Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR eller Rieju RS2 Matrix?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Den dagen jeg ser det skal du få mopeden min!

greit det

Med mindre speedoet ditt er fucka er det ikke mulig med mindre du kjører ned et stup...

kjørte på siden av ein bil, og den låg i 100, så 110 på mitt speedometer = 100 på bil

Lenke til kommentar
tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Den dagen jeg ser det skal du få mopeden min!

greit det

Med mindre speedoet ditt er fucka er det ikke mulig med mindre du kjører ned et stup...

kjørte på siden av ein bil, og den låg i 100, så 110 på mitt speedometer = 100 på bil

Oksebæsj? :yes:

Lenke til kommentar
tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Den dagen jeg ser det skal du få mopeden min!

greit det

Med mindre speedoet ditt er fucka er det ikke mulig med mindre du kjører ned et stup...

kjørte på siden av ein bil, og den låg i 100, så 110 på mitt speedometer = 100 på bil

110 på ditt speedo er fortsatt ikke 110 da..

Lenke til kommentar
tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Den dagen jeg ser det skal du få mopeden min!

greit det

Med mindre speedoet ditt er fucka er det ikke mulig med mindre du kjører ned et stup...

kjørte på siden av ein bil, og den låg i 100, så 110 på mitt speedometer = 100 på bil

110 på ditt speedo er fortsatt ikke 110 da..

samtidig som 100 på en bil heller ikke er 100 ekte fart. Kanskje 95 ekte...

Uansett høres det litt overdrevent ut med bare effektanlegg... Kanskje det var en liten bakke?

Lenke til kommentar
tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Den dagen jeg ser det skal du få mopeden min!

greit det

Med mindre speedoet ditt er fucka er det ikke mulig med mindre du kjører ned et stup...

kjørte på siden av ein bil, og den låg i 100, så 110 på mitt speedometer = 100 på bil

110 på ditt speedo er fortsatt ikke 110 da..

samtidig som 100 på en bil heller ikke er 100 ekte fart. Kanskje 95 ekte...

Uansett høres det litt overdrevent ut med bare effektanlegg... Kanskje det var en liten bakke?

I nedoverbakke med 15_42 dreving elns? :p

Lenke til kommentar
tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Den dagen jeg ser det skal du få mopeden min!

greit det

Med mindre speedoet ditt er fucka er det ikke mulig med mindre du kjører ned et stup...

kjørte på siden av ein bil, og den låg i 100, så 110 på mitt speedometer = 100 på bil

110 på ditt speedo er fortsatt ikke 110 da..

samtidig som 100 på en bil heller ikke er 100 ekte fart. Kanskje 95 ekte...

Uansett høres det litt overdrevent ut med bare effektanlegg... Kanskje det var en liten bakke?

I nedoverbakke med 15_42 dreving elns? :p

på flata med 13-50 dreving

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men altså, en bror av meg prøver og selge MRX, Reiju.

Tenkte på Xrace av Derbi, hører at motorene er lik som i Gilera, en kamerat hadde Gilera , husker ikke hvem, men den gikk som helvette, unnskyld ordet , den hadde den derre V6 potta. Gikk vel i 100 med bare den, ble herja veldig med, men ble aldri sleten..

 

Håper Derbi lager lik motor, orginal hester i en Derbi Senda X-Race er 3,2. I en Yamah TZR er det ikke 3,2. Og det er iallfall ikke 7-8-9hk !

 

pr0xy H4xx0r, AM6 er derfor ikke de krafigste motorene.

 

Hva hjelper det med større gasser på TZR ?

Sett på Sylinder, og potte, osv. så viser det utslag, men ikke bare med større Gasser ;D

 

Derbi Gpr, 04modell ser ut som den har blitt smelta i fronten. Den er tynn og for mye plast, dessuten dyr og fiselyd.

 

Min mening, imat jeg er veldig imot ligge sykler i 50cc klasse - Ikke kjøp ligge sykler i 50cc klasse.

 

Det er bare min mening.

 

Og ingen kommer med at Derbi GPR 04 er bedre for fart enn såkalt "jalla" Reiju Mrx.

 

Begge er like mye trimma, med 2bakpå, og reijun flekker Gprn, selv om Reijun hadde Metra Kit ;D

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Men altså, en bror av meg prøver og selge MRX, Reiju.

Tenkte på Xrace av Derbi, hører at motorene er lik som i Gilera, en kamerat hadde Gilera , husker ikke hvem, men den gikk som helvette, unnskyld ordet , den hadde den derre V6 potta. Gikk vel i 100 med bare den, ble herja veldig med, men ble aldri sleten..

 

Håper Derbi lager lik motor, orginal hester i en Derbi Senda X-Race er 3,2. I en Yamah TZR er det ikke 3,2. Og det er iallfall ikke 7-8-9hk !

 

pr0xy H4xx0r, AM6 er derfor ikke de krafigste motorene.

 

Hva hjelper det med større gasser på TZR ?

Sett på Sylinder, og potte, osv. så viser det utslag, men ikke bare med større Gasser ;D

 

Derbi Gpr, 04modell ser ut som den har blitt smelta i fronten. Den er tynn og for mye plast, dessuten dyr og fiselyd.

 

Min mening, imat jeg er veldig imot ligge sykler i 50cc klasse - Ikke kjøp ligge sykler i 50cc klasse.

 

Det er bare min mening.

 

Og ingen kommer med at Derbi GPR 04 er bedre for fart enn såkalt "jalla" Reiju Mrx.

 

Begge er like mye trimma, med 2bakpå, og reijun flekker Gprn, selv om Reijun hadde Metra Kit ;D

Jeg prater av erfaring, bare så det er sagt...

 

Jeg flisa Mrx'en ganske greit: Min spansk original, den med eff.anlegg og uten plomber...

 

Derbi'en er bygd for aerodynamikk, noe de har greid bra (selvom det ikke blir det beste utseende)

Ducati som tegner og lager mange av delene til disse syklene...

Se på likheten med 999'en fra Ducati ;)

Å Derbi'en smelter faktisk i fronten...

Grunnet lykter som fungerer som forstørelsesglass :(

 

Ja, det er symaskinlyd på den, men den høres ut som en 100% utrimmet moped selvom den er "spansk original" med 9 hk...

Lenke til kommentar

Orginal 9hk er langt på jordet min gode venn.

 

GPR50

Motor type

1 syl 2 takt

49cc. Vannavkjølt

Gir 6 Gir

hk 2,3 hk

Vekt(tørr) 111 kg

Bremser Hydraulisk skiver

Dekk foran 90/90 x 16”

Dekk bak 120/80 x16”

Tankvolum 7,2 L

 

Her har du litt og brenne deg på, for å si det sånn, kanskje bror mi kjører bedre enn den du kjørte mot ? ;)

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Sånn den blir levert i spania som ScOoT sier ja...

 

Tørrvekt 120kg

90/80-17 forran

110/70-17 bak, bare for å rette litt på fakta til FirstPrice...

De faktaene han kom med er fra 02-03 modellen...

Har selv en (nå totalvrak) 03 modell men den nyere typen med rund front...

 

Har kjørt denne sykkelen i 2 år nå, så kjenner den, å vet å tyne den mest mulig (lei av dårlig aks+++)

Så jeg har kjørt 20 000 km på den, så velger å si jeg kjenner sykkelen og dens grenser...

 

Kjørte fra det meste som hadde eff.anlegg på sine mopeder bortsett fra på aks :(

 

Spansk sett består forresten av et litt annet rør fra blokk til svanehals, hakket større dyse, og hakket større drev...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...