Gå til innhold

Koster det mye å starte CS WS-utleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på noe ala Gamerserver.no.

Noen som vet hvor mye det vil koste å la serveren være i et spnt serverrom?

Og hvordan maskiner kreves det osv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største kostnaden er vel (som med stort sett alt annet) arbeidskraft.

Hvis folk betaler for leie av serveren forventer de at den er oppe hele tiden og at eventuelle problemer fikses umiddelbart.

Skrevet

Du kan alltids kjøpe deg et shell, og mekke server på det? Ikke at jeg har peiling (hverken på om det går an, eller hvor bra det funker).

Du vil uansett spare en god del på det, i forhold til å leie egen linje og kjøpe egen hardware.

Skrevet

I tillegg til arbeidskostnadene som Shimano nevner, kan etableringsutgiftene være veldig store.

Du må kjøpe inn servere, installere 100 Mbit, leie lokaler etc etc. Dette kan det nok være vanskelig å få tak i penger til. Man kan søke om støtte, men dette krever at du skriver masse markedsanalyser o.l. Mye arbeid som må legges ned før du i det hele tatt vet om du får penger.

Det lureste er nok uansett å foreta en markedsanalyse, støtte eller ikke. Hva er mulighetene for at det skal bli lønnsomt? Btw; En markedsanalyse er ikke det samme som å spørre oss på hw.no-forumet :)

Skrevet (endret)

Hmmm...

Utgifter:

Leie av lokaler: 5000 i mnd (?)

100 mbits linje: 10.000 i mnd (?)

Innkjøp av servere: 1 stk PC med 2 CS servere på = 10.000 (?) * 10 stk = 100.000 kr = 20 servere som du kan leie ut? Vet ikke helt hvor mange CS servere du kan ha på hver PC egentlig.

Strømregning: 10.000 (?)

Inntekter:

20 CS servere: 2000 kr pr server i året = 40.000 kr

--------------------------------------------------------------------------

Jeg ville egentlig ikke ha satset på dette med mindre jeg hadde hatt en 100 mbits linje i sammenheng med noe annet jeg hadde holdt på med. Men såklart så kan det jo hende at de prisene mine er HELT feil da

:p

EDIT: Hvis du bare er ute etter en liten inntekt, så kan du jo finne en bedrift med 100mbits linje og spørre de om du kan få låne en plass hos dem og sette f.eks 2 av dine pc'er på dems linje. Da tjener du jo 8000 kr i året hvis du kan ha 2 CS servere på hver PC og leieprisen pr server er 2000 kr i året.

Endret av Nicklas
Skrevet
seff hvis serverne dine blir kjent i miljøet som kjempebra vil mange flere leie, og det er akkurat det du trenger siden nå er det så mange utleiere allerede.

Mhm, akkurat dette er viktig. Du må jo faktisk få leid ut serverne dine og :p Men om jeg skal være ærlig ville jeg foretrukket å kjøpe en ws fra noen kjente folk (Gameserver, Killzone, Novanett osv.) enn å kjøpe fra en "random" 16 åring...

Skrevet
seff hvis serverne dine blir kjent i miljøet som kjempebra vil mange flere leie, og det er akkurat det du trenger siden nå er det så mange utleiere allerede.

Mhm, akkurat dette er viktig. Du må jo faktisk få leid ut serverne dine og :p Men om jeg skal være ærlig ville jeg foretrukket å kjøpe en ws fra noen kjente folk (Gameserver, Killzone, Novanett osv.) enn å kjøpe fra en "random" 16 åring...

Hehe... ja, en random 16-åring ja :p

Jeg og noen venner hadde egentlig bare hatt lyst til å prøve det for moro skyld. Leie til de jeg kjenner og sånt. Ikke på samme stadie som killzone og de store. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...