Gå til innhold

spm. ang. teoriprøve (bil)


crapgame

Anbefalte innlegg

lurte på et par ting rundt teoriprøven som kanskje noen her vet svaret på.

 

- hvor mange oppg. er det og hvor mange feil kan man ha?

- hvis det f.eks er 2 av 4 som er rette står dette da at det er 2 rette?

- HVIS man stryker må man gå en vente periode sånn som det er på oppkjøringa? ev. hvor lenge?

- gode tips?

 

ting som er viktige å huske?

 

har testet meg på flere på nettet å der kan man ha 27 feil og jeg ligger rundt 15-20. er disse testene realistiske i forhold til hva man får?

Linker

http://www.zensor.no/

http://www.teoriproven.no/

http://www.dinside.no/php/art_spor.php?id=1036&aid=23479

http://quiz.atl.no/

 

ev. noen fler gode som kan brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- hvor mange oppg. er det og hvor mange feil kan man ha?

- hvis det f.eks er 2 av 4 som er rette står dette da at det er 2 rette?

- HVIS man stryker må man gå en vente periode sånn som det er på oppkjøringa? ev. hvor lenge?

- gode tips?

1. 45 oppgaver, maks 27 feil

2. Ja.

3. Ja, 2 uker.

4. Dersom det f.eks. er tre rette og du ikke vet hvilket svar som er galt, merk av ALLE. Tenk enkel matte. ;)

Lenke til kommentar

Jeg snakket med kjørelæreren min om akkurat noen av de testene på internett, og han sa at de var ikke noe i nærheten av testene du får når du tar teoriprøven. For det første var de for enkle, mange inneholdt ikke gode nok/oppdaterte nok spørsmål om forskjellige emner og tilslutt sa han at man hele tiden får jo vite hvor man feil man har, noe man ikke får vite før etterpå på den ordentlige prøven...

 

Uansett. Les boka. Ta prøven. Stå med glans.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Prøvene genereres as you go. Fra en sentral spørsmålsbank plukkes det ut 45 forskjellige, tilfeldige spørsmål. Testene på www.teoriproven.no ligger ikke så langt fra sannheten. Testene på atl føler jeg faktisk er litt i vanskeligste laget.

Nei, de ligger faktisk nokså langt ifra virkeligheten. Jeg øvde meg til 0 feil på teoriproven.no, og klarte fortsatt å stryke teorien, fikk 30 feil. Men da hadde jeg knapt lest, andre gangen gikk jeg faktisk bare 2 feil, som var ny rekord på trafikkstasjonen :p

 

www.teoriproven.no er den letteste, og burde være for nybegynnere.

 

Bruk heller de andre som er på dagbladet og dinside. :yes:

 

Trafikkstasjonen har 190 spørsmål, og du får 45 av disse.

Lenke til kommentar

Ville ikke bekymret meg for mye. Sunn fornuft tar deg langt på denne prøven, kan du de mest grunnleggende trafikkreglene går nok dette i boks.

 

Selv syns jeg prøven var overraskende lett, med tanke på at en faktisk får vite hvor mange rette det er på hver oppgave. Da kan en bruke elimineringsmetoden og karre seg gjennom selv når man er usikker.

 

Ang. prøver på nett prøvde jeg et par av de, men ble aldri noen spesiell kløpper på dem. På selve teoriprøven fikk jeg likevel 0 feil og damen bak skranken mente hun aldri hadde opplevd det før. Oh well. Det går nok bra.

Lenke til kommentar

Det beste du gjør er å tenke litt logisk. jeg hadde prøven for litt under en uke siden og jeg stod. Det var vel pga jeg tenkte logisk. På en oppgave var det 3 riktige svar av mulige 5 alternativer. Jeg fant 3 stk som hang sammen mens det var 2 stk som skilte seg ut. Merket da av de 3 som lignet og det var riktig. Det er sånne ting man må gjøre under prøven.

Tar man et sånt teori kurs hos kjøreskolen lærer man nesten alt. Jeg har nesten ikke rørt boken men tok kurset og stod. Er ikke så veldig vanskelig, men er litt vanskeligere enn de på nettet, f.eks www.teoriproven.no.

Uansett, lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
- hvor mange oppg. er det og hvor mange feil kan man ha?

- hvis det f.eks er 2 av 4 som er rette står dette da at det er 2 rette?

- HVIS man stryker må man gå en vente periode sånn som det er på oppkjøringa? ev. hvor lenge?

- gode tips?

1. 45 oppgaver, maks 27 feil

2. Ja.

3. Ja, 2 uker.

4. Dersom det f.eks. er tre rette og du ikke vet hvilket svar som er galt, merk av ALLE. Tenk enkel matte. ;)

Hm, skremmende hvor lite jeg kunne om teoriprøven selv om jeg jobber hos Biltilsynet for sommern.. :p

 

Skylder på at de har lagt om systemet brutalt siden jeg tok de greiene der.. :)

Lenke til kommentar

Teori-prøven er ikke noe å bekymre seg over. Bare tenk LOGISK det er cluet. og bruk hue (haha rima gitt). Leste halve boka, og fikk 21 feil på første forsøk. er ikke noe stress. neste gang du er ute å kjører prøv å se for deg situasjoner i kryss, rundkjøringer etc. og si til deg selv hva alle skiltene betyr. Det ordner seg nok skal du se! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...