Gå til innhold

Fakta om Diabetes - Spørsmål og svar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Hvordan går det med dere andre diabetikere i sommervarmen?

Har noen av dere sett en bra film eller lest en god bok som handler om diabetes som anbefales? (feks hovedpersonen har diabetes, fins jo mange slike bøker om feks blodkreft, men aldri funnet om diabetes)

Takk for hjelp =)

6590843[/snapback]

 

Går bra med meg serru =)

 

Siden forrige post i denne tråden har jeg fått meg insulinpumpe =D Paradigm MiniMed 712. Trives bra med den, og kjenner at det er mye lettere.

Rote nedi sekken i 30 sek stikke seg i magen og pakke ned alt igjen "on the run" bare fordi man skal ha seg en is? Nehei :p Go figure! En, to TRE trykk. Have fun sir, enjoy your ice cream.

 

Eneste ulempen med pumpe er at man må ha den på seg hele tiden. Er no dritt å sove med noen ganger :p Men det går seg til.

 

Noe jeg også har opplevd i varmen er at insulinen blir overopphetet og fungerer ikke. Var livredd et par dager i Spania da blodsukkeret lå på 20-25 tre dager i strekk :no:

 

Heldigvis fikk jeg dt on track igjen :)

 

Hba1c'en min sist gang lå på 6 :!:

Perfecto mundo. Artig å få det ordentlig dokumentert at jeg fikser detta her =)

 

Tjohei!

 

Hva syntes dere om følinger/hypoglykemi?

Personlig syntes jeg det er artig med en unnskyldning for å få spise godteri og for å gå ut i skoletimen, men fy fasan så helvete det er når det slår skikkelig til.

Minste jeg har ligget på som måleren min har målt var 1,1. Det var helt forferdelig ille :dontgetit: Merkelig nok klarte jeg å holde meg på våken, men det følte jeg at var på hengende håret. Dette var midt på natten, og jeg dro meg praktisk talt etter gelenderet opp trappa for å finne sukker :ermm: Første jeg gjorde var å hive nedpå med en Hypostop, for å så spise de blodsukkertablettene jeg hadde tilgjengelig :hmm: Det hjalp litt, men jeg kaldsvetta fortsatt som en gris og var utrolig svimmel i hodet. Beina begynte å svikta under meg og jeg fikk hevet meg ned på en stol og drakk cola og spiste snickers :innocent: Etter fem-ti minutter karte jeg å tenke klart igjen, og nå i ettertid kan jeg si at det var den jævligste opplevelsen jeg noen gang har hatt.

 

Hva om jeg ikke hadde orket å komme opp trappa og besvimt i bånn av trappa og ikke klart å vekke noen andre i huset?

 

Nå sover jeg ALLTID med en Hypostop (flytende gele. glukosesukker) tilgjengelig på nattbordet.

Det er noenjeg aldri vil oppleve igjen :no:

Lenke til kommentar
Har noen av dere sett en bra film eller lest en god bok som handler om diabetes som anbefales? (feks hovedpersonen har diabetes, fins jo mange slike bøker om feks blodkreft, men aldri funnet om diabetes)

Takk for hjelp =)

6590843[/snapback]

 

Hmm.. Var en birolle på akutten for litt siden. Hu whina og klagde og søyt så utrolig. Syntes ikke synd på henne :p

 

Det programmet på NRK med barnesykhuset var jo om en gutt som akkurat hadde fått diabetes.

 

HALLE BERRY har diabetes =D

 

Fant noen filmer til deg ^^ :

 

Night Court

 

Adam-12

 

D4G

 

Every Breath You Take

 

Dette er mest gamle filmer men de kan vel være bra fordet?

Skal få sett noen av de =)

Lenke til kommentar

Hei Aleck!

Herlig å høre at hba1c'et ditt var så bra! Grattis!

Og grattis med pumpe og at det funker bra! Godt å høre :)

 

Hvem episode av E.R var det? Digger Akutten liksom!

Takk for filmene du fant frem :) mulighet for å få kjøpt de noen steder eller, i og med at noen av de er ganske gamle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...