Gå til innhold

Ungdom, chatting, sex og overgrep


Anbefalte innlegg

Dagblad-magasinet: skjult sexmarked

 

Ble inspirert av denne artikkelen til å sjekke ut hvordan det faktisk står til med chatting og sånt, og logget meg på kanalen 13-18 hos chat.no med et brukernavn som tilsier at jeg er en jente på 14, for å se om det skjedde noe. På et par minutter har jeg nå fått opp 11 vinduer (blir sikekrt flere etterhvert) med personer tilsynelatende av det mannlige kjønn.

 

Et par sier bare hei og ingenting mer, de fleste vil vite alderen min, noen vil ha msn-adresse, mange vil vite om jeg har webcam en ville vite hvor jeg går på skole og en spurte rett ut om jeg er kåt. En ville også vite om jeg ville se ham "gjøre noe" på webcam, jeg sa at jeg ville gjerne se ham henge seg utfor en bro hvis det ikke var for mye å be om. En gutt på 18 fra Oslo spør meg faktisk akkurat NUH om jeg vil tjene 500 kr hvis jeg vil utføre en "tjeneste" for ham."Hva da?" "Sex." (er forresten oppe i 14 vinduer nå).

 

Jeg holder på litt til nå, skal snart ut, men min foreløbige konklusjon er at dette var mye verre enn jeg forventet (15 chattevinduer nå). Lurer på om jeg skal prøve å dra inn msn-adressen til han fyren som ville gi med 500... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm nå har jeg en somalier her som snakker litt gebrokkent,spør om jeg er søt og sier at han har "fin kuk". Dessuten er det en jente her som også vil chatte :dontgetit:

 

edit: men nuh må jeg gå, prøv ut selv hvis dere gidder ;)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Slike menn er syke og må få hjelp... Stakkars små jenter! Å møte folk man chatter med må jo være livsfarlig. For hver dag som går ser jeg bare mer og mer hvor mange syke og farlige folk so mfinnes der ute, og blir stadig sjokkert!

 

Hadde jeg hatt ei datter i den alderen skulle jeg sørget for å sjekket allt av logger og hva hun drev med. Ville foresten ikke lagt opp til at hun satt så mye foran pc...

 

Hvordan man kan sette stopper for slikt er vanskelig... Men jeg tror faktisk det hjelper at det sitter mange der ute og later som de ert ei jente på 13 og lurer mennene... Bare få gjort det slik at det ikke går ann å få tak i jenter på den måten lengre... Men uansett blir jo chattekanaler ødelagt av falske identiteter...

 

For en syk verden vi lever i :cry:

Lenke til kommentar

Dette forteller at barn ikke må ha internettilknytning på egen pc på sitt rom.

 

Sett pc'en i stua, og reguler internettet strengt.

Men her mangler det også opplæring av barn, og muligens også overvåkning ... men det er vanskeligt å overvåke noe så dynamisk som chat, dessuten så er jeg generelt imot overvåkning.

 

opplæring, tilgangskontroll og brukerkontroll ... dette kan ikke utføres av en pc.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd begge veier. Å være jenta, og å prate med personen. Man finner desverre på mye piss når man kjeder seg. Uansett så er det vel ikke nødvendigvis sykt å sitte på nettet når man er kåt? Å skrive slibrige meldinger til en annen person av et annet kjønn er da ikke ulovlig, galt eller skadelig? Det som er skummelt er å gi ut personlig informasjon.

 

Jeg vil uansett få understreke at jeg har møtt mange hyggelige folk fra både forumet her og IRC. Det gjelder vel bare å sile ut "utskuddene".

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd begge veier. Å være jenta, og å prate med personen. Man finner desverre på mye piss når man kjeder seg. Uansett så er det vel ikke nødvendigvis sykt å sitte på nettet når man er kåt? Å skrive slibrige meldinger til en annen person av et annet kjønn er da ikke ulovlig, galt eller skadelig? Det som er skummelt er å gi ut personlig informasjon.

 

Jeg vil uansett få understreke at jeg har møtt mange hyggelige folk fra både forumet her og IRC. Det gjelder vel bare å sile ut "utskuddene".

Det var bra sagt synes jeg. :)

Det er jo forsåvidt ikke noe galt i å chatte sånn på nettet. Du gjør egentlig det du vil, men å møte noen er noe helt annet. Dessuten var det jo litt spesielt det som ble skrevet om i Dagbladet... :ermm:

Lenke til kommentar

Sexchatting er ikke noe å hoppe i taket for, ei heller å møte folk fra nettet. Det har jeg gjort flere ganger, og jeg har ennå ikke møtt en eneste "psyco". Selv har jeg 2 møter avtalt denne uken, og jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt. (til dere koffert-tenkere: Nei, det er ingen jeg har møtt via en sexchat :roll: )

 

Det som er betenkelig er de voksne som er ute etter jenter (og gutter, forsåvidt) langt under lavalderen. Når en 30-åring prøver å ordne seg med en 14-åring blir det bare feil. Tror det kalles pedofili.

Lenke til kommentar

Hva er så digg å ligge med et barn?? Har de for liten tiss til noe eldre eller? Det er jo utrolig enkelt å ta disse folka da. Politiet kan jo bare late som om de er en jente på 14 år og så kommer alle de syke folka med engang og spør om "ho" vil tjene 500 kr og da er det bare å si ja og møte opp, så skal nok den fyren få seg en overraskelse.

 

EDIT: testa dette på chat.no jeg ... har 8 vinduer oppe med ekle gutter :p

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Detta er SYKT!!! :ohmy:

 

Var innpå Chat.no 13-18år i under 1minutt, og da hadde jeg allerede blitt kontaktet av 7 personer, alle tilsynelatende gutter(menn) :ermm:

 

Fikk også et par forespørsler om jeg var kåt... :roll:

 

 

Enig med dem som sier at unger ikke burde fått låv å ha internett tilgang på rommene deres, heller maskineni stua :thumbup:

Endret av acon
Lenke til kommentar

politiet har ikke lov til å gi seg ut for å være noe uten at de har en sak.

 

Men selv om du hadde logga hele dritten og anmeldt fyren så hadde vel politiet knapt giddet å gjort noe, for så å henlegge etter bevisets stilling...

 

Det må skikkelig tafsing til ... orntli gnafse tafsing til, da kan det bli sak...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...