Gå til innhold

Sigma4less, Ok erfaring


Anbefalte innlegg

Et tips :

Bestilte fra Sigma4less (catchy name, lets keep it :p ), virket OK, fikk det jeg bestilte kjapt og effektivt, no hazle.

Har tildels betydeligere lavere priser på Sigmaprodukter enn for eksempel B&H.

 

Et par eksempel:

Sigma 150mm f/2.8 EX APO Macro EX DG HSM

B&H : $ 629 Sigma4less: $ 540

Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC

B&H : $ 499 Sigma4less: $ 410

 

Eneste jeg har å pirke på er at de ringer deg opp for å ”bekrefte bestillingen” og spør da om du har fått med deg alt du ønsker og blabla. Den telefonen er nok mer myntet på mersalg en noe annet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med frakt og importmoms koster f.eks. 150 mm macro kr 4400 med dagens kurs.

 

Synes ikke dette er er så veldig billig, når f.eks Foto & Video selger den for kr 4875. Da ville jeg heller foretrekke å handle i Norge med norske garantier.

Lenke til kommentar

OK, selvfølgelig må hver enkelt avgjøre viktigheten av norsk garanti på optikk.

Dette var ment som en webshoperfaring og tips til de som ønsker å handle Sigma fra USA. ;)

 

Nå kan lønnsomheten ved bare å kjøpe ett objektiv fra USA absolutt diskuteres, men kjøper man flere sammen, blir betydningen av frakt og fortollingsgebyr mindre.

Lenke til kommentar
Nå kan lønnsomheten ved bare å kjøpe ett objektiv fra USA absolutt diskuteres, men kjøper man flere sammen, blir betydningen av frakt og fortollingsgebyr mindre.

Tror ikke man betaler fortollingsgebyr, men moms på 25% må jo betales, og den blir ikke mindre pr. vare om man bestiller mer. Derfor ser det ikke så mye lysere ut om man bestiller mye samtidig.

 

Og husk at du i Norge har fem års reklamasjonsrett. På varer kjøpt fra USA har du kun ett års garanti om du ikke velger å betale for mer garanti... men da blir det like dyrt som i Norge.

 

Sparer man 4-500 kroner på å kjøpe et objektiv fra utlandet, mener jeg at det ikke er verdt det. Men det får hver enkelt avgjøre som du sier.

Lenke til kommentar
Tror ikke man betaler fortollingsgebyr, men moms på 25% må jo betales, og den blir ikke mindre pr. vare om man bestiller mer. Derfor ser det ikke så mye lysere ut om man bestiller mye samtidig.

Fortollingsgebyr, man får et gebyr på speditørens satser på fortolling, rundt om 200,-. Jo mer man handler, jo mindre utgjør dette pr enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...