Gå til innhold

Noen some kan uttale seg om arcanum?


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på å kjøpe det for 20kr av en venn. ( :p ) Men så lurer jeg på om det er er så bra som han vennen min skal ha det til... Har lastet ned en demo som jeg skal prøve nå. Men er det noen her som har spillt seg gjennom hele spillet som kan si noe om det?

 

Håper noen gidder å svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arcanum er rit RPG. Er det ordet ukjent for deg? Det står for Role playing game.

 

Du slapper av om bord i det mektige luftskipet LFS Zephyr. Idyllen tar brått slutt når et par jagerfly åpner ild mot zeppelineren, som tar fyr og styrter i bakken. Blant vrakrestene finner du en hardt skadet gnome, som mumler noe om ødeleggelse og ondskap. Det siste han sier før han dør, er: Finn gutten, og gi ham denne ringen! Han vet hva som må gjøres! Alt er nå opp til deg.

 

Features

 

* Classless, point-based attribute system allows for limitless creativity in guiding your character's development.

* Complex stat system underlies every event taking place within Arcanum.

* Customize your character, including 8 basic stats (Strength and Charisma), more than a dozen derived stats (Poison Resistance and Character Speed), 16 primary skills (Gambling and Healing), 80 spells within 16 colleges, and 56 technological degrees within 8 disciplines.

* Automatic character management features let you delve into the quest at hand for action-oriented players.

* Explore a huge game environment, with dozens of cities, dungeons, and towns to find.

* Meet more than 300 unique characters and 280 different monster types across the land of Arcanum.

* Multiple paths to victory abound in the scores of quests surrounding the main storyline.

* Accurate day/night cycles affect the gameplay, from combat to thieving skills.

* Take on a band of ogres in real-time, or plan your strategy through a turn-based system of combat - you choose.

* Take the adventure online cooperatively or competitively over the Internet or LAN.

Endret av zefler
Lenke til kommentar

Med andre ord, ja det er verdt pengene. Jeg har selv spillt det en del, og liker det godt. Det har utvilsomt begynt å dra på årene, og det merkes særlig på grafikkfronten. Lav oppløsning, og "pixlete" objekter.

 

Men, som sagt, veeel verdt 20 kroner.

Lenke til kommentar

Faktisk et superspill spør du meg! om man ser bort fra den litt slitne grafikkmotoren, er spillet meget underholdene og litt utenom det vanlige.. Tech vs Magi som gjør at hvem at disse du velger kan du gjøre, og ikke gjøre, ymse saker.

 

Utallige timer moro dette her! Så anbefaller å bruke en 50-lapp på det! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...