Gå til innhold

spiller du et instrument?

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spilt trommer i rundt 4 år, trombone i et år (leeenge siden) og tuba i ett og et halvt år. Og så har jeg en gammel treblokkfløyte :love: som jeg kan spille ganske mye rart på. Spiller forøvrig tuba i kretskorpset og ser på meg selv som relativt flink (tatt i betraktning at jeg har spilt i 1,5 år og ikke hatt noen form for opplæring)

Herr Brun

Skrevet (endret)
Tuba er det omtrent det samme som en barytons ventiler med trombonens kvartventil, så jeg kan i teorien spille det :p

Du kunne jo prøve, overgangen fra baryton til tuba er ganske stor....

Kornett 1/2 år

Euphnium 11/2 år

Baryton 1 år

Tuba 3 år

Endret av Icedude
Skrevet
Enda en tråd? :dontgetit:

Jaja, jeg spiller uansett piano/keyboard/orgel/mellotron/klavinett/ alt som har tangenter. Har spilt siden våren '97.

Og du er pokker så god også! :thumbup:

Skrevet (endret)

Ja, jeg spiller gitar, og har gjort det i en del år. Nærmere bestemt 7 år. Tror jeg.

Endret av huf
Skrevet

Spillt trommer siden jeg var 5år, så ca 13år..

spiller litt piano siden er det obligatorisk (sikkert skrivefeil) på MDD

:)

Skrevet

Vil lære meg gitar, men tålmodigheten har jeg ikke med meg..

Spilte litt slagverk på skolen før, men nå som jeg ikke går på skole mer, så blir det lite av det, desverre.

Skrevet

Spilt bass siden november i fjor og gitar litt før det igjen, men øver ikke så mye på gitar.

Og minst en gang i uken spiller jeg trommer.

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg har spilt trombone i 6 år, euphonium i 3 eller 4 år, trekkspill i 3 eller 4 år, kornett i 1 år, så skal jeg begynne å spille tuba i korpset til høsten. Gitar har jeg spilt på i 2 år. Når jeg får kvitt strengen, vil jeg prøve litt på waldhorn. Jeg elsker å spille instrument.

Gjest Slettet+981723478
Skrevet

Spilte gitar for 5 år siden, tror jeg skal kunne spille enklere sanger den dag i dag også uten større problemer...

Dessuten spiller jeg Ukulele, har spilt i 1 år til høsten! Verdens beste intrument!

Skrevet

Gitar nå og då :)

Spilte Trombone, samt Euphonium en ganske lang periode, men det er noen år siden. Syns det hadde vært grisetøft å en gang lære å spille Trompet skikkelig :)

Gitar nå og då :)

Spilte Trombone, samt Euphonium en ganske lang periode, men det er noen år siden. Syns det hadde vært grisetøft å en gang lære å spille Trompet skikkelig :)

Skrevet

Heh, kan ta med "har spilt" også, så blir det litt mere:

Tangenter: ca 2 år fra jeg var 8 til 10 - husker svært lite, men kan da fortsatt klimpre ut ok melodier.

Messingblåser, nærmere bestemt althorn: ca 2 år her også, fra 11 til 13.

Trommer, korps, skarptromme: 3 år, fra 14 til 17

Trommer, fullt sett, "populærmusikk" (altså rock, metal, etc etc, vanlig trommesett mao): ca 11 år

Gitar/bass: 8 år

Grunnen til at jeg gikk over fra hornet til tromma når jeg var 14 skyldes rett og slett at etter aspirantperioden i korpset når jeg skulle taes opp som fullverdig medlem, så hadde de ikke nok trommeslagere, så de spurte om jeg kunne tenkt meg det i stedet (siden de hadde fått med meg at jeg spilte fullt sett ellers) - For en 14 år gammel gutt høres det evig mye bedre ut å få gå med tromme istedetfor horn når man først skal gå rundt i korpsuniform 17. mai, så det valget var lett.

Skrevet

Spiller langeleik (har ein Valdrestype og ein Fjotlandstype), harpeleik, ungarsk zither, salmodikon, kantele, kannel. Og sang.

• 3 uker senere...
Skrevet

Spilt piano i rundt 8 år. Men det har vært opp og ned med intensiteten. Har sittet mye i studio og lagd musikk, så det kompenserer for å øve piano eksklusivt. En ting er sikkert: Jeg må begynne å øve mer! Har en piano eksamen til neste år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...