Gå til innhold

Dead or Alive 4 bilder?


Anbefalte innlegg

Alle spill støttes i 16:9, 720p and 1080i.

Ok, fikk ikke med meg den. :blush:

 

1080i er vel 1920x1080 oppløsning.  :love:

1920x540 for 1080i, dvs kun 12% flere pixler totalt fra 720p.

FEIL!

 

1080i - 1080 interlaced; one of two formats designated as high-definition television in the ATSC DTV standard, with 1,080 vertical pixels by 1,920 horizontal pixels. The i stands for interlaced, as opposed to progressive scanning, used in the second HDTV standard, 720p. Contrary to myth, 1080i is not superior to 720p; 1080i has more scanning lines but also suffers the disadvantages of interlaced scanning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, ja og nei. Jeg tenkte på framebuffer oppløsningen, denne er i 1920x540, men med å skanne 2 felt i 50 eller 60 ganger i sekundet får man 1920x1080.

Jepp. Et fett. Xbox 360 blir fett!! :blush:

 

Blir knallbra med HDTV, selv om xbox har støtte allerede for dette idag.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at dette ikke er 360. Jeg sier at det er skuffende. Forskjellen er jo minimal grafikkmessig. Jaja, andre spill vil nok vise forskjellen bedre.

Nå har vel serien bevisst lagt seg på en litt avansert anime-stil; de prøver ikke å gjøre det fotorealistisk.

 

Men når det er sagt så er jo DoA til Xbox ekstremt rå på grafikk allerede - folk med PS2 blir fremdeles imponert når jeg viser dem det drøyt 4 år gamle DoA på Xboxen min :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
De første bildene der må da være renderinger vel? Det ser liksom litt for "glatt" ut på en måte. Jeg vet ikke om det blir så bra med neste generasjons konsoller, men det ser litt for bra ut på en måte.

Nei, det gjør det faktisk ikke... Når du ser på Dead Or Alive 2 på Ps2 og 3'ern på Xbox... De spillene har allerede en flott grafikk

Lenke til kommentar
De første bildene der må da være renderinger vel? Det ser liksom litt for "glatt" ut på en måte. Jeg vet ikke om det blir så bra med neste generasjons konsoller, men det ser litt for bra ut på en måte.

Hmm. Ikke glem at Xbox 2 støtter HDTV...

Ja, det med!

Lenke til kommentar

Seriøst? Det ser jo mer ut som forhåndsrenderte PR-bilder?

Vil Xbox 360 være sterk nok til å kjøre sånn grafikk i real-time altså?

Damn, dette blir bare bedre og bedre jo! :yes:

 

Off-topic: Gleder meg syyyykt mye til The Elder Scrolls 4 Oblivion!!

 

Edit: Ser nå at de første bildene ikke er forhåndsrendert. Det er bare masse Anti-Aliasing og meget høy oppløsning! Damn!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan være imponert over dette så langt? Ikke spilt DOA3 på Xbox? Ser omtrent helt likt ut. Er kun på dette forumet omtrent hvor folk er imponert, overalt ellers ler folk av hvor liten forskjell det er.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan være imponert over dette så langt? Ikke spilt DOA3 på Xbox? Ser omtrent helt likt ut. Er kun på dette forumet omtrent hvor folk er imponert, overalt ellers ler folk av hvor liten forskjell det er.

Og her ler jeg av deg. :!:

 

Synes forskjellen er ganske stor. Men smaken er som baken. Det kommer nok spill i bøttevis som er enda penere ja.. Ja, jeg har DOA3. :p

Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan være imponert over dette så langt? Ikke spilt DOA3 på Xbox? Ser omtrent helt likt ut. Er kun på dette forumet omtrent hvor folk er imponert, overalt ellers ler folk av hvor liten forskjell det er.

Og her ler jeg av deg. :!:

 

Synes forskjellen er ganske stor. Men smaken er som baken. Det kommer nok spill i bøttevis som er enda penere ja.. Ja, jeg har DOA3. :p

Ok, her har vi bilder fra Ninja Gaiden, DOA 4 og DOA Ultimate. Synes du fortsatt DOA 4 ser klart bedre ut?

 

bilde34.jpg

752_0013.jpg

272_0002.jpg

914836_20040723_screen012.jpg

 

Ninja Gaiden er jo attpåtil et 3D advdnture spill, enda ser det omtrent akkurat like bra ut som DOA 4 gjør. Jeg er en av de største Xbox fantaster her, men jeg har da ikke problemer med å innrømme at DOA 4 var virkelig skuffende. Men er jo andre spill som viser hva 360 er god for.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan være imponert over dette så langt? Ikke spilt DOA3 på Xbox? Ser omtrent helt likt ut. Er kun på dette forumet omtrent hvor folk er imponert, overalt ellers ler folk av hvor liten forskjell det er.

Og her ler jeg av deg. :!:

 

Synes forskjellen er ganske stor. Men smaken er som baken. Det kommer nok spill i bøttevis som er enda penere ja.. Ja, jeg har DOA3. :p

Ok, her har vi bilder fra Ninja Gaiden, DOA 4 og DOA Ultimate. Synes du fortsatt DOA 4 ser klart bedre ut?

 

 

Ninja Gaiden er jo attpåtil et 3D advdnture spill, enda ser det omtrent akkurat like bra ut som DOA 4 gjør. Jeg er en av de største Xbox fantaster her, men jeg har da ikke problemer med å innrømme at DOA 4 var virkelig skuffende. Men er jo andre spill som viser hva 360 er god for.

Ja, og spesielt bakgrunnen. :-)

 

Tror pipa di får en annen vinning hvis du kjøper deg XBOX 360 og DOA4 og fyrer det opp på en 42" plasma med HDTV støtte og kjører gjennom Component. Etterpå kan du koble til XBox og DOA3.

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan være imponert over dette så langt? Ikke spilt DOA3 på Xbox? Ser omtrent helt likt ut. Er kun på dette forumet omtrent hvor folk er imponert, overalt ellers ler folk av hvor liten forskjell det er.

Og her ler jeg av deg. :!:

 

Synes forskjellen er ganske stor. Men smaken er som baken. Det kommer nok spill i bøttevis som er enda penere ja.. Ja, jeg har DOA3. :p

Jeg ler og :!:

Lenke til kommentar

Jeg har en viss forståelse til hvorfor enkelte, særlig de som har fulgt med Tecmo og DOA-serien en stund, kan føle seg litt skuffet over disse bildene.

 

DOA2 på Dreamcast hadde fantastisk grafikk som lå langt forut for sin tid, og de første bildene og videoklippene av DOA3 var det som fjernet all min tvil om den originale Xboxen sin overlegenhet på grafikk i forhold til konkurrentene. I senere tid har spill som Ninja Gaiden, vist at Tecmo ligger flere steg foran andre Xbox utviklere i å utnytte hardwaren til fulle. Det kan derfor føles som et antiklimaks når vi nå ser disse bildene av DOA4, hvor den eneste forbedringen virker å være mer detaljerte modeller og bakgrunner samt høyere oppløsning på teksturene.

 

Det er dog viktig å ha et par momenter i bakhodet før man lar skuffelsen ta overhånd:

 

1) Dette kan være bilder av xbox utgaven av DOA4 tatt fra en developer maskin.

2) Enkelte hevder at disse bildene er hentet fra en tidlig test utgave hvor de bare har portet DOA3 over til Xbox360 SDKet. To punkter som kan støtte denne teorien:

- De har gjort noe tilsvarende tidligere, dvs det fantes en intern testversjon av DOA2 på Xbox før DOA3 ble lansert for å teste hva hardwaren var kapabel til.

- I bakgrunnen på det ene bildet står det "Congratulations on the Xenon launch". Det er en stund siden Xbox360 gikk bort fra kodenavnet "Xenon".

3) Det er lenge igjen til November, og med tanke på at ingen utviklere har tilgang på den endelige Xbox360 konsollen ennå, er det mange elementer som kan og vil forbedres i forhold til hva vi ser nå.

4) DOA grafikken har alltid vært anime inspirert, dvs tegneserieaktig. Man bør derfor ikke forvente å se fotorealistiske modeller med det første.

5) Spillet som disse bildene er tatt fra er helt tydelig basert på den gamle grafikkmotoren til Tecmo. Det er mulig at vi må vente helt til DOA5 før de utvikler en ny motor som kan utnytte Xbox360 hardwaren til fulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...