Gå til innhold

Hvilken Windowsversjon er å anbefale?


tibbs

Anbefalte innlegg

Byttea kkurat fra Win98 til WinXP. Jeg synes forskjellen ikke er spesiellt stor jeg.. Ok WinXP har kulere utseende og dog færre krasjer, men ytelsen er ikke mye, men litt dårligere i spill (ca 200 3dmark2001 poeng)

 

En ting jeg la spesiellt merke til var oppstarten! Med nettverkskort på tok det LANG tid.. med XP tok det faktisk bare 50sec fra on-knapp til jeg kunne bruke windows.. dette er en klar forskjell! :smile:

Det er litt kjedelig at det å slå av pc'n tar noe lenger tid i XP..:sad:

 

XP som jeg har intrykk for nå virker kanskje litt for brukervennelig.. Ting blir gjort så lett at det er vanskelig. Dette gør at en må lete litt i begynnelsen..

 

Jeg har et billion ISDN kort, dette ville absolutt ikke virke med Xp, og måtte byttes ut.. maskina ville ikke restarte når drivere var lagt inn.. Har du Billion, så pass deg!!

 

etter mye om og men fikk jeg det til og maskina kjører like stabilt dom før... ingen bivirkninger, men husk å ha minst 3 gig ledig på c: XP tar faktisk 1,5GB i forhold til WIN 98 som tar ca 600-800MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

Jeg bruker selv winXP, og har identisk ytelse med det jeg hadde i win98se. Jeg har hatt litt problemer med driver til printeren som trøbler litt, men jeg fiksa det med å laste ned ny driver fra HP. Etter det har jeg ikke hatt én blåskjerm eller krasj.

 

Alle spillene jeg spiller funker i XP, og designet er fint. Dessuten er det myyyyye lettere å sette opp enn win2k, samtidig som du har alle sikkerhetsgreiene fra win2k. Det jeg mener med at win2k er vanskeligere, er at det er 3 servicepacks ute, og ikke alle funker like bra på alle maskiner. Dessuten er det ørten enkelt oppdateringer.

 

Jeg er altså svært fornøyd med winxp.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-25 10:01, gthomass skrev:

Skal du kjøre Winxp så vær forsiktig med å bruke Norton Antivirus, det ser ut til at det er en del som har problemer med denne kombinasjonen, selv om du bruker den WINXP godkjente 2002 versjonen.


Opplevde problemer både med Norton Antivirus 2001 og 2002 i Win2k, men i XP fungerer 2002 helt OK. Husk å laste ned patchen for program-kompatibilitet (for et ord!) hvis du bruker 2001.

Lenke til kommentar

JEg kan ikke si meg fornøyd med Win XP. Har hatt det noen uker og måtte i dag kjøre system restore tilbake til da jeg installerte XP. XP funker flott i begynnelsen men etter hvert som man legger inn noen programmer så begynner det artige.

 

XP blir plutselig ekstremt tregt. Klarer ikke å starte programmer og ikke avslutte dem heller. Programmene er både proffesjonelle og freeware.

 

Så i tillegg da jeg tok system restore så sletta XP mange av programmene mine som tilhørte WIN 98 og som aldri var instalert i XP !!!

 

MIsta mange interessante ting. Så foreløpig holder jeg meg til WIN 98 og 2000

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-25 07:45, Pronto skrev:

Win ME og tildels også Win98 blir mye bedre og stabilt om du bruker en memorymanager. I ME er det nesten en forutsettning.

Jeg bruker Winram turbo, men Realease ram o.l er også bra.



 

Har du nok RAM (256 MB eller mer ) i WinME er stabiliteten god.

Lenke til kommentar

Hei, nå var det mange meninger som kom opp, og jeg skal bare fortelle mine erfaringer.

 

Jeg har brukt Win 98, Win ME og Win XP.

Etter at jeg innstallerte Win ME, skjønte jeg ikke vitsen med å gå tilbake til 98. Det ble færre bluescreen, aldri den irriterende feilmeldingen om illegal operation. Jeg hadde på Win ME i 5 dager uten å måtte reboote... også skrudde jeg den av for å slippe "susingen".

 

XP er fint å se på, og skal være mer stabilt. Jeg har ikke fjerna ME fra maskinen enda. XP er ikke helt problemfritt for meg heller, nå skal jeg legge en annen thread om å få hjelp til å fixe en harddisk.

Lenke til kommentar

Alle dere som sier at winxp er tregere på spill aner ikke hva dere snakker om.

 

Windows XP er raskere på Spill!

MEN, det er jo ikka alle spill som funker...

 

dere som tviler kan jo kjøre 3d mark 2001 og sammenligne resultatene med win98 ME resultater...

 

 

 

Grunnen til at jeg bruker XP er ganske enkelt at Windows XP Funker. i motsetning til Win98 eller ME. (har ikke prøvd 2k noe særlig)

 

hvis jeg installerer win98 eller ME får jeg jo blå skjerm på første oppstart! (da tenker jeg på alle de tullingene som har betalt for win98/ME....)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Si hva dere vil om både 98 og ME, de liker jeg ikke i det hele tatt, sist jeg var på LAN bootet alle ME og 98 brukere minst 20 ganger hver time, og vi med XP vet ikke hva reboot er nå, samme for 2K brukerne.

Service Pack 1 kommer snart til XP, så hvis du gidder å holde ut så legg inn XP.

Bruker det selv og nyter hvert sekund av det.

Lenke til kommentar

hvis du er litt konservativ av deg velger du nok 2k, hvis du er klar for noe nytt legg inn xp!

har hatt begge med dualboot, nå kjører jeg xp only!

grunnen var nok det at en del progs ikke funka helt i 2k mens de av en eller annen merkelig grunn gjorde det i xp :/

men for all del 2k er _fjellstøtt_ , mye mere stabilt enn xp (i alle fall hvis du ikke vet hva du gjør, ikke det at xp er ustabilt heller da :grin: )

ellers er det en del ting jeg personlig foretrekker med xp, men det kommer jo an på hver enkelt, husker at startmenyen irriterte meg grønn på xp den første måneden, nå er den bare konge :grin:

Lenke til kommentar

Ser Itavisen har listet 80286 prosessoren som en fiasko. Men det kan jeg da ikke si meg enig i? Ok, kanskje den ikke levde opp til forventningene når det kom til Windows (selv om jeg kjørte Windows greit på en 286 selv). Sett fra et prismessig standpunkt var den et helt fint alternativ, da den var mye raskere enn en 8086 prosessor og kom i høyere klokkehastigheter (opptil 25 MHz fra AMD). En 16 MHz 286 maskin var ganske kjapp, ikke så kjapp som en 386, men finfin til spill.

 

Vet at Intel dreit seg ut på visse punkter, slik som dens noe dysfunksjonelle protected mode og dens begrensining til å bare kunne adressere 16 Mb minne, men det hindret den ikke i å bli brukt i lavpris PC'er.

 

[ Denne Melding var redigert av: Smirnoff på 2002-04-02 10:35 ]

Lenke til kommentar

On 2001-11-24 20:22, ZAN skrev:

Glem XP og Mil ..gå får win98se

 

sjekk selv denne linken hvorfor ikke milenium

http://www.itavisen.no/art/1297724.html

 

---

"Kalkun" = oppblåst uten innhold. Oppblåst i forhold til forhåndsomtale av Win Me. Opprinnelig skulle ME være en mix mellom 2000 og 98, uten at det ble så revolusjonerende som forhåndsomtalen skulle tilsi.

 

- Og Microsoft har vært veldig flinke med å skru opp forventninger til et nytt operativsystem slik at markedet skal komme til å begjære nye OSer. Og nytt operativ system kommer det nå hvert år fra Microsoft slik at det kan tyne mest mulig penger ut av oss. Mye nytt har det ikke kommet fra Microsoft.

 

Har Win ME som fungerer meget godt og stabilt. I forhold til forhåndsomtaler, tester, brukererfaringer med XP er det liten vits å kjøpe DET operativsystemet, når en har noe som fungerer godt fra før.

 

Eneste minus med ME er at det er en "minnesluker".

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: frans på 2002-04-02 13:25 ]

Lenke til kommentar

Nei, nei!

 

Glem Windows, bruk Linux.

 

Det fine med Linux er;

 

Du kan kjøre alt mulig på den (bare du har en mastergrad i programmering selvfølgelig)

 

Den er dønn stabil (dersom du klarer å skaffe akkurat den kompatible hardwaren du trenger da)

 

Den holder middagen varm når du kommer sent hjem fra jobb

 

Den lufter bikkja for deg når det regner

 

Den skifter dekk på bilen (vasker den også om nødvendig, men det er kun de nyere kernel-versjonene)

 

Den svarer i telefonen for deg når du dusjer

 

Den panter alle tomflaskene dine

 

Den baker brød om morgenen

 

+ en del andre ting.

 

Men! trenger du ikke noe av dette kan du jo velge WinXP

 

PS: Utsagnene om Linux VAR ironisk ment da (for de som ikke skjønte det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...