Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Men jeg titta litt på den, og hvis jeg vil ha et batteri jeg kan bruke senere også, så trenger jeg større motor tror jeg, fordi flygevekta på den med 350 motor er på 450gram (litt lite eller?:p) og hvis jeg tar med batteriet jeg vil ha så havner jeg på 480gram eller noe... uten batteri så kom jeg meg fram til at flyet veier 405 gram

dvs 45 gram disponibelt til batteri....

Sånn som du bygger den vil den ende på ca 350g med ett 1200mah lipo-batteri, det er ikke gale :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har regnet litt frem og tilbake og tror nå nesten det at de servoene som følger med Optic 6 er små til å sette i fly av type twin star eller lignendei den størelsen.

Servoene multiplex mener man skal bruke, Tiny-S, har et moment på 2,54kg.cm. Momentet på HS-55 servoene som er med Optic 6 har et moment på 1,1kg.cm. Tror kanskje det kan bli lite når flyet får litt fart..

Lenke til kommentar
Har regnet litt frem og tilbake og tror nå nesten det at de servoene som følger med Optic 6 er små til å sette i fly av type twin star eller lignendei den størelsen.

Servoene multiplex mener man skal bruke, Tiny-S, har et moment på 2,54kg.cm. Momentet på HS-55 servoene som er med Optic 6 har et moment på 1,1kg.cm. Tror kanskje det kan bli lite når flyet får litt fart..

Sitter faktisk med siden av en Twin-star eier no. Han bruker hs-55, og har ikke noe problem med det. Rorene på twin-star'en er ikke veldig stor, tror faktisk de er mindre en de på shockflyeren min, og selv om den ikke er like rask, holder det med pico std servorer på den, og de er enda svakere. Virker som anbefalingene fra Multiplex er litt på tryne når det gjelder regulator og servoer :p

Lenke til kommentar
Jeg vil anta at t-rex'en kan køfte rundt 200g, mitt helikopter fløy med en mobiltelefon på 90g, og det er det lite guff i....

Får satse på at deg går bra da. Hvis jeg kjøper lette servoer, så får jeg noen gram der også. Tre gyroer og elektronikk veier jo litt. Får håpe det er plass! Hva slags motor bør jeg bruke på et T-Rex? Og batteri?

Lenke til kommentar
Jeg vil anta at t-rex'en kan køfte rundt 200g, mitt helikopter fløy med en mobiltelefon på 90g, og det er det lite guff i....

Får satse på at deg går bra da. Hvis jeg kjøper lette servoer, så får jeg noen gram der også. Tre gyroer og elektronikk veier jo litt. Får håpe det er plass! Hva slags motor bør jeg bruke på et T-Rex? Og batteri?

Der bør du nesten henvende deg til fagfolk, da jeg vet veldig lite om trex'en. Snakk med Trond i xmode.no, eller post en tråd i micro-heli forumet på rcgroups.com :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...