Gå til innhold

Diablo, baldursgate og lignende spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sperret øynene opp da de sist uke så at kanskje Diablo 3 var på vei. Til alles store skuffelse var det bare en drittunge som satt ut rykter om at fettern hans i bulgaria hadde vært med å spilt inn musikk til spillet.

Mitt store spørsmål er da. Hvorfor melker de ikke diablokua og sender ut et nytt spill i serien? Dette er jo spill som ville solgt noe sinnsykt selv om det bare var middelmådig. For tiden må all spilling i heimen foregå på konsoll i stua da det gamle datarommet er blitt barnerom til dattern min. I desperat søken etter litt hack'n slash kom jeg derfor over Baldurs Gate: Dark Alliance 2 til Xbox som er et ganske så brukbart spill. Lurer derfor på om folk har tips på lignende spill som Diabloserien til PC og Baldursgate til Xbox?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NWN og Fallout får man ikke til Xbox (bortsett fra det begredelige Fallout: Brotherhood of steel.. ).

Bard's tale er temmelig likt BG: DA1+2 (samme motor, svjv). Ellers har man D&D: Heroes.. temmelig artig med 4 spillere.

Skrevet (endret)

Icewind Dale-serien er verdt å sjekke ut dersom du liker Baldur's Gate :)

Edit: Dog er ikke disse dedikerte "hack & slash"-spill, men meget gode RPGs er de nå uansett.

Endret av henrikmain
Skrevet
For all del ikke bland Baldurs gate med Diablo da *grøss* Baldursgate er kvalitet... Diablo er kvantitet

Diablo er ett bra spill.

Heh.. Hvor er i Diablo bra? Det første var litt morsomt, men D2 var bare tragisk..

Nei enig med der Loffelur, de to spillene bør ikke nevner i samme setning!

Skrevet
Ja synd for deg, du er tragisk du og.

For å pirke litt så sa Gromle at d2 var tragisk ikke du...

D2 har samme historie som ei kjøtbolle i forhold til BG.

BG1\2, Icewinddale, Fallout. er i en kategori så følger D2, (delvis) nwn og BG: dark alliance.

Skrevet
Ja synd for deg, du er tragisk du og.

Så kreativ du er i diskusjoner, men er vel kanskje sånn man blir av for mye Diablo :p

Men sånn seriøst, Diablo er ett simpelt hack'n'slash spill med masse monster og noen få quester av typen "drep masse monster og hent den fine tingen" eller "drep masse monster og drep det store stygge monstret etter det". Ingen dypde eller variasjon. Og når man møter nesten samme monster igjennom hele spillet, bare med annet navn og farge, så sier det litt..

Men du Loffelur, er det ikke litt strengt å sette NWN i samme kategori som Diablo? Er jo ikke på høyde med BG, men ikke så langt nede som Diablo.

Skrevet

Gidder ikke ha lange diskusjoner som alle andre for å si hva jeg mener,

jeg mener så synd for deg at du ikke liker diablo. Etter for mye diskutering blir

man vell like teit som deg.

Skrevet (endret)

Kan du kanskje dele hva du synes er bra med historien til Diablo? For jeg synes ærligtalt den er syltynn, men godt mulig jeg ikke fikk med meg noe særlig ettersom jeg stort sett gjorde andre ting mens jeg spilte.

@Destructoboy: Diskutere gidder du ikke, men å slenge dritt fordi jeg synes Diablo suger like hardt som en industristøvsuger, det gidder du? :D

Endret av Gromle
Skrevet

Nå motsier du deg selv her. Men uansett, enkelte krever mer ut av ett spill enn å trykke masse på venstreknappen for å drepe nesten identiske monster for å se om de mister noe fint ...

Skrevet
Nå motsier du deg selv her. Men uansett, enkelte krever mer ut av ett spill enn å trykke masse på venstreknappen for å drepe nesten identiske monster for å se om de mister noe fint ...

For å si det sånn, bare det at jeg sier at jeg hater cs sterkt og alti har likt

FF etc sier vell litt om at jeg krever mye av spill. Men likevell synes jeg diablo

var ett bra spill, hadde det gøy. Det var nok å finne på når man spillte det

online på Bnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...