Gå til innhold

HWB lansert idag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Les litt da vel så ser du det nok. ;)

en hw.no lignende side, bare med nyheter skrevet av seriøse mennesker? Her er det ingenting som drives på hobbybasis, men heller en fest betalt gjeng? Isåfall, hva er forskjellen/vitsen?

Nå består vel hardware.no i all hovedsak av en redaksjon og en rekke freelancere som tjener penger på å levere artikler, så det er nok ikke noen forskjell i så måte. SLik jeg forstår det blir hwb mer "hobby", siden det blir lagt opp til ulike gjesteskribenter, og masse deltagelse fra leserne.

 

Den store forskjellen ligger heller i vinkling og målgruppe. Hardware.no driver en nyhetsside for generell hardware (og IT). Alt mellom himmel og jord dekkes. Det er minst like mye stoff for barn som voksne.

 

Hardware bedrift har derimot som målsetning å skrive om IT rettet mot IT-proffesjonelle - altså folk som jobber med IT, gjerne i IT-avdeliger, som det står skrevet et sted. Jeg antar at stoffet dermed blir litt tyngre, og litt mindre interressant for Ola Nordmann som spiller battlefield. Derimot vil dette være en ypperlig informasjonskilde for oss sm faktisk driver med IT i jobben, og f.eks. drifter datasystemer :)

 

Jeg har gledet meg siden jeg fikk høre om prosjektet, og må si at jeg liker det jeg ser nå. All heder og ære til Stefan som har stablet dette på beina, og lykke til vidre i driften!

Lenke til kommentar

deilig med et forum hvor vi kan diskutere seriøs it med folk som vet, håper vi, hva de snakker om...

 

jeg gleder meg til en test av hovedkort, dual opteron/xeon som kan belyse endel sider ved selvbygg av server..

 

minne og annet krims krams er ikke like interessant, men sata disker og kjøleløsninger er av stor interresse for meg/oss..

Lenke til kommentar
Det hadde egentlig vært litt ålreit om de som deltar i større grad her på forumet fylte ut navn og stilling i signaturen. Det er sikkert mange som vegrer seg mot dette, men det er ofte greit å vite hvem en diskuterer med :)

Så enig, så enig!

 

Burde faktisk være et minstekrav i et forum som vektlegger å ha seriøse/faglige diskusjoner at man presenterer seg med fullt navn og posisjon, og faktisk også ha alder i profilen/signaturen. Ikke minst fordi det i stor grad hindrer useriøse innlegg og synsing, samt de evindelige fanboy diskusjonene.

 

Så min mening er at under retningslinjer for HWB.nos forum bør det være et krav at man minst signerer sine innlegg med fullt navn dersom man ikke har navnet i profilen eller signaturen.

 

Hilsen

 

Erik Svendsen

 

PS! Jeg er aktiv deltager i noen forum/newslist for Open Source programvare der dette er krav. Gir svært lite useriøse poster. DS

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...