Gå til innhold

P4 2,8ghz -> har blitt til 1,4ghz og Vcore 1,1v?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som det står i tittelen så har min P4 2,8ghz nå blitt til en 1,4ghz. Hvordan vet jeg ikke, men det sår nå det i windows. Og et annet problem som jeg har er at nå har fått vcore problemer også. Den er bare på 1,1v og det hjelper ikke å justere det opp i Bios heller. Mitt HK er et Asus p4C800 e-dlx. Min strømforsyning er 2mnd gammel og er av typen Mist 500w (Ny type).

Håper det er noen der ute som kan gi meg et svar på hva som har gått H*****E, eller om det er noe som kan rettes på uten store inngrep.

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er ikke noe AMD Cool'n'Quiet-greie da? Speedstep er det vel det heter hos Intel.

SpeedStep er en "nyere" sak fra Intel. Hvor gammel er pcen din og sjekk 3Dmark osv om verdiene stemmer.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Ifølge profilen skulle man anta at trådstarter er mer enn en vanlig hobbyklokker.. så da er det vanskelig å tro at han ikke veit hvordan man stiller inn ting i Bios..

En ting som kan forklare dette er en FSB satt til 100 isf. 200 i BIOS.., men det at VCore ikke kan endres tyder jo på noe annet.. forutsatt at trådstarter kan sin Bios.. (det må man vel forutsett utifra profil).. :)

Eller så kan det ha vært en totalt mislykket Bios-flash.. eller at HK/Bios har "tatt kvelden" pga. for "hissig" klokking (usannsynlig dog)..

Forslagene om "speedstep" og "C&Q" tyder på svært liten kunnskap om Intel og CPU'er generelt.. dette er "desktop-HK" og en "utrangert" NW.. men det kan jo være noe jeg ikke har fått med meg.. og at det er jeg som demonstrerer ignoranse..

:p

• 1 måned senere...
Skrevet

Og da var maskinen oppe igjen :p . For det første så hadde bios'n rett og slett tatt kvelden. Den var så Korrupt at det ikke gikk å flashe på nytt. Fikk da meg et nytt HK av samme type, bare nyere versjon. Men fikk da problemer under inst. av XP. I tillegg til HK gikk til helvete, så hadde visst CPU'n fått seg en trøkk. Tydeligvis ikke tålt å bli klokket, og sa rett og slett takk for seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...