Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er flink Shikaru. Går du Tegning, form og farge?  :) 

 

Synes øyet til høyre for meg var litt rart, klarer ikke å sette fingeren på det.

6263272[/snapback]

 

Ja, det sitter litt på skakke.

Men det er bare en skisse, så jeg kan leve med det.

Likte så godt øyet i helheten, så jeg vil ikke endre på det.

Lenke til kommentar

Mekket en skisse til idag. Har merket at jeg har blitt litt mer stø på brettet nå. Skal prøve meg på en render i photoshop i morgen tenker jeg. Den er tegnet uten referansebilde, men det skulle først være en E34, men så byttet jeg til lyktene og frontelemntene på den nye 3-serien.

post-35821-1149720203_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Bare jeg som synes perspektivet er helt off på den der? Ville kanskje begynt med å tegne noe annet enn biler når du skal lære deg ting.. Øv deg på skyggelegging av enkle objekter først, så kan du gå over på mer komplekse og realistiske ting senere..

 

Det er i hvertfall mitt tips :)

6264569[/snapback]

Takk for innspill :)

 

Ja, perspektivtegning er vanskelig - men jeg synes det er litt kjedelig å tenge kasser etc. :p Liker bedre å tenge ting jeg liker.

 

Har ordnet perspektivet en del på renderen (som du sikkert ser på skissen så møtes ikke panseret og venstre a-stolpe helt).

 

Det perspektivet jeg tegnet i på tegningen over synes jeg er mye vanskeligere enn vanlig "3/4 front view" perspektiv (ca 45graders visining fra siden i vanlig høyde), selv om det skal være lettere. Synes det er så stress med at horisontlinjen ligger parallellt med linjen på frontspoileren. Får helt fint til 3/4 frontview perspektiv :)

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Skal prøve på det :) Fikk forresten boken "How to draw cars like a pro" i dag. Bladde kjapt igjennom den, og den hadde en del øvelser med perspektiv, lys, skygge og fremgansmåter. Leste om perspektiv nå og fant ut en god måte å lage "hjelpelinjer" slik at det blir skikkelig.

Lenke til kommentar
isaac newton i full gang her eller? :laugh:

 

Ikke verst :thumbup:

6271373[/snapback]

 

Mulig det ja.

Hva som faktisk foregår oppe i hue mitt får dere/jeg aldri vite. ( om det var meg du sikta til )

Om du ikke sikta til meg, så er jeg gal alikevell.

den var tøff Shikaru

6271410[/snapback]

 

Takk, takk.

Lenke til kommentar

Likte godt den siste tegningen shikaru :) Var en slags blanding av moderne motiv med litt "gamle" farger.

 

Har lest en del om perspektiv idag og tegnet en del bokser o.l for å øve meg. Vet jeg har postet mye dårlige skisser her idag, men føler jeg fikk perspektivet bedre til nå. Dette er bare en kjapp skisse for å få til linjene :)

post-35821-1149805300_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Likte godt den siste tegningen shikaru :) Var en slags blanding av moderne motiv med litt "gamle" farger.

 

Har lest en del om perspektiv idag og tegnet en del bokser o.l for å øve meg. Vet jeg har postet mye dårlige skisser her idag, men føler jeg fikk perspektivet bedre til nå. Dette er bare en kjapp skisse for å få til linjene  :)

6271804[/snapback]

den var jo litt nice da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...