Gå til innhold

Finpuss på konf-pc. ca 15k


Anbefalte innlegg

Jeg skal konfirmere meg snart og skal bruke en del penger på ny pc.

Skal ha alt unntatt høyttalere. Pc'n skal hovedsakli brukes til spill, surfing, chating etc.

Har ikke tenkt til å overklokke med det første.

 

Se handlevogn

 

 

Er det noen veldig støyene deler i dette oppsettet? Om pc'n ikke høres ut som en støvsuger er det bare et pluss :thumbup:

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget bra oppsett det der!

Eneste som bråker der er vel viften på hovedkortet.Det fikser du med en slik.

Skjermkortet du har valgt bråker litt når du kjører 3d applikasjoner. Hvis du vil ha et skjermkort som er musestille så ta dette i stedet.

Edit: Ser at det er noen som klager på at den strømforsyningen du har valgt bråker.

Kanskje velge denne Tagan 420 Wattern heller?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Passer den kjøleren på det MSI hovedkortet viss man har det X800XL Ultimate skjermkortet du anbefalte? Skal kjøpe ny på til konfirmasjonen jeg og... :thumbup:

(Her er resten av oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=14296 )

Jeg tror den passer ja. Hvis den ikke passer,så har du hvertfall ikke tapt en formue.

OBS:Husk å montere Zalmankjøleren før du setter inn hovedkortet.

Lenke til kommentar
Passer den kjøleren på det MSI hovedkortet viss man har det X800XL Ultimate skjermkortet du anbefalte? Skal kjøpe ny på til konfirmasjonen jeg og... :thumbup:

(Her er resten av oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=14296 )

Jeg tror den passer ja. Hvis den ikke passer,så har du hvertfall ikke tapt en formue.

OBS:Husk å montere Zalmankjøleren før du setter inn hovedkortet.

Du har rett i det :p

Satser på at den passer :thumbup:

Lenke til kommentar
Tviler på det...

WinXP er som regel på cd

Vet da at XP er på cd :tease: Det jeg mente var om jeg trengte floppy for å få installert XP på S-ATA-disken ;)

 

 

Og siden PIIIpower sier at jeg ikke trenger floppy, så dropper jeg det :yes:

Vel,jeg ville tatt med en floppy. Dette fordi det er både hk, grafikkort og annet som fortsatt sender med disketter, personelig blir jeg aldri å kvitte meg med den .

Lenke til kommentar
Ville selv ha valg ett billigere grafikk kort, og spart litt til de neste modellene kommer om litt over 1-2 måneder, og da fått mye bedre ytelse for pengene.

I dataverdenen er det jo alltid noe nytt å vente på ;) Etter det jeg har hørt så kan det være bortimot desember før de nye ATI-kortene blir tiljengelige i norske nettbutikker, og nVidia-kortene skal visst komme etter det igjen. Og jeg gidder ikke å vente til langt ut på høsten/starten av vinteren med å kjøpe pc (sitter på en rimelig crappy familie-pc nå).

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om jeg trenger å installere S-ATAdrivere når jeg skal installere WinXP, men på en annen side så er jo ikke en floppy store utgiften som Admin'c sa. Og det ville vært "litt" kjipt om jeg skulle finne ut at jeg trenger en floppy for å få installert WinXP på S-ATAdisken, når jeg har bygget den og alt er klart for installasjon. Så jeg slenger på en floppy.

 

Eller er det noen som kan avkrevte evt. bekrefte om jeg trenger floppy'en?

Endret av mumitr0ll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...