Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Vekten er noelunde lik, prisen er det stor forskjell på :cry:

Hs-56 er en rask servo, med en ny type gir kalt Karbonite. Den tåler mer enn andre microservoer, men er litt svak i forhold til f.eks Waypoint 084, som er ca 50% sterkere.

Men hs-56 er vel ikke digital? Hvis jeg først skal kjøpe noe digitalt, så vil jeg kjøpe alt digitalt. Det er enklere å sette opp resten da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vekten er noelunde lik, prisen er det stor forskjell på :cry:

Hs-56 er en rask servo, med en ny type gir kalt Karbonite. Den tåler mer enn andre microservoer, men er litt svak i forhold til f.eks Waypoint 084, som er ca 50% sterkere.

Men hs-56 er vel ikke digital? Hvis jeg først skal kjøpe noe digitalt, så vil jeg kjøpe alt digitalt. Det er enklere å sette opp resten da.

Vet faktisk ikke om du får tak i digitale micro-servoer?

Men ser ikke helt vitsen med å gå digitalt til Trex'en, er ikke nødvendig.

Høres ut som du har ett spennende prosjekt på gang, care to tell?

Lenke til kommentar
Vet faktisk ikke om du får tak i digitale micro-servoer?

Men ser ikke helt vitsen med å gå digitalt til Trex'en, er ikke nødvendig.

Høres ut som du har ett spennende prosjekt på gang, care to tell?

Hvis det ikke er mulig å få tak i, så er det iallfall ikke vits i å stresse mer med akkurat det :)

 

Planen er å kunne styre fra en pc, men litt usikker på om det lar seg gjøre pga. tidsforsinkelser. Det er uansett verdt et forsøk, og med 3 stk gyroer burde det nok være realiserbart. Har noen testet med andre gyroer enn dem som er spesiallaget for rc? Jeg er litt i tvil om dem tåler nok... Får lage en solid lett liten svart boks med skumgummi inni :D

Endret av krislarsen
Lenke til kommentar
Vet faktisk ikke om du får tak i digitale micro-servoer?

Men ser ikke helt vitsen med å gå digitalt til Trex'en, er ikke nødvendig.

Høres ut som du har ett spennende prosjekt på gang, care to tell?

Hvis det ikke er mulig å få tak i, så er det iallfall ikke vits i å stresse mer med akkurat det :)

 

Planen er å kunne styre fra en pc, men litt usikker på om det lar seg gjøre pga. tidsforsinkelser. Det er uansett verdt et forsøk, og med 3 stk gyroer burde det nok la seg gjøre. Har noen testet med andre gyroer enn dem som er spesiallaget for rc? Jeg er litt i tvil om dem tåler nok... Får lage en solid lett liten svart boks med skumgummi inni :D

Høres absoultt spennende ut! Fortell mer om styring, plan osv :dribble:

Lenke til kommentar
Må kanskje få tak i gyroer av type laser. Samme typen som brukes i F-16 og greier. De "vanlige" som står om pitch og yaw aksene kan oppfatte dreinig på 400°/sekund eller nede i 0,005°/time. De som står om roll aksen oppfatter enda raskere bevegelser. :p

Hehe... Det er nok litt over budsjett. Både når det gjelder pris og vekt... Men tror dere http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...no&dok=4938.htm eller http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...pl?dok=9747.htm kan fungere greit? Koblet til en litt kraftig mikrokontroller med a/d muligheter.

Lenke til kommentar
Må kanskje få tak i gyroer av type laser. Samme typen som brukes i F-16 og greier. De "vanlige" som står om pitch og yaw aksene kan oppfatte dreinig på 400°/sekund eller nede i 0,005°/time. De som står om roll aksen oppfatter enda raskere bevegelser. :p

Hehe... Det er nok litt over budsjett. Både når det gjelder pris og vekt... Men tror dere http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...no&dok=4938.htm eller http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...pl?dok=9747.htm kan fungere greit? Koblet til en litt kraftig mikrokontroller med a/d muligheter.

De var fete, men dyre.

 

Hvorfor ikke bruke en god heading hold gyro beregnet for r/c?

Som denne: http://www.deeteeenterprises.com/NS.MS.Com...t.HH.MS-044.php

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke en god heading hold gyro beregnet for r/c?

Som denne: http://www.deeteeenterprises.com/NS.MS.Com...t.HH.MS-044.php

Det er alltids en mulighet.. Men er det ikke problematisk å lese av akselerasjon fra disse? I tillegg til å få full kontroll over pådrag...

pådrag og følsomhet har du full kontroll over, på denne gyroen kan faktisk følsomheten styres fra en egen kanal. Men å lese av akselerasjon kan bli littt vanskelig ja :hmm:

Lenke til kommentar
pådrag og følsomhet har du full kontroll over, på denne gyroen kan faktisk følsomheten styres fra en egen kanal. Men å lese av akselerasjon kan bli littt vanskelig ja :hmm:

Da blir det nok et av gyroene/akselerometerne jeg nevnte ovenfor.. Dvs. 3 :) Mulig jeg får teste med 1 eller 2 først for ikke å gjøre det überdyrt med en gang.

Lenke til kommentar

Angående Twin Star så tror jeg kanskje jeg skal ta tilbake noen av påstandene mine. Det er et flott fly å fly med både lastekapasitet og mulighet for roll, loop og inverted flying med loops. Det er allikevel ikke noe som er lurt å starte med hvis man aldri har rørt et fly før og ikke kan få hjelp med å lære.

 

I agree. I can't see learning on the TS without an instructor.

 

Dave

Det skal da legges til at denne påstanden kom på grunn av at twin star er såpass stor og også ganske "spør" så den brytes lett i biter ved sammenstøt.

 

I think flying-wise the TS would be OK for learning on. But IMO it's a little fragile (with the bolted on wing, particularly). There are smaller planes which 'bounce' better, particularly the newer EPP / Elapor ones.

Altså, Twin Star II tar mindre skade ved sammenstøt da den er mye sterkere.

Lenke til kommentar
Hmm hva er forskjellen på Laser 6 og Optic 6 da? Så de hadde Denne på elefun ... så jo ut som en ålreit pakke?

Laser 6 er en analog radio, mens Optic 6 er en computerradio.

Fordeler med Optic 6:

  • Uendelig med muligheter når det gjelder miksing og fininnstilling av servoer
  • Du kan lagre opp til 8 modeller, hver med sine instillinger
  • Grafisk display
  • Mulighet for helikopter
  • Man trenger ikke mikser ombord i flyet, siden kontrollen mikser for deg

Den pakken er ganske bra hvis du skal ha ett større bensinfly, men de servoene og mottakeren som følger med er alt for store for små elektromodeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...