Gå til innhold

Test av den omstridte gamingmusa Razer Diamondback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker Diamondbak, men det tok ei lang stund før eg blei helt fortrolig med den.

Tommel-knappene er dårlig plassert IMO, men eg begynner å få kontrollen på de etter noen måneder. er helt klart den mest fancy musa jeg noen gang har vært borti. Men skulle jeg handlet idag, hadde nok valget havnet på MX518

 

Har aldri hatt noe problem at den ikke oppdages i Windows.

Oppdater til de nyeste driverene fra Razor, mye digg som kan stilles

 

Har heller aldri hatt svetteproblemer med den :roll:

Endret av zedty
Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd alle USBèr og testet musen på en annen maskin, gikk jeg å leste på rezerzone.com (JA! jeg burde ha lest der først kanskje). Der sto det at musen kunne bli skrudd av for å "spare strøm". Jeg gikk innpå maskinvarebahandling, fant USB der mus var tilkoblet, tok av "skru av for å spare strøm".

 

Er nå inne i testfasen om dette virker. Krysser fingrene i spenning :thumbup:

Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd alle USBèr og testet musen på en annen maskin, gikk jeg å leste på rezerzone.com (JA! jeg burde ha lest der først kanskje). Der sto det at musen kunne bli skrudd av for å "spare strøm". Jeg gikk innpå maskinvarebahandling, fant USB der mus var tilkoblet, tok av "skru av for å spare strøm".

 

Er nå inne i testfasen om dette virker. Krysser fingrene i spenning :thumbup:

Min har stått på i 2 dager i strekk nå uten å skru seg av... Sikker på at ikke det er usb kontakten din som ikke gir nok strøm ? :whistle:

Lenke til kommentar

Ingen effekt med å endre "sparing av strøm".

 

Min har stått på i 2 dager i strekk nå uten å skru seg av... Sikker på at ikke det er usb kontakten din som ikke gir nok strøm ? whistle.gif

 

Det er det jeg lurer på, men vet ikke om jeg kan stille dette på MSI hk mitt ...

 

Når jeg ser på USB enheten, står det HDI mus og 100 mA. Er dette for lite ?

 

Når musen kobler fra, kommer det opp feilmelding med:

"Feil på USB enhet, dataen kjenner ikke enheten igjen. KLIKK her for å endre ( :hmm: " men har testet alle USB enhetene mine, og på en Hydro Pc uten forandring.

 

Kan det være musen min som er i ustand ?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min razor i et par måneder nå og jeg har ikke blitt vant til høyreknappen/tommel knappen så da lar jeg være å bruke den :p Har et lite svette-issue noe ganger, men ellers er den ganske fin å bruke.

 

Men litt irriterende at den, særlig i oppstarten, slår seg av.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Ingen effekt med å endre "sparing av strøm".

 

Min har stått på i 2 dager i strekk nå uten å skru seg av... Sikker på at ikke det er usb kontakten din som ikke gir nok strøm ? whistle.gif

 

Det er det jeg lurer på, men vet ikke om jeg kan stille dette på MSI hk mitt ...

 

Når jeg ser på USB enheten, står det HDI mus og 100 mA. Er dette for lite ?

Nå har ikke jeg razer, men ser på min maskin at hver av mine USB porter leverer 500mA, og tror dette er "standard" på en powered USB-kontakt. Så det kan være at dette er problemet. Se om du ikke finner en maskin som gir 500mA på usb'en, og test musen der.

Lenke til kommentar

Viser at USB kan gi ut 500 mA, men at razer musen krever 100 mA.

 

Men flyttet musen over til USB i front (noe som jeg hadde glemt å prøva :blush: ). Å nå har den virket ganske fint i 3 dager. Vet ikke om dette er USB 2, eller om de gir ut mer strøm. Men håper og ber til de høyere makter om at denne enkle løsningen er svaret på alle mine problemer :innocent:

 

Takk for alt hjelp folkens :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Eier selv en Razer DB.

 

+

1600dpi

Kult utseende med tøff scroll og tøft lys

Gode drivere

God nok form bare en blir vant til den

Alltid på optisk sensor

Bra skates som følger med

Artig liten taske å ha musen oppe i når en skal på LAN

 

-

Kan ta litt tid å venne seg til jeg likte ikke formen på musa med en gang men etter litt bruk gikk det fint å vende seg til.

Sideknappene på venstre side har jeg ingen problemer med men på høyre siden er det litt vanskelig å komme til.

Kanskje litt liten for noen

 

Bruker musa sammen med Q-PAD XXXL og fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har akkurat fått inn Razer Diamondback Plasma og jeg vil si noen ord om den :)

Jeg hadde for en stund siden mx500 som ble ødelagt etter mange år med.. spilling? :D Jeg har i det siste brukt Logitech Optical Mouse :S som er mer eller mindre en dritt mus som klikket vist jeg prøvde å reagere på noe. Men herregud den følelsen jeg fikk av denne nye musa mi? den er rask, presis å alltid på. Den passer perfekt i hånda mi og lyser heftig opp :D litt artig siden plasma'en har ir istede for vanlig optisk sensor, så det er faktisk ikke noe lys under. bare oppå.

Dette er den tøffeste musa jeg sett, og jeg kommer til å anskaffe meg flere slike når denne en gang dør :dontgetit: Anyways :) Perfect mus som alle burde teste, eventuelt kjøpe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Må bare dele mine erfaringer med musa. Tråden er jo ikke så langt nede på lista til at det blir en bump :p

 

Det er en ting, som for meg overskygger de gode sidene ved denne musa, og det er knappene på høyre og venstre side av musa. De er totalt ubrukelige (klarer aldri å trykke riktig på dem) og jeg trykker på dem absolutt HELE tiden. Jeg installerte først slik at de fjorde forskjellige oppgaver i windows, og i spill, men måtte fjerne det fordi jeg stadig kom borti dem og gjorde ting på steder jeg ikke ville at det skulle skje.

 

En annen ting er at den er veldig ubehagelig for meg på tommelen og ringfingeren, samt at høyre museknapp (eller begge egentlig) er litt for slappe (bare ved å vile fingeren på høyre museknapp så trykker den inn).

 

Ellers er det ingenting å si på presisjonen (helt ekstrem presisjon imo!).

 

Kjøper meg en ny mus snart, denne hadde flere ulemper for meg enn fordeler, men fattern digga den så da blir den hans... for 500 kr selvsagt :p

 

6/10 får denne musa fra meg: -2 pga knappene på siden. -1 pga ubehag. -1 pga slappe knapper.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Vil bare si at dette er den nest beste musa jeg har hatt! :) Logitech mx300 er nok den beste ! :)

 

Jeg tror ikke de knappene på høyre side skal brukes om man er høyrehendt. Grunnen til at det er knapper på begge sidene er sikkert fordi musa er symetrisk på begge sider, slik at både høyre og venstrehente folk kan bruke den, i motsetning til f.eks logitech sin gaming mus (mx518). Jeg klarer fint å bruke knappene på venstreside.

Lenke til kommentar
Vil bare si at dette er den nest beste musa jeg har hatt! :) Logitech mx300 er nok den beste ! :)

 

Jeg tror ikke de knappene på høyre side skal brukes om man er høyrehendt. Grunnen til at det er knapper på begge sidene er sikkert fordi musa er symetrisk på begge sider, slik at både høyre og venstrehente folk kan bruke den, i motsetning til f.eks logitech sin gaming mus (mx518). Jeg klarer fint å bruke knappene på venstreside.

Er nok det som er meningen, desverre. de på høyresiden klarer jeg ikke bruker, og kommer bare borti dem på slump, sammt med de på venstre, men de greier jeg å trykke på riktig hvertfall.

Lenke til kommentar
Vil bare si at dette er den nest beste musa jeg har hatt! :) Logitech mx300 er nok den beste ! :)

 

Jeg tror ikke de knappene på høyre side skal brukes om man er høyrehendt. Grunnen til at det er knapper på begge sidene er sikkert fordi musa er symetrisk på begge sider, slik at både høyre og venstrehente folk kan bruke den, i motsetning til f.eks logitech sin gaming mus (mx518). Jeg klarer fint  å bruke knappene på venstreside.

Er nok det som er meningen, desverre. de på høyresiden klarer jeg ikke bruker, og kommer bare borti dem på slump, sammt med de på venstre, men de greier jeg å trykke på riktig hvertfall.

Konklusjonen må vel være at musa er perfekt for gaming, å grei nok for å bare sitte i windows med.

 

Jeg gir den 9/10. Kjøp en logitech om du ikke har tenkt å spille så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...