ikke et sekund på de 3 årene jeg hadde regulering.

 

Tannlegen min klarte aldri å kurere overbittet mitt, da... ;)

 

Paranode

Lenke til kommentar

det værste med "reggis" er faktisk å ta det av. Er så utrolig uvant! :dontgetit: Og det med kyssinga er bare rykter. Du må være ganske dårlig til kyssing hvis det skjer. :p Bare gled deg til kjøttsåra du får i munnen! spesiellt de som er der klossene stikker ut. gnager og gnager og gnager... og tilslutt har du et kjempestort krater i kjæften! :w00t:

Lenke til kommentar

JEg hadde regulering før, mye styr i tiden før jeg fikk det, gom å greier.. :hrm: Men om valget står imellom å ha gom/nattregulering eller regulering, ta regulering! Det gjør vondt de første dagene etter du har strammet den, men så går det helt fint! oss mennesker vettu, har god tilpassingsevne :p Du bli vandt til det :)

Lenke til kommentar
Faen, jeg innså. Snusen kommer til og sette seg fast i reguleringa..

Eller?

Har ikke sett ën som har snusa og hatt regulering.. :dontgetit:

Klarte det jeg. Men var ikke optimalt, akkurat.

 

Mye dårlige minner som blir dratt opp av denne tråden. Hadde fortrengt det meste.

Lenke til kommentar

Jeg hadde regulering i fem år, da jeg hadde en tann som rett til siden i fronten. Er så utrolig glad for at jeg fikk gjennomført behandlingen, så da får prisen bare være det samme (kostet vel rundt 20 000).

 

Snusing kan være litt problematisk, men hvis du bruker porsjon (gud forby) skal det nok gå bra.

 

Kjeveortopeder pleier forresten ikke å bruke hansker, da de er fullstendig avhengige av å kjenne på tennene og regulering, og hanskene demper sensitiviteten. De vasker seg godt med desinfiserende såpe først, dog, så det er ingenting å være redd for.

Lenke til kommentar

Jeg hadde streng i litt over ett år, sitter nå igjen med ett forsatt stygt smil, men det var verdt det. Litt kjipt med to av sidefortenne som står ut til hver sin kant. Jeg kan ikke tenke meg til hvordan det hadde gått uten streng. Det var nesten to år siden.

 

Jeg var hos tannlegen for noen måneder sider, og kunne velge selv om jeg skulle ha streng igjen. Jeg skammer meg egentlig litt over tennene mine, og har lyst til å fikse det, men klarer forsatt ikke å bestemme meg...

 

Egentlig bare fordi jeg har en tvillingbror som ser verre ut, men han ønsker ikke streng igjen.

 

Uansett så er det 110% verdt det, og den smerten er ikke mye å skrike for... Føles egentlig bare litt ømt samme dagen (helst litt ut på kvelden) og begynnelsen av neste dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...