Gå til innhold

Metalmiljøet, en fare for samfunnet?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på hva folk her mener om at metal er en fare for samfunnet.. Jeg skal skrive en skoleoppgave og det ville være hjelpsomt å se en debatt rundt dette emnet. Hvis noen har noen tips eller noe de vil si om det emnet så ville det vert fint. Det har jo da vært mye diskusjon rundt dette de siste årene i media of metalmiljøet rundt omkring i norge får jo skylden for alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke tro at de er farlig for samfunnet...

Det er forskjellige metal typer, jeg vil tro at "Death metal", og "Black Metal" er mer "farlig" enn metal. Metal, og Hard Rock band kan ligne ganske mye på hverandre. Jeg vil f.eks ikke tro at f.eks Metallica er noe fare for samfunnet.

 

Spør heller i "Politikk, religion, og samfunn" ;)

Lenke til kommentar
Flyttet til riktig kategori.

 

Trådstarter: kommer du med en påstand (metal-folk er en fare for samfunnet), så er det greit å kunne begrunne den påstanden. Ellers blir det bare "Er ost farlig? Kjør debatt!".

Jeg kommer ikke med noen påstånd, men rett og sletts et diskusjonstema. Jeg synes ikke personlig at det er noen fare for samfunnet, men oppgaven jeg skriver skal være nogenlunde objektiv så jeg følet at jeg trenger litt mer informasjon fra flere sider av samfunnet :)

Lenke til kommentar

Vel. I det første innlegget skrives det at "metalmiljøet har vært omdiskutert i media". Hva med å komme med et par konkrete eksempler på dette, f.eks. avisartikler?

 

Snakker vi for øvrig om heavy metal-miljøet (Metallica, Def Leppard og annet puddelmetal), eller det det grimmere saker som black/death metal (Burzum, Gorgoroth, etc..)?

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes at rapmiljøet er hundre ganger farligere da det aktivt oppfordrer til tagging, hasjmisbruk og andre rampestreker. Jeg vil heller at barna mine skal se opp til Gaahl enn 50-Cent.

 

[generalisering]Metalfolk er faktisk de snilleste, mest harmløse personene som finnes på denne jord. [/generalisering]

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer litt på hva folk her mener om at metal er en fare for samfunnet.. Jeg skal skrive en skoleoppgave og det ville være hjelpsomt å se en debatt rundt dette emnet. Hvis noen har noen tips eller noe de vil si om det emnet så ville det vert fint. Det har jo da vært mye diskusjon rundt dette de siste årene i media of metalmiljøet rundt omkring i norge får jo skylden for alt mulig rart.

hva er det som er så farlig med metal da? fordi folk har langt hår, går i mørke klær, har masse "onde" t-skjorter med opp-ned kors osv. ergo, det kan ikke dømmes, det kommer ann på hva personen gjør, ikke miljøet. mediene har en tendens til slikt, brette ut alt mulig, "oi, vokalisten i gorgoroth er dømt jo, la oss skrive masse om gorgoroth også"

 

da vil jeg si, at læreren eller evt. han/hun som har skrevet oppgavespørsmålet er en forbanna generaliserene kødd

Lenke til kommentar

Det jeg synes er skremmende er topp 40 miljøet. Snakk om hjernevasking uten like. Her er det snakk om barn og unge som løper ut og kjøper plater uten å tenke over hva de lytter til og det eneste argumentet deres er "fordi tv2 sier det er kult".

 

Minner meg på at for ikke lenge siden skal det ha vært diskutert på et kommunemøte her i bygda om et par svartkledde var en trussel. Visstnok skal et par rabiate sladrehøner ha vært overbevist om at de var innblandet i en hemmelig sekt.

Lenke til kommentar

Snakker vi om hardcore death-metal folk nå eller?

 

Eneste grunn til at de er en fare for samfunnet er frykten for dem. Denne frykten har de på tross av at metallfolk er trivelige, resurssterke, norske ungdommer. Sangene kan også virke brutale for noen, og satanistmusikk har sterke forbindelser til dødsmetall.

 

 

En annen ting å tenke på:

De personene jeg kjenner som liker happy og glad metall (gluecifer, turboneger, white stripes...osv..) er som regel de mest resurssterke av vennene mine. De er flinke i alt og er aktive på fritiden.

 

Den personen jeg kjenner som liker death metal er en sløv nerd, som ikke gjør en flue fortred. Han kan nok umulig være en trussel for samfunnet.

 

Folk som liker tekno derimot.. de er som oftest fjortiser... og fjortisser er en trussel mot alt. Til og med seg selv.

Lenke til kommentar

Det er nok Black Metal-miljøet trådstarter prater om. Miljøet har fått seg et imageproblem som følger av et par uheldige episoder:

 

- Count Grishnakh (aka Greven/Varg Vikernes) stakk ned og drepte Mayhems egen Euronymous med 23 knivstikk. I boligen hans fant man også mange kilo med dynamitt som visstnok skulle brukes til å sprenge en stavkirke i luften.

- Mayhems gamle vokalist "Død"/"Death" skøyt seg selv i hodet med en hagle. Bandet tok bilde av det og brukte det som platecover, Hellhammer lagde seg halsbånd av fragmenter av kraniet til stakkars Død. Ikke nok med det så kokte og åt Euronymous deler av hjernen hans.

- Gorgoroth-vokalist Gaahl har blitt siktet for å mishandle en mann på det groveste. Under mishandlingen skal visstnok Gaahl drukket mannens blod som en del av et offerritual.

 

Dette er vel noen av de mest kjente historiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...