Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fetteren min hadde en nitro-variant for noen år tilbake. Jeg fikk aldri inntrykk av at den var spesielt bra, men heller ikke at den var direkte dårlig. Den tålte ikke så fryktelig mye juling, men det ser jo ut som det er relativt lite som kan gå galt.

Skrevet

Kyosho Inferno-bilene tåler grisejuling. Savage-bilene tåler også mye juling, og takler landinger fra enorme hopp som det var ingenting. Om noe, så er det Traxxas sine biler som er kjent for å tåle lite.

Skrevet

Har hatt 4 forskjellige Kyoshomodeller, On-road Inferno GT2 (nitro), Ultima SC, DBX og MadForce (som jeg oppgraderte til Brushless selv), men har byttet ut alle til Traxxas. Nå har jeg E-Revo, men har også hatt både E-maxx og Summit. Smak og behag, sikkert. Traxxas bilene har jeg mye mer glede av, de tåler juling mye bedre enn Kyosho sine, og deler er grisebillig på eBay.

Skrevet

Har hatt E-maxx selv og den var for skjør. Spesielt i drivverket. Jeg er usikke rpå om Kyosho'n har stål-drivverk helt ut til hjula. Har den ikke det så blir det ikke en slik.

Skrevet

Det står mellom Kyosho Madforce VE og HPI Trophy buggy/Truggy Flux.

 

Og jeg er fremdeles skeptisk til at det skal gå an å lade det nye LiPo-batteriet mitt på 20 ampére. :hmm:

Skrevet

At det går an å lade på høy amp, betyr ikke at du BØR (må) gjøre det.

 

Jeg lader på 3-5A på mine, selv om jeg vist fint skal kunne lade på 10A.

Skrevet

Apropos amp. Kjørte en tur med et nytt, kraftig Hyperion 35C-batteri. Deans-pluggene ble så varme at loddetinnet smelta og kontaktene ble ødelagt. Så nå må jeg bytte til EC5-plugger på ESC og alle batteriene. :p

 

Og bronto-batteriet var ikke ødelagt alikevel. Det var bare selve hard-casen som begynte å bule. Ikke selve cellene. :D

Skrevet

Det ironiske er at Novak-ESCen kommer originalt med Tamiya-plugg. Hvordan skal det holde når en 80A Deans smelter? :D

 

Og fremdeles sliter jeg med å velge mellom Kyosho Madforce VE og HPI Trophy Truggy/Buggy Flux. :(

Skrevet (endret)

Har en Kyosho TF5, som jeg har oppgradert med et børsteløst system. En greie jeg plager meg over, er at om jeg gir litt gass, så står tannhjulene bare og "dirrer" og lager en rar lyd, uten at bilen beveger seg noe. Andre som har erfart tilsvarende, og vet om det går an å fikse? Hadde nemlig ikke dette problemet med originalmotoren!

 

Sebastian :)

Endret av -sebastian-
Skrevet

Hvis jeg har skjønt det riktig så er det vanlig. Motoren får så lite strøm at det blir for stor motstand for den til å gå rundt og da har den en tedens til gå motsatt vei på grunn av at ESCen og motoren ikke er i synkron med hverandre siden det er et 3-faset veks. Er usikker på om det er riktig...

Skrevet

Hvis jeg har skjønt det riktig så er det vanlig. Motoren får så lite strøm at det blir for stor motstand for den til å gå rundt og da har den en tedens til gå motsatt vei på grunn av at ESCen og motoren ikke er i synkron med hverandre siden det er et 3-faset veks. Er usikker på om det er riktig...

 

Dersom du har bil med børsteløst - opplever du det samme?

 

Sebastian :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...