Gå til innhold

Nextgentel øker igjen


Anbefalte innlegg

Men tror ikke det er NGT som har flyttet over linjene deres til ny sentral, isåfall er det Telenor.

Det kan godt være, du virker som du har skikkelig peiling på dette... :) Det er bra :thumbup:

Men... Jeg er allikavel litt lei av å ha 600kbits.. :( Men vi ringte vår kontakt og han sendte oss ny router, men det hjalp ikke i det hele tatt! Men han bestilte en montør, så når han kommer så får vi hvertfall sjekket litt, og hvis ikke det hjelper så får vi fortsette til vi finner feilkilden, slik at vi hvertfall får vite om det er et problem vi kan gjøre noe med!

 

Kjhanken: Vet du om det går ann å skifte sentral? Eller må de ta alle da?

 

-MortenGj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Du kan umulig ha lett veldig hardt etter infoen på egenhånd i alle fall. Det var det jeg ville poengtere"

 

Du kunne jo kommet med linken med en gang da, og ikke forsatt med slikt barnslig vås du kom med. Det eneste du klarte å poengtere var jo kun at du ikke var helt... "oppgående". :thumbdown:

 

Hvis du i fremtiden ikke har noe mer vetugd å komme med, så er det kansje like godt å la være..

Lenke til kommentar

Giraf:

 

Hadde du et spesielt Charlie 3000 abonnement siden du hadde 640 kbps i upload? Mente det kun var 512 jeg... Men det høres jo mye verre ut dersom du sier at du hadde 640 før og nå kun får 500 (altså netto). Det hjelper ofte å overdrive litt for å prøve å styrke sin sak...

 

Blir litt forvirret av det du skriver, det virker som at du totalt overser alt det de andre har skrevet. Det skader jo som regel ikke å lese gjennom artikkelen som blir diskutert og tidligere postede innlegg i dette emnet, før du går ut og kjefter på alle som prøver å forklare deg noe som står rimelig tydelig i både artikkelen og i de innleggene som ble postet tidlig i emnet.

 

Tror konklusjonen må være: Les først, spør etterpå. Og videre: Sett pris på at det faktisk er noen som vil hjelpe...

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar
"Du kan umulig ha lett veldig hardt etter infoen på egenhånd i alle fall. Det var det jeg ville poengtere"

 

Du kunne jo kommet med linken med en gang da, og ikke forsatt med slikt barnslig vås du kom med. Det eneste du klarte å poengtere var jo kun at du ikke var helt... "oppgående". :thumbdown:

 

Hvis du i fremtiden ikke har noe mer vetugd å komme med, så er det kansje like godt å la være..

Om du hadde tatt deg tid til å lese alle postene, ville du også se at jeg henviste til NGT sin pressemelding lenge før enden gjorde det også. Quotet til og med deg for å vise deg pressemeldingen, siden du lurte på hvor det stod beskrevet :)

Lenke til kommentar
Men... Jeg er allikavel litt lei av å ha 600kbits.. :( Men vi ringte vår kontakt og han sendte oss ny router, men det hjalp ikke i det hele tatt! Men han bestilte en montør, så når han kommer så får vi hvertfall sjekket litt, og hvis ikke det hjelper så får vi fortsette til vi finner feilkilden, slik at vi hvertfall får vite om det er et problem vi kan gjøre noe med!

 

Kjhanken: Vet du om det går ann å skifte sentral? Eller må de ta alle da?

 

-MortenGj

Så mye vet jeg ikke... Er vel opp til Telenor hvilke sentral linjen er koblet opp til, og jeg tror ikke de skifter sentral helt uten videre.

 

Men siden du har en kontakt hos NGT, utnytt han (eller montøren som kommer innom). Spør om hvor langt det er mellom dere og ngt sin sentral. Og om det er tverrkobling inne i bildet, altså at din sentral som er nærmest er bare en viderekobling til en annen sentral som inneholder NGT sitt utstyr. Da blir det ofte redusert ytelse, iallefall på shdsl linjer. Muligens har utstyret til NGT mulighet for å sjekke linjekvaliteten på linjen (støy forhold og dempning)

Lenke til kommentar
Er juni "inneværende måned"?

 

Og sensur da... Nedlasting av piratkopier er ulovlig. Derfor må vi lage et warezfilter som brukes av norske ISPer.

 

Forøvrig kommer ikke politiet og tar deg hvis du bare er inne og surfer på en side... Besittelse/nedlasting er ulovlig, ikke titting. Det har vært diskutert i media, og hvis du bare surfer innom, så blir du ikke tatt, så lenge bildene bare er i browser-cachen din og ikke lagret andre steder.

hvis du så FBI nå nettopp så, om loven i Norge kommer til å bli skjerpet, kommer politiet og opphavsfolka kun å gå etter de store fiskene.

På grunn av ressursproblemer ja. De ville gjerne tatt alle som driver med piratkopiering.

 

Forøvrig: Skrøt ikke NGT av at de oppga netto hastighet før dette da?

Lenke til kommentar
Men siden du har en kontakt hos NGT, utnytt han (eller montøren som kommer innom). Spør om hvor langt det er mellom dere og ngt sin sentral. Og om det er tverrkobling inne i bildet, altså at din sentral som er nærmest er bare en viderekobling til en annen sentral som inneholder NGT sitt utstyr. Da blir det ofte redusert ytelse, iallefall på shdsl linjer. Muligens har utstyret til NGT mulighet for å sjekke linjekvaliteten på linjen (støy forhold og dempning)

Takk takk.. skal gjøre det!

Håper det ordner seg... er veldig lei av å ha mye lavere hastighet enn det vi egentlig skulle ha hatt!

 

-MortenGj

Lenke til kommentar
Er det noen flere enn meg som sliter med å komme inn på Cisco ruteren gjennom denne siden??

 

http://www.broadpark.no:8080/servlet/ccu/login

Ingen andre som sliter med å logge inn der(som har cisco 677i router)

Hadde en slik Cisco router fra NGT i noen år, og kom aldri inn på den fra det konsollet. Brukte hyperterminal for å koble meg opp, jeg. Oppdaterte firmware (IOS som det så fint heter) på den og lagde nat'ing regler så det stod ut i alle kanter og bauer. Konklusjonen min ble å kjøpe en trådløs router, route/nat'e alt inn til den og håndtere det derifra.

KOmmer fortsatt ikke inn gjennom der, noen flere som har et problemet, eller tips om åssen jeg kan komme meg i rutern?

Lenke til kommentar
Er det noen flere enn meg som sliter med å komme inn på Cisco ruteren gjennom denne siden??

 

http://www.broadpark.no:8080/servlet/ccu/login

Ingen andre som sliter med å logge inn der(som har cisco 677i router)

Hadde en slik Cisco router fra NGT i noen år, og kom aldri inn på den fra det konsollet. Brukte hyperterminal for å koble meg opp, jeg. Oppdaterte firmware (IOS som det så fint heter) på den og lagde nat'ing regler så det stod ut i alle kanter og bauer. Konklusjonen min ble å kjøpe en trådløs router, route/nat'e alt inn til den og håndtere det derifra.

KOmmer fortsatt ikke inn gjennom der, noen flere som har et problemet, eller tips om åssen jeg kan komme meg i rutern?

telnet 10.0.0.1 i start -> kjør

Lenke til kommentar
Er det noen flere enn meg som sliter med å komme inn på Cisco ruteren gjennom denne siden??

 

http://www.broadpark.no:8080/servlet/ccu/login

Ingen andre som sliter med å logge inn der(som har cisco 677i router)

Hadde en slik Cisco router fra NGT i noen år, og kom aldri inn på den fra det konsollet. Brukte hyperterminal for å koble meg opp, jeg. Oppdaterte firmware (IOS som det så fint heter) på den og lagde nat'ing regler så det stod ut i alle kanter og bauer. Konklusjonen min ble å kjøpe en trådløs router, route/nat'e alt inn til den og håndtere det derifra.

KOmmer fortsatt ikke inn gjennom der, noen flere som har et problemet, eller tips om åssen jeg kan komme meg i rutern?

telnet 10.0.0.1 i start -> kjør

Takk for det, den fungerte, men d er rart denfra endring linken ikke funker, synes den var mye enklere.

Lenke til kommentar

Men de som ikke har fasttelefon må betale 60 kroner i tillegg for nexgentel linjer.

 

Så hvis en f.eks har IP telefon fra Telio som jeg og ADSL bravo fra NG så blir total prisen på 460 kr og ikke 398,-

 

Før hadde NG ikke noe tillegg for dette. Finnes det ingen som har høye hastigheter og fornuftige priser? uten dette tillgegget... :no:

Lenke til kommentar

Nå har de øket hastigheten min. jeg vil ikke virke sytete men jeg ser de har konfigurert ruteren til 3104 ned og 480 opp. Det vil si at de ikke greier og levere 3000 / 500 netto som de sier på sidene sine. Da jeg hadde 1850 linjen var ruteren stilt inn på 2350 noe som ga effektive 1925. jeg vet det virker utakknemmelig men "mye vil ha mer" :love:

Lenke til kommentar
Hvis man har 1850 "charlie" nå...

 

Hvilket av disse to får man?

 

# Charlie 2500 (2 500/400 Kbps) – 448,-

# Charlie 3000 (3 000/500 Kbps) – 498,-

Vi får Charlie 3000 :)

Jeg har fått # Charlie 2500 (2 500/400 Kbps)

 

Må ringe og høre.. :roll:

Så ut som jeg plutselig betalte mindre på regningen sist også.

Merkelig greier. Jeg har betalt 550 minus 100 kroner i student rabatt = 450,-

Skal editere posten når jeg tar en titt på sist regning.

 

Fra https://www.nextgentel.com/kundesider/abonn...t/kundeside.php

 

Hastighet: Charlie 1850

 

Så klipp fra router config før og etter oppgradert linje nå.

 

Før: Up: 2304/512 Kbps

 

Nå: Up: 3104/480 Kbps

Lenke til kommentar
Men de som ikke har fasttelefon må betale 60 kroner i tillegg for nexgentel linjer.

 

Så hvis en f.eks har IP telefon fra Telio som jeg og ADSL bravo fra NG så blir total prisen på 460 kr og ikke 398,-

 

Før hadde NG ikke noe tillegg for dette. Finnes det ingen som har høye hastigheter og fornuftige priser? uten dette tillgegget... :no:

Heldigt for meg at eg bestillte i fjor da, når dei 60 kronene var gratis :)

Lenke til kommentar

I går kveld oppgraderte de linjen min. :D

 

Målte farten på itavisen til 4200 kbit/s, som stemmer fint med hva den skal være.

 

Har ikke testet max download speed skikkelig enda, men var ihvertfall oppe i 550kb/s, som sikkert er bortimot max.

 

Upload er også høyere, DUmeter's stopwatch målte average (max) til 78kb/s. Nøyaktig hva average var før, husker jeg ikke, men det var rundt 65kb/s.

 

Kos til NGT. :love::thumbup:

Endret av BadLoser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...