Gå til innhold

Alle blackmetal band noen som har liste ?


Tee_Kay

Anbefalte innlegg

Som enkelte har sagt så er jo ikke Dimmu Borgir så veldig "bråkete" og hardt egentlig. Det er ganske melodiøst.

 

Hva med 1349, Darkthrone eller kanskje Ulver - Nattens madrigal? (hvis du vil holde deg innen sjangeren), eller kanskje noe grindcore...

Endret av mariux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da synes du kanskje ikke at Dark Metal, Poem Metal, Fairytale Metal, Hollywood Metal, Entertainment Metal, Vampyric Black Gothic Metal, Forest Metal, etc. er rare sjengre heller, da?

Forskjellen på disse sjangerene og Gøteborg-metal er at sistnevnte ikke er en gimmick-sjanger, men en merkelapp som sier klart hvilket metal-miljø bandet kommer fra...ikke en sjanger i seg selv. Musikalsk kan de være svært forskjellige, men likevel har de en egen sound til felles. Den sounden er Gøteborg-metal.

Lenke til kommentar
Da synes du kanskje ikke at Dark Metal, Poem Metal, Fairytale Metal, Hollywood Metal, Entertainment Metal, Vampyric Black Gothic Metal, Forest Metal, etc. er rare sjengre heller, da?

Forskjellen på disse sjangerene og Gøteborg-metal er at sistnevnte ikke er en gimmick-sjanger, men en merkelapp som sier klart hvilket metal-miljø bandet kommer fra...ikke en sjanger i seg selv. Musikalsk kan de være svært forskjellige, men likevel har de en egen sound til felles. Den sounden er Gøteborg-metal.

Hmm.. nåvel! Jeg velger fortsatt å ikke bruke Gothenburg som en sjanger, når det fint kan kalles noe annet. Egentlig kan vi jo kalle alt musikk, men jeg velger å gå litt dypere enn som så. Du velger tydeligvis å gå enda dypere enn meg. Det finnes haugevis av forskjellige sjangre, og omtrent en egen sjanger for hvert eneste band. Jeg prøver å holde sjangertallet lavt, og derfor velger jeg å ikke bruke sjangre som Dark, Gothenburg, Hair, etc.. Skulle jeg trenge å forklare et band mer enn med de sjangrene jeg bruker, sammenligner jeg det med andre band i stedet.

 

Sporet vi veldig av topic, eller er det bare meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...