Gå til innhold

Hvilken Windowsversjon er å anbefale?


tibbs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å skaffe deg xp så hvorfor ikke?

 

Litt tregere i spill, men fint og vakkert da.

 

Liker du det gamle gode så er win2000 meget bra.

Spiller du bare nye spill, så er denne bra og bittelitt raskere en winxp, men ser litt værre ut.

 

win98 tar du om du ikke har win2000 og xp liggende.

 

winME bare glemmer du og tar win98se i stedet.

Lenke til kommentar

TA XP, svinstabilt!!!

Har hatt det siden september, og det har enda ikke krasjet. Har ikke sett antydning til blåskjerm :smile:

 

Endelig en windows det går an å stole på.

(har lite erfaring med W2K, så kan ikke si om denne er mer eller mindre stabil enn XP..)

 

Anbefaler absolutt XP, mange kjekke funksjoner i tillegg.... :grin: :grin:

Lenke til kommentar

ser at winME har fått ganske stor kritikk og kan egentlig også skjønne hvorfor, men sjøl har jeg ikke hatt problemer med det i det hele tatt!! har hatt det nå i snart 1/2 år, og jeg har ikke hatt halvparten så mange kræsjer som med 95 og 98se... har merka at system ressursene ligger lovlig lavt noen ganger (ned mot 20% ledig), men det er også det eneste!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-23 12:58, tibbs skrev:

Hei, jeg skal innstallere Windows på ny maskin, men er i tvil om hvilken versjon jeg skal bruke. Maskina skal brukes hovedsakelig til Internett og som spillmaskin. Hva skal jeg velge? Win98ME, WinXP, Win2000, eller ordinær Win98 ??


 

Alle OS som ikke er NT baserte fjerner du lett fra lista. Da står du igjen med WindowsXP og Windows 2000. Hvem som er best av disse er verre å si, noen sier at XP er raskere og mer stabilt andre sier vice versa. For min del var 2k mer stabilt. XP har hengt seg(eller rettere sagt, noen program har hengt seg og XP jeg har ikke klart å lukke programmene) 2 ganger på 2mnd nå. 2000 hang seg for min del aldri på ett år. Men som sagt, andre sier omvendt.

 

Det som derimot er sikkert er at Win2000 har vært på markedet lengre enn XP og snart slippes Service Pack 3. Det gjør at Windows2000 er kvitt alle sine barnesykdommer, mens XP har ikke vært på markedet lenge og har fortsatt mange barnesykdommer.

 

WinXP har helt klart noen kule features, men stort sett er det ikke noen must. En irriterende ting med XP er at det er mye dill(MSN messenger f.eks) som må fjernes. Det tar rett og slett litt tid å sette opp systemet slik du vil ha det. WinXP er for bruker(u)vennlig. Windows 2000 derimot er mer strømlinjeforma og helt klart mer tilrettelagt for proffer uten all slags tull og tøys som MSN messenger.

 

Tør påstå det at WinXP krever mer RAM enn Win2k for å fungere optimalt.

 

Så; dersom du ikke er veldig glad i å drive å skinne progza dine og muligens vil behold classic looken så gå for Win2k. Det er lettere å oppgradere fra Win2k til WinXP enn fra WinXP til Win2k.

 

_________________

Datasupport (9MB *.mov) - ROFLMAO :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-11-23 22:33 ]

Lenke til kommentar

Skal du spille er det Win98SE som gjelder, har du ikke drivere som passer alt "jernet" i maskinen din så er det bare å glemme WinXP og W2K. Sjekk for all del Microsoft HCL list for å se om alt passer, ellers får du bare problemer. WinME er i noen tillfeller mere ustabilt en Win98SE. WinME er også veldig kresen på drivere.

Har kjørt alt sammen fra først versjon.

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

jeg har brukt ME i et år nå. vist du kan sette det opp skiklig er det nesten alltid bedre enn 98se. eneste grunnen til at zdnet la det på toppen hva jo fordi vi forventet noe mye bedre enn 98se, men det ble bare litt bedre. det betyr jo ikke at det er verre en 98se bare fordi zdnet kåret det som en fiasko.

Lenke til kommentar

Ser det er mange innlegg om Windows'er for tiden, hvor flere spør hva de burde installere. Alle kommer vi jo med forlsag basert på egen erfaring, så til alle de som ikke vet om de skal kjøre Windows 98(SE), 2000 eller XP, har jeg et forslag å komme med.

 

Hvorfor ikke kjøre alle disse (eller to)?! Når 2k kom, kjørte jeg den som dual-boot med 98. Nå kjører jeg 2k/XP, og det hvis noe ikke fungerer i XP, rebooter jeg til 2k. Dermed kan man prøve ut selv, hvilken Windows man syns er bra, og ev. kun kjøre denne. Jeg for min del, kommer nok til å dual-boote et stund til, for å ha muligheten til å bruke det ene, hvis det andre ikke går...

Lenke til kommentar

Glem XP og Mil ..gå får win98se

 

sjekk selv denne linken hvorfor ikke milenium

http://www.itavisen.no/art/1297724.html

 

XP = masse driverproblemer og tregere spill (

 

win 98se =raske spill og ett stabilt system :smile:

+ att vis du laster ned WindowsBlinds 2.2¨eller WindowBlinds 3

(ett skinnprogram til win98se som gjør slik att du kan velge mellom en masse skinn,,,

på denne måten kan du få en win98se som ser helt lik ut som XP men sammtidig er raskere til spill...

her laster du ned WindowsBlinds 2.2/WindowBlinds 3

http://www.stardock.com/

Lenke til kommentar

Hviken Windows+

 

Jeg kjører Windows2000 og WinXP. Foreløpig vil jeg anbefale win2000 pga. Jeg er enige med flere her som sier at det dukker opp problemer med drivere med winXP. Den har ikke vært lenge nok på markedet. Men selv win2000 har noen begrensninger når det gjelder noen eldre program bl.a. til kortbrennern min. Jeg tok derfor å instalerte win98se inn i win2000 ved hjelp av Connectix Virtual PC. Jeg kan da starte win98se når jeg trengern uten å logge ut av win2000. Krever litt av maskinen, men det funker helt bra. Så min anbefaling er win2000 m/win98se. WinXP har jeg kun installert for å bli kjent me'n, til senere når det er drivere å oppdrive!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-24 20:22, ZAN skrev:


win 98se =raske spill og ett stabilt system :smile:



 

?Windows98SE stabilt? Husker du hva som skjedde når Billy boy skulle presentere Win98 for hele verden? :lol:

 

Klarer du å få windows98SE til og være oppe over lang tid(2mnd for eksempel). Neppe. Kjører du et stabilt OS(NT eller *nix baser) så er ikke det noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...