Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR eller Rieju RS2 Matrix?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som nevnt tidligere så har jeg en Derbi GPR 50R... (rettelse: hadde :( )

 

Den gjorde mye mer enn speedometeret viste (100 km/t) med eff.anlegg...

Hadde 130 på GPS med min på en god dag...

Derbi er et datterselskap av Ducati, som har laget en del av delene til den...

Lenke til kommentar
Når det gjelder trim, så med mitt teknigass effektanlegg klarer den 100 på flata.. (har ingen grunn til å lyve om det).

100km/t målt med GPS? :hmm:

tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Hør på han a! En TZR er mye mer bygd for fart enn en SEnda. Så hvis du har 110 på din kan han gjerne ha 100.

 

Jeg tviler riktignok på begge utsagnene.

visst eg ikkje tar heitl feil, så er da AM6 i ein tzr og i derbi er da seff derbi

 

Derbi motorene er kraftigere, meir hester.

 

har eit spørsmål til eigeren av den TZR'en som klarer 100 på flata: kor mange hestekrefter har den orginalt?

Lenke til kommentar
Når det gjelder trim, så med mitt teknigass effektanlegg klarer den 100 på flata.. (har ingen grunn til å lyve om det).

100km/t målt med GPS? :hmm:

tviler eg på, klarer 110 med kun technigas effektanlegg på min Derbi Senda X-Race

Hør på han a! En TZR er mye mer bygd for fart enn en SEnda. Så hvis du har 110 på din kan han gjerne ha 100.

 

Jeg tviler riktignok på begge utsagnene.

visst eg ikkje tar heitl feil, så er da AM6 i ein tzr og i derbi er da seff derbi

 

Derbi motorene er kraftigere, meir hester.

 

har eit spørsmål til eigeren av den TZR'en som klarer 100 på flata: kor mange hestekrefter har den orginalt?

Regner med du mener meg..

 

Kan ikke si det helt på tuppen nå, men kan sjekke det i morgen.

 

Men altså, broren min (mc kjører i 12 år og utdannet bil & MC mekaniker) og en annen venn trodde begge at den har en rundt 7-10hk med bare potten på, uavhengi av hverandre.. Men selv skal jeg ikke si noe, da jeg ikke vet.. Men den akser ganske bra, til å være moped.. :)

 

Skal få fiksa clutchen nå, og smette på potta igjen og fikse film til dere.. Med lyd og alt..

 

Lurer bare på åssen jeg skal få festa kameraet? Noen ide? :hmm:

Lenke til kommentar
Derbi'en har i hvert fall 9 hester originalt...

 

Har bare hørt at TZR'en har mellom 6.5 og 7 hester originalt..

Men det er bare noe jeg har hørt, men hva vet jeg....???

TZR har vel Minarelli AM6 motor den, som nesten alle andre merker? Aprilia, Yamaha, Rijeu, MH osv....

Lenke til kommentar
Derbi'en har i hvert fall 9 hester originalt...

 

Har bare hørt at TZR'en har mellom 6.5 og 7 hester originalt..

Men det er bare noe jeg har hørt, men hva vet jeg....???

ikkje etter den er plombert, eg meiner plombert eg, i min var det 3,5hester orginalt, i rmx er det 1,4 orginalt og i furia er det ca 3,2hester

Lenke til kommentar

Er noe møkk begge deler :p altfor mange pappa gutter der ute..bruk penga på noe bedre en dette plastikk skrotet her! vent 2år og du/dere kan heller kjøpe en Ducati 600 for ikke så mye mer! men siden dere har råd til møkka så kan dere sikkert kjøpe mer møkk senere.

Lenke til kommentar
Er noe møkk begge deler :p altfor mange pappa gutter der ute..bruk penga på noe bedre en dette plastikk skrotet her! vent 2år og du/dere kan heller kjøpe en Ducati 600 for ikke så mye mer! men siden dere har råd til møkka så kan dere sikkert kjøpe mer møkk senere.

Takk for et idiotisk innlegg som ga NULL mening! Stå på!

Fortsetter du å spamme sånn får du sikkert masse innlegg! :thumbs:

 

Typisk innlegg fra folk som har NULL peiling. Kan sikkert ikke se forskjell på en TZR og en R1 engang.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Ok :)

 

Da tok jeg feil gitt ...

Men tak for rettelse ;)

Jeg er ikke bombesikker, men en lærer på kjøreskolen min svarte det til meg....

 

Han er jo ingen guru da... :p

det er en grense på hestekrefter også, den er 3,5 på gir moped og 4,2 i scooterer

Hvorfor har da den fullt lovelige Gilera DNA 5,4 hestekrefter? HELT lovelig?

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Hva med En motorhispania RX?

 

Selv så har jeg en MH- RX 2003 med:

49,5 mm Top performance racing (22hk)

24mm Dellortho gasser m/125 dyse

Athena Power filter

Ninja Singel eff. anlegg

Trim reed og innsug

TP CDI

TP clutch

Omega Trimveiv

Athena vacumboks

14_46 dreving

Forsterket kjede

 

IMG_0257.jpg

 

Der har du 115 VIRKELIGE kilometer i timen!

Alle sånne jallautsagn om att "min moped kun med eff. anlegg klarer 100/110 blir for dumt!

Endret av 1447
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...