Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR eller Rieju RS2 Matrix?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Min ambefaling: Rieju RS2 Matrix

 

Ikke velg TZR, den er den tyngste, og den er forr stor for å¨være en 50ccm..

Den ser så jalla ut.. Og kåpene ryker bare du ser på de..

 

Ikke velg GPR, den er så kantete og vindt å sitte på.. JEG er 173 og knea mine går i kanten til tanken.. Den er bare ubehagelig...

 

Bare velg RS2.. Og ikke RS50 eller noen av de andre heller..

 

RS2'n passer til ALLE.. Jeg er 173, og ikke noe problem..

Jeg kjenner mange andre som er nær 2 meter som kjører RS2.. De har heller ikke no problem..

RS2'n er den eneste som har et så deilig mykt sete.. Så den er god å kjøre langturer med...

 

Leste i begynnelsen at TZR har større gasser enn RS2-- DET er FEIL..

Alle mod fra 2004 har samme gassere som på feks TZR...

ALLE sykler som er i butikken nå, har 16mm gasser.. ALLE...

 

DE to beste som jeg liker er jo seff RS2'n. OG TZR.. MEN TZR'n er ikke så god å kjøre på lange strekninger.. Og kåpene er ganske ustabile..

 

RS2'n er MYE mer leken enn TZR'n, mye morsommere å kjøre..

OG på RS2'n så merker du farta mere enn TZR'n..

DU kjenner liksom ikke draget på TZR'n..

MEN på RS2'n merker du det skikkelig..

 

Kjøp en RS2 og du angrer ikke ;)

Lenke til kommentar

Det at en moped er litt tung gjør ingenting..

Det gjør at du får bedre ballanse både i svinger og når du kjører "fort" på åpne sletter der det blåser litt (du slipper å bli dratt hit og dit da) :)

 

Ellers er det vel ikke no særlig drag i noen mopeder spør du meg, med tanke på 0-45..

 

Hadde selv en 03' GPR og var veldig fornøyd, så på det grunnlaget annbefaler jeg deg den nye GPR'en som er en enda tyngre sykkel ;)

Lenke til kommentar
men det er synd jeg ikke får lappen før om 10mnd da :p

4199478[/snapback]

 

 

under 1mnd om jeg får rette på meg selv :cool:

 

pluggen har vel fått seg bil .. .:)

 

jeg tenkte jeg skulle kjøpe MRXen til bror mi, fikk på borra org. syl og alt, lakk ingenting, nye topp mutre osv. starta opp for første gang og fresa en liten tur, sagte og pent. Satt den fra meg, og fylte på bensin, da jeg kom tilbake, sto kicken som stein.. Fean, tenkte jeg.. varmskjært... Men neida, jeg var mye "heldigere" og tok veiva istede... antaegelig fordi den har blitt kjørt med Malossi MHR syl, og stemplet delte seg.. kom sikkert no små biter ned ;(

 

Så nå må jeg punge litt cash ut til Pedersens-racing, ny veiv ( håper på å kjøpe forsterka) og bytte clutch, siden bror mi kjørte den trimmer på alt annet orginalt. Tom. Dysa.

 

Full overhalling koster tro ? :p

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

ikke bruk alt på moped du skal bare ha den 2år og da regner jeg med at du skal ha deg bil :p hehe

 

ville nok råde deg til å bruke så lite som mulig på en fæl gammal moped. også om 2 år når alle vennene som hadde "rå" moped ikke har rå til bil så kan du råne rundt i en rå bil som du sikkert har litt lengre... bare min mening.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Ukeij! En Derbi GPR 1998-2004 mod går opp i hundre med ny svanehals! Eneste den trenger, skal du ha 100 på en TzR kan du bruke penger på å kjøpe deg nytt drev og kappe av den plomberinga som stigger 5 meter inn i potta fra svanehalsen, så det er bare å skru av så ser du den, sag helt inntil svanehalsen! skift dyse så du får større kraft, mopeden er garantert å gå i 100.

 

 

 

Derbi gpr er lav og stygg! (ikke 2005 mod) Ikke spesiellt god å kjøre med.

 

TzR er elegant og pen! Den er fantastisk å kjøre med!

post-87058-1145717776_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...