Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har du i snitt karakter?!


  

772 stemmer

  1. 1. Hva har du i snitt karakter?!

    • 1 - 1,4
      6
    • 1,5 - 1,9
      3
    • 2,0 - 2,4
      3
    • 2,5 - 2,9
      20
    • 3,0 - 3,4
      36
    • 3,5 - 3,9
      117
    • 4,0 - 4,4
      181
    • 4,5 - 4,9
      206
    • 5,0 - 5,4
      148
    • 5,5 ->
      52


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiende: 4,5 eller 4,6 (er ikke sikker).

GK allmenn: 4,75 i avgangsfagene

VK1 allmenn: Vet jo ikke enda, men blir vel som i fjor. Kan hende noe bedre.

 

(Ja, jeg ga faen i ungdomsskolen. Egentlig GK også. Og har ikke stressa særlig i år heller, i forhold til mange andre i hvert fall. :p)

Lenke til kommentar

Bare lurer på noe i sammenheng med snitt og utregning (skulle egentlig spurt en inspektør, men rakk det ikke).

Går i 10. klasse og skal regne ut poengsummen min.

Når man legger sammen alle karakterne unntatt valgfag (tysk/fransk/annet), skal man da legge til karakterne man får på eksamen? Det vil si hvis jeg kommer opp i skriftlig og muntlig, skal jeg plusse karakterne fra de to prøvene sammen med resten av poengsummen? Jeg er fritatt for vurdering i nynorsk, har 5 i bokmål - både skriftlig og muntlig. Betyr det at jeg mister ett poeng pga. dette, eller skal jeg på en eller annen måte få poeng for det faget jeg er fritatt i?

 

Går som sagt i 10. klasse, og poengsummen min er i sammenheng med hvilken videregående skole jeg kommer inn på. Derfor er det kjempefint om noen kunne gitt svar så fort som mulig!:)

Lenke til kommentar
Bare lurer på noe i sammenheng med snitt og utregning (skulle egentlig spurt en inspektør, men rakk det ikke).

Går i 10. klasse og skal regne ut poengsummen min.

Når man legger sammen alle karakterne unntatt valgfag (tysk/fransk/annet), skal man da legge til karakterne man får på eksamen? Det vil si hvis jeg kommer opp i skriftlig og muntlig, skal jeg plusse karakterne fra de to prøvene sammen med resten av poengsummen? Jeg er fritatt for vurdering i nynorsk, har 5 i bokmål - både skriftlig og muntlig. Betyr det at jeg mister ett poeng pga. dette, eller skal jeg på en eller annen måte få poeng for det faget jeg er fritatt i?

Om du kommer opp i eksamen skal du regne med gjennomsnittet av eksamenskarakteren og standpunktkarakteren i faget (legge de sammen og dele på to altså). Fag du er fritatt fra teller selvsagt ikke med på snittet.

Lenke til kommentar

Gjør som nr.4 sier ja. Legg sammen alle karakterene dine og del på antall karakterer. Hvis det hadde vært snakk om skole forbi vgs skulle du ganget snittet med 10, deretter lagt til eventuelle ekstrapoeng.

 

Hvis du får 3 i matte (standpunkt), og får 5 på eksamen i matte blir din mattekarakter altså 4.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...