Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister kontakt med nettet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I det siste har jeg hatt problemer med at nettet detter ut når maskinen ikke brukes.

Samme hvilke programmer som er tilkoblet så mister den kontakten med nettet, eneste muligheten er da å restarte maskinen :mad:

I evenmanager kommer dette opp:

IP-adresseleasingavtalen 0.0.0.0 for nettverkskortet med nettverksadressen 000C763D7255 ble avslått av DHCP-serveren 193.216.1.59 (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-melding).

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Og disse to fikk jeg i går:

Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen 000C763D7255. Følgende feil oppstod:

Tidsavbruddsperioden for semaforen har utløpt. . Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP).

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

IP-adresseleasingavtalen 0.0.0.0 for nettverkskortet med nettverksadressen 000C763D7255 ble avslått av DHCP-serveren 193.216.1.59 (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-melding).

Hva kan jeg gjøre for å rette opp i det ?

Maskinen har innebygd nettverkskort i hovedkortet.

Har Thompson speedtouch 510 moden og 3com officeconect switch til å dele mellom to stk maskiner.

Men det er kun denne som er på nett for tiden.

Isp er tele2 :hmm:

Endret av Espen K
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre muligheter i første omgang:

1. At Tele2 nekter den nevnte MAC-adressen tilgang til nettet.

2. At maskinen din har et virus, orm eller annet utøy, som prøver å gjøre noe ulovlig på nettet til Tele2. Les denne tråden.

3. At Tele2 har en feil i sitt nett.

For 1 og 3., ta kontakt med Tele2, slik at de kan sjekke internt.

Skrevet (endret)

Samme problemt nå igjen gitt :no:

Sitter å surfer, så plutselig kommer jeg ikke inn lenger.

Gikk inn på nettvekstilkoblinger og reparerte den så var alt i orden igjen :hmm:

ser ikke at tele2 har noe om dette på sine sider

Tele2 serice info

Får kjøre en scan med norton og se hva som dukker opp, kjørte den på mandag og da var alt greit :cool:

Har foresten norton internett security 2005 og kjører ofte ad-aware fra lavasoft.

Endret av Espen K
Skrevet

har tatt en fabrikk resett på mkodemet og oppdatert det.

Men nå kommer jeg ikke på nettet lenger :no:

Trenger konfigurasjonfilen fra tele 2 :mad:

Skrevet

Hvorfor tar du ikke kontakt med Tele2 før du gjør sånt? De ville eventuelt be deg om å gjøre dette, hvis de trodde dette ville hjelpe, og gi deg de nødvendige instruksjoner. Hvis de tror at modemet er defekt, så sender de normalt et nytt, hvis du har kjøpt det hos de. Du har reklamasjonsrett på slikt også hos de...

Skrevet

jeg prøvde å ta en oppdatering, kom ca halvvegs også hang alt seg.

lot det stå i ca 20 min før jeg restartet pc og modemet.

Men da måtte jeg ta en ressett av modemmet, og siden har det ikke virket.

Er det ingen som har innstillingene til tele2 som jeg kan legge inn i modemet mitt ?

Skrevet

Tele2 bruker vel Telenor's utstyr, så VPI/VCI er 8/35, men det finnes noen sentraler som bruker 0/100. Encapsulation LLC og bridged ethernet. Vet ikke om du trenger noe mer, men ellers er det mulig du kan finne noe informasjon her.

Skrevet (endret)
Vits å poste her på forumet når du absolutt ikke hører på en skitt folk sier til deg?

hadde jeg vist at oppdateringen skulle gå så galt så hadde jeg ikke gjort det heller :nei:

Men gjort er gjort, har prøvd å sette den opp med brukernavnet og passordet jeg har fra tele2 , men ser ikke ut til at det virker.

Jeg har også kikket litt på oppsettet til telenor på dette modemmet, se Telenor thomson speedtouch

Før prøve noe av det jeg leste der senere, har fått låne et ericson modemm nå :blush:

Endret av Espen K
Skrevet

Henger meg på her. Hjemme hos folka mine oppleves det samme. Plutselig er det ikke mulig å surfe mer, men en disable\enable på nettverkskortet, eller ipconfig /relase og /renew er det som skal til å få maskina på nett igjen. Kjører Windows 2000, oppdatert NOD32 virusscan og ZoneAlarm firewall, i tillegg til Spybot, og bruker kun Opera eller Firefox nettleser. Er 98% sikker på at maskinen er fri for spyware\virus. ISP'n er Tele2, og det er heller ikke første gang jeg leser om slike problemer hos Tele2 kunder ...merkelig :hmm:

Skrevet (endret)

Nå har jeg innstalert oppdateringen til modemet, hentet den herfra.

Og kjørt en fabrikkresett på den etter oppdateringen.

1 Make sure the SpeedTouch™ is powered off.

2 Press the power button once (shortly).

3 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).

4 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it starts flashing green again.

Press the power button once more (shortly).

5 All LEDs flash green once.

6 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings.

Resetting the system to its factory defaults also involves deleting the configuration

profile settings. You may, therefore, need to reconfigure the system

using the SpeedTouch™ Setup wizard or by uploading the relevant configuration

file.

Så fulgte jeg denne som jeg fikk fra tele2:

Last ned pdf vedlegget :cool:

Så nå får vi se hvorda det går fremmover :thumbup:

deaktivere_pppoe_thomson_RETTET.pdf

Endret av Espen K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...