Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom med nye hastigheter


Anbefalte innlegg

Bytter til Canal Digital jeg nu, er så fæn lei av Bluecom, de leverer bare dårlig kvalitet hvor jeg bor, de sier at det er Telenor som styrer sentralen. Jeg har fått en liten oppgradering fra 256 til 340 opp! Har forsatt samme 2048 ned. Skulle har fått 4000/440 siden de lovte oppgraderingen men de kan ikke levere.

Anbefaler dere som er ikke fornøyd å vurdere å bytte leverandør. Jeg er også lei å vente 30 minuter hver gang jeg ringer til demmes jævla kundetelefon!

Fuck-u Blueshit...

5111557[/snapback]

 

Veldig saklig post her. Og hvis bluecom ikke klarte å levere hastigheten du ønsker, hva får deg til å tro at canal digital klarer det. Linjeføringen mellom sentralen og deg forblir det samme gutten. Lykke til tho.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... tror at du er ikke helt rett pine. Canal Digital leverer bredbånd over kabel TV, ikke over telefonlinja.

 

Bluecom KAN levere hastighetet som jeg betaler for: Jeg har vært kunde hos dem i 2 år og før klarte dem å levere, men 10 måneder siden de plutselig begynte å senke opplastingskanalen hos meg. Fra en frisk og normalt 240k (30K/s) jeg ble "nedgradert" til 200k (25K/s) uten noe grunn. Jeg betaler for 2048/256. 240k var normalt for en ADSL forbyndelse pga du nesten aldri får helle opplastingskanal, men å senke den til 200 uten noe grunn er bare konfigurasjonsfeil hos dem (eller Telenor, men uanset at sentralen tilhører Telenor betaler jeg til Bluecom, da er dem ansvarlige).

 

Storste problem med BC er at de skulle oppgradere meg siden august til 4100/448 (tatt fra flere samtaler med dem som jeg hadde i sømmer). Det var 15. oktober og jeg var ikke oppgradert. Jeg har snakket med dem 5 ganger i løpende av de siste 3 måneder og de ALTID sa at oppgraderingen skulle skjer om "noen få dager". Siste gang jeg snakket med dem sa jeg at jeg ville avslutte med servicen OG DA fikk jeg siste beskjed om at oppgraderingen skulle skjer den uken. Etter 3 dager ble jeg oppgradert fra 2048/256 til 2048/384.

 

1. Jeg har fått bare en liten oppgradering på opplastingskanalen. I praksis får jeg bare 320k (40K/s). Jeg har testet med flere metoder som FTP og TPTEST.

 

2. At jeg ble lit oppgradert betyr at de KUNNE levere hastigheten (når jeg var på 2048/256) men de har aldri jobbet med saken som de skulle har gjørt.

 

Håper at du trenger ALDRI å ha kontakt med kundetelefonen demmes, de tar MINST 30 min for å svare. De har sagt at de har problemer med telefon, med problemer som værer for 3 måneder? Hallo! Virker veldig useriøs til meg.

 

Derfor bytter jeg til Canal Digital. Jeg vet ikke om dem er bedre eller verre, men i hver fall tar de altid telefon på maks 3 minuter når jeg ringer dem. Jeg har erfaringen fra parabol abbonement hos dem.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...