Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svartelisting av private ADSL modemer hos Bluecom?


Anbefalte innlegg

Bruker for tiden et Zyxel Prestige 650R-T3 ADSL modem. Det er kjøpt inn privat til fordel for det orginale Zyxel Prestige 650R-13 jeg fikk av Bluecom. Saken er at når jeg bruker dette så henger ADSL linja seg helt vilkårlig. Routeren får IP fra modemet men jeg kommer ikke på nett. Etter en liten reset av ADSL modemet så er jeg på nett igjen. Dette skjer både i router mode og bridged mode. Dette er til tider veldig plagsomt :hrm:

 

Men i de siste 3 ukene har jeg brukt mitt orginale Zyxel Prestige 650R-13 som jeg fikk av Bluecom. Dette modemet henger seg ikke i det hele tatt. Det fungerer helt utmerket. Er det slik at Bluecom driver å svartelister det nye modemet mitt når jeg bruker det??

 

Jeg lider ikke noen nød, men jeg har jo lyst til å bruke det nye modemet :)

 

Hilsen Zuul

 

Edit: Problemer med linjeføring etc. er utelukket da jeg er telemontør.

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på det :D

Er nok modemet ditt som ikke er helt 100..

Prøvd å oppgradere det?

Helt vanlig at ADSLmodem kan henger seg,fatteren sitt (telenor) gjør det av og til,og det er levert av telenor.

Jeg har sett etter firmware til modemet. Men det finnes ikke firmware til dette modemet på nettet.. Firmware'en er i skrivende stund: V3.40(QS.O) / 4/23/2004. Dette modemet står det relativt lite om på nettet av en eller annen merkelig grunn :hmm:

 

Hilsen Zuul

 

Edit: Greit nok at det henger seg i ny og ne, men dette henger seg unormalt mye (derfor jeg drar inn det med svartelisting) Symptomene er mistenkelig like de som er forbundet med svartelisting..

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Har du prøvd uten Routeren tilkoblet?

Bare pcen rett i modemet?

Den er nok defekt vist det ikke funker..

Du kan jo prøve å sette den en kjølig plass og se om det er varmgang som gjør det..

Har prøvd med PC'en tilkoplet + en annen router, samme skjer da også.

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
hvis det du fikk fra bluecom funker helt fint, og det du kjøpe selv er akkurat det samme. da dukker spørsmålet opp i mitt lille hode: Hvorfor bytte?

Grunnen til at jeg kjøpte et 650R-T3 modem er at det er forskjeller på dette og det jeg fikk av Bluecom. Det nye modemet har flere muligheter (oppsett, overvåkning, åpning av porter etc.) + det faktum at det ser litt finere ut.

Modemet til Bluecom er jo helt "låst" (Telenor modem)

 

Men som sagt tidligere, jeg lider jo ingen nød..

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Nå er det vel firstmile som leverer Prestige 650R-T3 modem ut til sine kunder ,så hvorfor skulle di svarteliste sine egne kunder som bruker rett modem?Bare forde det blir bridga?

 

Har stor tro på at det er modemet som ikke er i lodd..

 

Mail Zyxel om problemet..

Lenke til kommentar
Nå er det vel firstmile som leverer Prestige 650R-T3 modem ut til sine kunder ,så hvorfor skulle di svarteliste sine egne kunder som bruker rett modem?Bare forde det blir bridga?

 

Har stor tro på at det er modemet som ikke er i lodd..

 

Mail Zyxel om problemet..

Skal gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Vet du hvilken DSLAM du er tilkoblet? Dette er veldig relevant da det kan være modemkoden som gjør det.

DSLAM'en jeg er tilkoplet er av typen ALCAUD (Alcatel)

 

Linjen har produktet ISDN GT

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

Total linjelengde inkludert inntak: 1868 meter

Lengde på inntak: 59 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: ALCAUD

 

Hilsen Zuul

 

Edit: Det er en Telenor DSLAM..

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Ikke at jeg har hatt akkurat samme problem, men det er litt i nærheten...

Jeg gikk over til Bluecom i mars i år fra Tiscali. Jeg beholdt da modemet fra Tiscali og bestilte ikke fra Bluecom. Det som skjedde var at jeg ikke kom på nett. Jeg kontaktet Bluecom og han jeg snakket med påstod det var noe galt med modemet mitt (Speedtouch 510) og han ville veldig gjerne selge med et nytt modem. Jeg prøvde litt forskjellige ting med modemet og prøvde også et annet modem med samme problem. Jeg ringte da Bluecom igjen og snakket med en annen kar. Han ringte til teknisk avdeling og linjen var i orden på noen sekunder.

Så det kan hende de må gjøre noen instillinger eller noe. Prøv å ringe Bluecom og spør om å snakke med teknisk og forklar programmet. Kanskje de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har hatt akkurat samme problem, men det er litt i nærheten...

Jeg gikk over til Bluecom i mars i år fra Tiscali. Jeg beholdt da modemet fra Tiscali og bestilte ikke fra Bluecom. Det som skjedde var at jeg ikke kom på nett. Jeg kontaktet Bluecom og han jeg snakket med påstod det var noe galt med modemet mitt (Speedtouch 510) og han ville veldig gjerne selge med et nytt modem. Jeg prøvde litt forskjellige ting med modemet og prøvde også et annet modem med samme problem. Jeg ringte da Bluecom igjen og snakket med en annen kar. Han ringte til teknisk avdeling og linjen var i orden på noen sekunder.

Så det kan hende de må gjøre noen instillinger eller noe. Prøv å ringe Bluecom og spør om å snakke med teknisk og forklar programmet. Kanskje de kan hjelpe deg.

Takk og bukker :) Skal ringe dem i morra.

Lenke til kommentar

wan adsl vc active off

eller

wan adsl vc active 0

 

også

 

wan adsl vc save

 

husker aldri de kommandoene, dog tviler på at det har en effekt.

 

Din gamle P650R-33 står vel i bridge mode regner jeg med, mens den nye står i routing mode.

Så er fullt mulig at du bruker om alle NAT sesjonene som enheten støtter, skjer lett ved bruk av P2P programmer etc.

 

ip nat iface wanif0 disp

 

burde kunne vise noe stuff, tror jeg, har glemt alle kommandoene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...