Gå til innhold

Forumets fotokonkurranse mai 2005 - Avstemming!


Stem på det bildet du liker best  

87 stemmer

  1. 1. Stem på det bildet du liker best

    • schloemi - Vin-vinneren
      4
    • jonnyloe - Tur i Dividalen
      1
    • bthoem - Hanne
      9
    • Don hanasand - Charlotte
      32
    • Pippin79 - Sveinung Sundli, Spillemann
      8
    • astaverloekk - Forsøk på surfing
      11
    • Anew - Cornelia flyr
      3
    • rogerjo - Klovnedame
      3
    • Ibjornholm - Matgla'
      6
    • Mikkle - Katteglede
      8
    • Zork - Hoppende Glad
      2


Anbefalte innlegg

Bildene ses her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...9&t=412081&st=0

 

Stem på det bildet du liker best. Avstemmingen stoppes 31. mai klokken 22:00. Den deltakeren som da har flest stemmer, vinner maikonkurransen 2005.

 

Lykke til alle sammen, og kom gjerne med kommentarer i denne tråden.

 

Samtidig kan dere jo begynne å planlegge neste måneds konkurranse. Tema er "Sommer". Kreative forslag settes pris på

 

Generell diskusjon rundt selve fotokonkurransen kan dere gjøre i følgende tråd:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360673

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Charlotte" var et spennende bilde, som jeg får lyst til å gå inn i, og pen, det er hun.

 

Men jeg stemte på bthoem sitt bilde, fordi jeg syns det viser glede (og det jeg oppfatter som "ekte glede", barns glede) absolutt best av alle bildene.

Lenke til kommentar
Stemte på matgla. Grunn: Han så gladest ut av samtlige. :)

 

Teknisk utførelse er Charlotte best. Men jeg syntes motivet er viktigere i denne konkurransen.

Samme gjelder for meg. Dette bildet fikk meg til å smile med :)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Glede synes jeg er vanskelig tema. Alltid dukker det opp glisende unger, men det er jeg rett og slett litt lei av.

 

Det var to bilder som utmerket seg for min del. Charlotte og Forsøk på Surfing. Av de to bildene har Charlotte høyest kvalitet rent teknisk. Men jeg synes ikke det formidler så mye glede, og jeg synes bakgrunnen mister litt av effekten pga. uskarphet. Charlotte står så mye ut fra bildet uansett, at det kunne godt vært mindre blurete (ikke helt skarpt, men mindre uskarpt). Synes i hvertfall jeg.

 

Forsøk på surfing bærer mer preg av amatør-fotografering. Lite eller ingen etterbehandling. Litt for mye midtstillt motiv. Litt høyt standpunkt. Flere ting som kunne vært gjort bedre. Men det er alikevel et fint bilde, som formidler en spontan glede på en for meg mye bedre måte enn det Charlotte gjør.

 

Så Surfing i Australia fikk min stemme. Uten at det vil gi noe utslag i denne sammenheng. ;)

Lenke til kommentar

JBlack: Utrolig fint å lese en saklig og bra kommentar til bildene i konkurransen. Sier meg veldig enig i det du sier - inklusive høy score til surfebildet. :yes:

 

Bildekonkurranse er bra - men synes kvaliteten på bildene som sendes inn med fordel kunne vært bedre.

 

Stå på folkens! :thumbup:

 

j

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...