Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Hvorfor startet Posten denne tråden?

De er ikke mye inne med tillskudd i diskusjon. dessuten tviler jeg litt på at de vil bli noe bedre av denne tråden.

5987197[/snapback]

 

for og få tilbakemeldinger fra dere vel. grunnen til at de har forlatt tråden er vel som jeg har nevnt tidligere at dette bare er sklidd ut til og bli en klagetråd for fjortiser som er sinna for at det nye kabinettet deres ble litt forsinka.

 

ikke akkurat mye konstruktiv tilbakemelding ute og går her.. selvsagt skjer det uhell som gjør at noen pakker av og til blir sendt feil, forsinket eller et eller annet.. men da må dere ikke glemme de tusenvis av alle andre pakkene som kommer smertefritt frem hver eneste dag!

 

hadde man regnet på dette så tror jeg nok dere ville sett at feilprosenten faktisk ikke er så grusomt høy. og litt feil er ikke til og unngå når det er snakk om en såpass stor bedrift med så mange forskjellige ledd og personer involvert.

5987259[/snapback]

 

 

 

 

 

Tviler fremdeles på at posten tar disse innleggene seriøst. hadde de det ville de vel ha bidratt litt mere sammen med oss brukere av forumet til og forbedre seg. Det finnes altid noe og forbedre i alle bedrifter. syns godt at de burde komme med tilbakemeldinger.

Virker jo ikke seriøst i det heletatt og starte en tråd og ikke bidra i diskusjon.

 

Når alt det er sakt har jeg ikke sakt at jeg er missfornøyd med posten.

Bestilte en express pakke i går og den kom i dag så de kan når de vil.

Men mye kan helt klart forbedres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler fremdeles på at posten tar disse innleggene seriøst. hadde de det ville de vel ha bidratt litt mere sammen med oss brukere av forumet til og forbedre seg. Det finnes altid noe og forbedre i alle bedrifter. syns godt at de burde komme med tilbakemeldinger.

Virker jo ikke seriøst i det heletatt og starte en tråd og ikke bidra i diskusjon.

 

Når alt det er sakt har jeg ikke sakt at jeg er missfornøyd med posten.

Bestilte en express pakke i går og den kom i dag så de kan når de vil.

Men mye kan helt klart forbedres.

5988243[/snapback]

 

vet ikke om du har følgt med i denne tråden fra begynnelsen av, men posten var faktisk aktiv her i en viss periode. her kan du lese gjennom innleggene.

 

og de hører jo på forbrukere til en viss grad, f.eks er det nå kommet strekkoder på hentelappen på nett slik som en forumbruker her bl.a nevnte at han savnet.

Lenke til kommentar

Posten kan hvis de vil:

Sendte en servicepakke som tok nøyaktig et døgn:

25.04.06  16.22  VARSEL SENDT  E-post: [email protected] 

25.04.06  14.34  ANKOMMET POSTKONTOR  0412 OSLO (TORSHOV) 

25.04.06  07.34  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  0024 OSLO 

24.04.06  20.18  INNLEVERT POSTTERMINAL  5020 BERGEN 

24.04.06  14.21  INNLEVERT POSTKONTOR  5206 OS

 

Tar normalt 3 dager dette :)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Tenk dere om da. Skal A-Post få et sporingsnummer, så blir det plutselig mer jobb med den(den må scannes inn på samtlige terminaler den er innom, den må veies og måles), og alt dette fører til at sorteringen tar lenger tid, som igjen går ut over dere kunder.

Og da kommer klagene. Linjene inn til kundeservice vil bli rødglødene, og da vil ventetiden der også bli lang, og da skal dere så klart klage på det og.

 

Kanskje litt overdrevent, men det er det som kan skje.

 

Vis dere så absolutt vil ha et nummer, og en forsikring på pakken/brevet, så har vi noe som heter "rekommandert sending". Koster riktignok 49,- ekstra, men det er det mange som gledlig betaler for å få den sikkerheten i tillegg.

 

 

Og til dere som klager over at Posten Norge AS ikke ser denne tråden.

Vi er da sikkert en del som er ansatt der på dette forumet. Meg og Orjanp for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke vitsen med å gjøre a-post mer avansert nei, det er jo en grunn til at man har den klassifiseringen. Folk må da tenke på hvordan de sender varen og hva de sender og hvilken risiko de tar osv.

 

Så helt enig i det. Godt at det er noen som følger med ellers hadde tråden vært meningsløs :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vis dere så absolutt vil ha et nummer, og en forsikring på pakken/brevet, så har vi noe som heter "rekommandert sending". Koster riktignok 49,- ekstra, men det er det mange som gledlig betaler for å få den sikkerheten i tillegg.

5989667[/snapback]

 

Hvorfor skal vi måtte betale 49kr for å forsikre oss om at riktig person får brevet, når vi egentlig kun ønsker å forsikre innholdet? Rekommandert er kun forsikret for 1000kr (var 5000 før, men så reduserte de til 1000 og økte like godt prisen med 25%).

 

Det burde være teknisk mulig å tilby et produkt identisk med rekommandert, bare til en lavere pris, med forsikring på f.eks 5 eller 10-tusen (valgfritt f.eks.), og ingen behov for legitimasjon ved utlevering.

 

Er helt håpløst at de ikke har en mellomting mellom forsikring på 1000 og 40 000 på brevpost, og at du da samtidig egentlig kjøper et annet produkt enn forsikring (hensikten er jo egentlig forsikring/bekreftelse på at mottaker har hentet den)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Altså, med alle problemene det er på A og B-post, så må noe gjøres. Enten må man kreve mer av sine ansatte(På postkontoret her savnet en nabo flere av sine pakker med DVD'er bestilt på nett. Postkontoret: "Ja, vi har mistanke om at vi har en utro tjener, så mangler du noe mer får du bare si fra". Den holdningen er virkelig skadelig. Sånn kan det virkelig ikke være.

 

Når A og B-posten er så usikker, burde Posten sørge for at samtlige sendinger var assurert for et lite beløp(med mulighet for høyning). Eftersom det meste av posten (visstnok) kommer frem, skulle det således ikke bety enorme ekstrautgifter for en forsikring på samtlige brev.

Lenke til kommentar
Altså, med alle problemene det er på A og B-post, så må noe gjøres. Enten må man kreve mer av sine ansatte(På postkontoret her savnet en nabo flere av sine pakker med DVD'er bestilt på nett. Postkontoret: "Ja, vi har mistanke om at vi har en utro tjener, så mangler du noe mer får du bare si fra". Den holdningen er virkelig skadelig. Sånn kan det virkelig ikke være.

 

Når A og B-posten er så usikker, burde Posten sørge for at samtlige sendinger var assurert for et lite beløp(med mulighet for høyning). Eftersom det meste av posten (visstnok) kommer frem, skulle det således ikke bety enorme ekstrautgifter for en forsikring på samtlige brev.

5992721[/snapback]

Jeg hadde egentlig skrivd et lengre innlegg for litt siden, men selvfølgelig skulle man få en error når man postet, og alt ble borte.

 

Som sagt, skal alt ha en strekkode, må alt holdes igjen mye lenger. Rett og slett pga registrering av innleverte brev, brev som kommer til terminaler - godt mulig at sorteringsmaskinene kan gjøre det. Men det blir en dyr invistering. Og Posten vil nok heller betale den erstattningen. - og brev som skal utleveres. Der er det nok en mulighet at man registrerer hele kassetter som ankommer postkontor, istede for hvert enkelt brev.

 

Hvorfor brev blir borte, er neimen ikke godt å svare på. Det får nok Orjanp svare på, som jobber på en terminal. Kan jo hende at det har satt seg fast i sorteringsmaskinen, men da gir den sikkert lyd fra seg, og de må plukke ut restene av brevet.

 

Og skal dere ha en forsikring på alt dere sender, så vil selvfølgelig prisen bli deretter.

Høres 30,- for å sende et postkort fint ut?

Lenke til kommentar
Alle brev har jo en strekkode på seg. Den oransje nede i høyre hjørne. Etter hva jeg har hørt blir alle brev registrert inn for hver omlastningssentral de er innom, så i praksis kan posten spore brev hvis de vil.

5995413[/snapback]

Mine brev har nå i hvert fall ikke strekkode. Det oransje mønsteret som er å finne på enkelte konvolutter har ingenting med registrering hos Posten å gjøre.

 

Hvorfor skal vi måtte betale 49kr for å forsikre oss om at riktig person får brevet, når vi egentlig kun ønsker å forsikre innholdet? Rekommandert er kun forsikret for 1000kr (var 5000 før, men så reduserte de til 1000 og økte like godt prisen med 25%).

 

Det burde være teknisk mulig å tilby et produkt identisk med rekommandert, bare til en lavere pris, med forsikring på f.eks 5 eller 10-tusen (valgfritt f.eks.), og ingen behov for legitimasjon ved utlevering.

5991468[/snapback]

Legitimasjonssjekk regner jeg med er tilstede for at Posten skal kunne sikre seg mot at mange forsikrede sendinger "måtte ha blitt hentet av noen andre enn egentlig mottaker". Posten skulle vel ikke bare betalt ut penger om avsender og mottaker nekta på at en PC til 10.000 var kommet fram?

 

Er helt håpløst at de ikke har en mellomting mellom forsikring på 1000 og 40 000 på brevpost, og at du da samtidig egentlig kjøper et annet produkt enn forsikring (hensikten er jo egentlig forsikring/bekreftelse på at mottaker har hentet den)

5991468[/snapback]

Det er sant, men jeg syns og det er helt håpløst at det koster like mye å sende et brev to kvartal bortover, som å sende det fra Hammerfest til Oslo. Var bare et eksempel på at det er mange "forenklinger" ute og går. Men men. Regner med de fleste post-ansatte som leser dette gruer seg til den dagen Posten gjør ting mer avanserte. Det er evig nok folk som gjør en hel masse finurligheter, som å sende norgespakker til spania, allerede.

 

PS: kritikk/o.l. i denne posten er ikke rettet mot noen her på forumet.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Hvis posten bekrefter spesifike mistanker om "en utro tjener" som står bak at ting forsvinner, så får posten også erstatte varetapet.

5994259[/snapback]

Det gjør de ikke. Mange Post-ansatte har bekreftet ulike mistanker (f.eks. om at det bare settes "forsøkt utlevert" uten at noen har forsøkt også), uten at det gjør det til Posten Norge AS' tanker eller mening. Erstatning kan du se langt efter.

 

Du her som mener forsikring ville bli så dyrt. Posten påstår at 99% og mer enn det, kommer frem fint. Da kan umulig den lille skadeprosenten medføre ekstreme ekstrakostnader for forsikring.

Lenke til kommentar
Alle brev har jo en strekkode på seg. Den oransje nede i høyre hjørne. Etter hva jeg har hørt blir alle brev registrert inn for hver omlastningssentral de er innom, så i praksis kan posten spore brev hvis de vil.

5995413[/snapback]

Mine brev har nå i hvert fall ikke strekkode. Det oransje mønsteret som er å finne på enkelte konvolutter har ingenting med registrering hos Posten å gjøre.

5995673[/snapback]

Det er hva jeg har fått fortalt fra en som jobber på en omfordelingssentral. Jeg sender en del brev i jobben, og alltid når noe kommer i retur har det fått en fresh, prikkete, oransj, uv-aktiv strekkode på seg uten at noen her har satt det på.

Lenke til kommentar

Dere har vel ikke en frankeringsmaskin? For om jeg ikke tar helt feil så er det et trykk som frankeringsmaskinen gir.

Og som også brukes for å spore tilbake til avsenderen om det ikke står en avsenderadresse :)

 

Du her som mener forsikring ville bli så dyrt. Posten påstår at 99% og mer enn det, kommer frem fint. Da kan umulig den lille skadeprosenten medføre ekstreme ekstrakostnader for forsikring.

Skal det bli forsikring, så må sikkerheten bli ca på lik linje med portoen. Evnt at utstyr må utbedres, så vil Posten sikkert ha litt ekstra penger for det.

Lenke til kommentar
Du her som mener forsikring ville bli så dyrt. Posten påstår at 99% og mer enn det, kommer frem fint. Da kan umulig den lille skadeprosenten medføre ekstreme ekstrakostnader for forsikring.

Skal det bli forsikring, så må sikkerheten bli ca på lik linje med portoen. Evnt at utstyr må utbedres, så vil Posten sikkert ha litt ekstra penger for det.

5996872[/snapback]

Sikkerheten og utstyr bør være topp, hvis problemet ligger på utstyret burde det være åpenbart for Posten Norge AS at det må skiftes omgåënde.

Lenke til kommentar
Legitimasjonssjekk regner jeg med er tilstede for at Posten skal kunne sikre seg mot at mange forsikrede sendinger "måtte ha blitt hentet av noen andre enn egentlig mottaker". Posten skulle vel ikke bare betalt ut penger om avsender og mottaker nekta på at en PC til 10.000 var kommet fram?

5995673[/snapback]

I og med at f.eks Servicepakker ikke krever legitimasjon, tyder det jo på at dette ikke er noe stort problem. Er faktisk ikke så lenge siden jeg forhåndsbetalte en pc til 10 000 og hentet på posten uten legitimasjon. Hentet den ikke selv en gang - var min mor som hentet og skrev under og hun har faktisk forskjellig etternavn også :)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...