Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synes du om denne da kaffe?

 

Tenkte på at jo mer jeg kjøper, jo mer kan jeg få i rabatt :p

Graupner vet jeg ikke mye om, men det virker som om det følger med standar-servoer i pakken, som er uaktuell i en liten elektromodell, grunnet vekt. Men er sikker på at karen hos moss kan sette sammen en senderpakke til deg og, så sikkert ikke dum den der :thumbup:

Lenke til kommentar
Laser 6(og graupneren) er en analog radio, mens Optic 6 er en computerradio.

Fordeler med Optic 6(computerradio):

 

    * Uendelig med muligheter når det gjelder miksing og fininnstilling av servoer

    * Du kan lagre opp til 8 modeller, hver med sine instillinger

    * Grafisk display

    * Mulighet for helikopter

    * Man trenger ikke mikser ombord i flyet, siden kontrollen mikser for deg

 

Klippet og limte fra en tidligere post, må følge med vet du :p

Men, tar ett eksempel.

Med en computerradio kan du f.eks mikse inn slik at sideroret svinger samtidig med balanseroret, noe som gir pene svinger. Du kan også justere servoene slik at de går akkurat der du vil, og mange andre kule ting.

 

edit: Nei du mister ikke muligheten, men du må ha en miks ombord i flyet, en såkalt y-kabel...

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Nå, uten å ha spesielt god kunnskap. Så lenge så helikoptret i det hele tatt greier å løfte lassten, og at du henger lasten rett under der rotoren er festet til koptret (Center og Gravity). Da skulle jeg tro at helikoptret vil oppføre seg "likt" i luften. Selvfølgelig vil det trenge mer kraft for å slutte å synke.

 

Jeg har ingen kjennskap til det helikoptret du snakker om, men det skulle vel bare være å prøve seg frem? ;)

Lenke til kommentar

Men jeg titta litt på den, og hvis jeg vil ha et batteri jeg kan bruke senere også, så trenger jeg større motor tror jeg, fordi flygevekta på den med 350 motor er på 450gram (litt lite eller?:p) og hvis jeg tar med batteriet jeg vil ha så havner jeg på 480gram eller noe... uten batteri så kom jeg meg fram til at flyet veier 405 gram

dvs 45 gram disponibelt til batteri....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...