Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

650R-T3 som brigded ADSL modem ?


Anbefalte innlegg

NB! Hold tunga rett i munnen når dere leser dette ;)

 

Forløpig har jeg bare brukt mitt nye Zyxel Prestige 650R-T3 ADSL modem i router mode. Dette fungerte greit med min gamle DI-624 + router, men ikke med min nye Zyxel Prestige 334WT router. Det som er er at 650R-T3 og 334WT har samme IP-adresse: 192.168.1.1. Den gamle DI-624+ routeren min hadde nemlig IP-adressen 192.168.0.1 og derfor gikk det greit.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg får mitt nye Zyxel Prestige 650R-T3 til å oppføre seg som et brigded ADSL modem, slik at min nye Zyxel Prestige 334WT router får IP-adressen fra ISP'en min (Bluecom) og ikke fra den innebygde DHCP serveren.

 

Akkurat nå bruker jeg mitt gamle Zyxel Prestige 650R-13 ADSL modem (Telenor modem) som jeg fikk av Bluecom. Dette fungerer greit da det er bridged, men jeg har lyst til å bruke mitt nye Zyxel Prestige 650R-T3 ADSL modem isteden :)

 

Har søkt på internett og på zyxel.no, men finner ingen guide til hvordan jeg skal sette mitt Zyxel Prestige 650R-T3 i brigded mode. Derfor spør jeg dere om hjelp :yes:

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk web-configen og Wizarden. Sett den til bridge mode der. Husk å skru av DHCP server samtidig. Tror den setter encapsulation der og, men spør den om det, bruk RFC1483.

Takk for svar :)

Skal prøve det ut i morgen etter skolen, senga kaller skjønner du ;)

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...