Gå til innhold

Alle blackmetal band noen som har liste ?


Tee_Kay

Anbefalte innlegg

Hmm.. nåvel! Jeg velger fortsatt å ikke bruke Gothenburg som en sjanger

Jeg bruker ikke Gøteborg-metal som en sjanger. Det er bare en fellesbetegnelse på den særegne sounden så mange bands fra Gøteborg-scenen har, enten det nå er snakk om death metal, black metal, speed/thrash etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emperor - Thons on my Grave \m/

 

Hardere er det vanskelig å få det... Men det finnes, skjekk ut Pig Destroyer og Babygrinder, det er ganske harde saker...

 

Hvis du liker Dimmu Borgir (sånn som meg) burde du ta en nærmere kikk på Emperor. De er ikke så harde til vanlig som den sangen jeg nevnte over her, men litt hardere enn Dimmu Borgir.. Begynn med albumet "Anthems to the Welkin at Dusk".. :thumbup:

Lenke til kommentar

Emperor er noe av det beste innen black metal genren. Spesiellt de eldre platene som Anthems... og In the Nightside Eclipse. Fantastisk vokal, og en akkurat passe stor nok dose synth til å skape nifse stemninger (mest Aah og Ooh-kor lyder egentlig, ikke som Dimmu). Into the Infinity of Thoughts står fortsatt som min favorittsang noensinne, 10 år etter jeg hørte den første gang.

Den har alt. Enormt lydbilde, akkurat passe skitten lyd, tekst om den norske vinterskogen, det iskalde månelyset og skogfolket. Pluss den varer i 10 minutter :)

 

Hvis man vil sjekke ut en grei slags "best of"-samling, kjøp liveskiva/DVD'n. Der er det stoff fra alle platene opp til IX Equilibrium, som er den siste rendyrka BM-plata for min del.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

"Alt" ? Det er jo bare _et_ album... Som forøvrig er GENIALT! Men ja, live plata/dvd'en "Emperial Live Ceremony" er intet annet enn en nytelse. "Shattered Ashes: A Decade of Emperial Wrath" byr også på mange godbiter, den blir kanskje en bedre "best of" samling da det er en dobbel-cd med mange flere låter enn "Emperial Live Ceremony"...

Lenke til kommentar

Mente den ene sangen ITTIOT har "alt".

 

Ellers anbefaler jeg Ulver - Bergtatt. Det er et slags folkeeventyr i 5 kapitler om ei jente som går seg vill i skogen og blir bergtatt av Hulderkongen. Da snakker vi om å bli tatt inn i fjellet og måtte leve evig der inne.

 

Hver sang tar for seg forskjellige sinnstemninger jenta gjennomgår, mot slutten sovner hun og blir lokket inn i berget av huldra, og den siste sangen er så heftig at jeg får frysninger på ryggen av hovedriffet. Det går i norske tekster og blanding av black skrikevokal og en slags messende munkesang. Plata veksler mellom kassegitar/synth stemninger og beinhard blastbeat blackmetal, gjerne midt inni låtene. Et herlig stykke arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...