Gå til innhold

Vil Blizzard noen gang stoppe abonnomange ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja som sagt, tror dere at Blizzard noen gang kommer til å stoppe det med at du må betale de nærmeste 12mnd ?

Vi sier 2 millioner i europe spiller WoW, og betaler 100Kr pr. måned, det blir

200-000-000 Kr med mindre kalkulatoren min ikke funker, det får de inn på 1 måned ? Vel, jeg vet ikke hvor mange som spiller WoW, men det er litt teit hvis de holder på med denne betaling 4 play i 12 månder til eller ?

Hva mener dere ? Personlig så mener jeg at man skal betale for spillet ja, men dette fører jo til at mange laster ned cracked version og bruker cracka server, og da taper Blizzard 500Kr per pers som kunne ha kjøpt spillet, hvis abonnomanget var fjernet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det finnes utallige andre tråder hvor fjortiser som ikke har eget Visa maser om hvor teit det er at blizzard tar betalt en gang i måneden.

Og, nei, jeg tror ikke blizzard kommer til å slutte å ta betalt for månedsavgift innen de 12 første månedene.

Edit: Rett meg forresten om jeg misforstod deg. Spørsmålet ditt var litt vanskelig å tyde

Endret av darkness|
Skrevet

Jeg betaler gladelig 100 kr i måneden for å spille et spill på (rimelig) stabile servere og alt det der. Penga går til drift av serverne og administrasjonen rundt. Aner ikke hva de kjører på, men det er nok ikke akkurat avdanka hjemmepc'er, og ordentlige saker koster penger.

På den annen side, jeg er i fast jobb og tjener nok penger til at 100 kr i måneden faktisk er en veldig liten utgift, i forhold til huslån og studielån. ;)

Kirikiri

Skrevet

nei, blizzard kommer aldri til å fjerne avgiften. Enkelt og greit. Hvorfor skulle de? "øyh vi har tjent nok." lissom? nei.

Se bare på andre mmorpgs, de fortsetter å ta betalt selv om de starta for 5 år siden.

(eneste grunn til at AO gir deg ett gratis år er å ha trekkplaster, de veit de vil miste kunder til WoW og andre kommende spill, så de lokker med gratis 1 år, i håp om at du blir hekta og vil fortsette å spille etterpå..)

Og 2 millioner europeere spiller ikke Wow... tror det har solgt noe som 700-800 tusen eksemplarer i europa..

Så må du regne med dem som ikke fortsetter abbo etter gratis måneden (ja det er dem som finner ut at de ikke liker det...)...så 200 millioner er veel drøyt. ;)

Så skal vi fakotrere inn kostnadene ved drift.. de er litt de også... ganske dyrt å holde serverparker som trengs til spill i denne skala'en...

men det bunner ut i "Hvorfor i Hel skal blizzard være dumme nok til å slutte å ta betalt? det er jo økonomisk idioti"

Skrevet

Nei poenget mitt var ikke å kvine over måneds avgiften, den gjør meg absolutt ingenting, men jeg bare ville se om det var mange forskjellige meninger om den, og 2 mill var bare ett eksempel da !

Skrevet

Tja, sålenge jeg får bedre servere å spille på (og slipper håpløse drittunger :whistle: ) ofrer jeg gjerne 3x [Pølse] med [Cola] i måneden.

Jeg foretrekker faktisk å betale, prøv å regn ut hvor mye du betaler per time spilling, og du skjønner fort hvor lite som skal til. Pant et par flasker hver dag eller noe sånt.

Blizz skal ha penger de også, hadde de kun vært ute etter å gjøre meg fornøyd hadde de nerfa hele alliance til å ha en permanent "-95% hp undt mana"-debuff.

Skrevet

Jepp, en som jeg kjenner kom med ett godt eksempel...

Per og Pål skal finne på noe i helge, Pål har kjøpt WoW for en måned siden, og planlegger og spille en måned til.

Per har også WoW, men legger ikke så mye tanke i det han skal til å gjøre, han går på MIX og leier seg 2 filmer for 50Kr per stk. og får dermed 3-4-6 timer med underholdning, mens Pål bruker sine penger på WoW og får 15-300 timer med underholdning ! :w00t:

Skrevet

de har vel en del utgifter oxo da.. + at de skal tjene penger til å lage nye spill seinere i tiden.. er mange gode "gammle" produsenter som har gådt konk..

Har ingen problemer med å betale litt over 100 kr pr mnd.. hello det tilsvarer no en kino, med popkorn og brus.. og for samme prisen får du maks 24t action hver dag..

den enste i savner er at blizzard yter litt mer kundeservice.. de er veldig dårlig på det.. F.eks SoE på EQ2 var hele tiden å posta på forumet om hvordan det gikk når de hadde problemer, om patch notes osv... på wow forumet ser vi nesten ALDRI en blue post:( det er for dårlig...

Skrevet
nei, blizzard kommer aldri til å fjerne avgiften. Enkelt og greit. Hvorfor skulle de? "øyh vi har tjent nok." lissom? nei.

Se bare på andre mmorpgs, de fortsetter å ta betalt selv om de starta for 5 år siden.

(eneste grunn til at AO gir deg ett gratis år er å ha trekkplaster, de veit de vil miste kunder til WoW og andre kommende spill, så de lokker med gratis 1 år, i håp om at du blir hekta og vil fortsette å spille etterpå..)

Og 2 millioner europeere spiller ikke Wow... tror det har solgt noe som 700-800 tusen eksemplarer i europa..

Så må du regne med dem som ikke fortsetter abbo etter gratis måneden (ja det er dem som finner ut at de ikke liker det...)...så 200 millioner er veel drøyt. ;)

Så skal vi fakotrere inn kostnadene ved drift.. de er litt de også... ganske dyrt å holde serverparker som trengs til spill i denne skala'en...

men det bunner ut i "Hvorfor i Hel skal blizzard være dumme nok til å slutte å ta betalt? det er jo økonomisk idioti"

det er godt over 500.000 kopier solgt i Europa alene.

Skrevet

Greit nok at det koster penger å drive serverparker osv, men hovedgrunnen til at de tar betalt er nok at de vil tjene penger. Trur du blizzard tenker: hey la oss bruke mange år og mange millionar dollar på å lage et spill, da blir sikkert alle glade, de gjør det for å tjene penger. Og eg synest det er heilt greit, Blizzard fortjener alt de kan få for dette fantastiske spillet.

Skrevet

det er godt over 500.000 kopier solgt i Europa alene.

så mine estimater er litt optimistiske da ;)

ja da var det enda mindre peng i pung for blizzard da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...