Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Dette ligner mer og mer på en farse. Posten vet ikke hvor pakken befinner seg, men de antar at jeg får den i dag - og pakkesporingen er fortsatt nede.

 

Det positive er at en annen pakke, sendt fra samme by med en annen transportør er kommet. Selv om den ikke ble sendt som ekspresspakke over natt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som klager på hvordan Posten håndterer pakkene, og at de ligger en dag en plass før de sendes videre.

 

Det er faktisk ikke sånn at de kjører trailere rundt om 24/7. Traileren går som regel bare en gang om dagen fra/til en bestemt plass. De står ikke å venter på pakken din som kommer derifra. De må kjøre, for å ikke skjape forsinkelser i kommende ledd i alle polretninger.

 

Man klager gjerne når forventningene ikke står i stil med det man opplever.

Det er ikke kundene som har skapt for høye forentninger til posten. Det har posten selv gjort. Jeg opplever at postet var bedre før og at de fleste andre transportører i dag er bedre enn posten. Posten er jo ivrige til å annonsere hvor flinke og viktige de er både på tv og i aviser. Jeg opplever ikke posten som så flinke og viktige som de selv forteller at de er. Og da synes jeg det er på sin plass å klage.

Jeg kunne selvsagt ha sendt en klage til posten, men den hadde neppe blitt lagt merke til.

 

Ellers synes jeg det er godt gjort av deg at du gidder å forsvare arbeidsgiveren din, og at svarene dine er informative. Hvis alle i posten hadde hatt den innstillingen så hadde jeg hatt pakken min på lørdag og heller skrevet et innlegg om hvor fornøyd jeg var med posten.

Lenke til kommentar
Man klager gjerne når forventningene ikke står i stil med det man opplever.

Det er ikke kundene som har skapt for høye forentninger til posten. Det har posten selv gjort. Jeg opplever at postet var bedre før og at de fleste andre transportører i dag er bedre enn posten. Posten er jo ivrige til å annonsere hvor flinke og viktige de er både på tv og i aviser. Jeg opplever ikke posten som så flinke og viktige som de selv forteller at de er. Og da synes jeg det er på sin plass å klage.

Jeg kunne selvsagt ha sendt en klage til posten, men den hadde neppe blitt lagt merke til.

 

Ellers synes jeg det er godt gjort av deg at du gidder å forsvare arbeidsgiveren din, og at svarene dine er informative. Hvis alle i posten hadde hatt den innstillingen så hadde jeg hatt pakken min på lørdag og heller skrevet et innlegg om hvor fornøyd jeg var med posten.

Jeg skjønner jo godt at dere klager, det hadde jeg også gjort, men jeg har ikke hatt noen problemer med post som jeg har sendt, eller mottat.

Og det er jo selvfølgelig leit at noen har slike problemer med posten sin som enkelte har her.

 

Men det skal jo nevnes, at ingen andre transportører har lik mengde pakker som det Posten har. Derfor syns jeg det blir teit å sammenligne Posten, med noen andre. Ta feks Nor Cargo (som forøvrig eies av Posten, om jeg ikke tar helt feil), de prioriterer store bedrifter, som ofte får store sendinger. Mens Posten derimot, har et hav av kunder som får mindre sendinger.

 

 

At jeg forsvarer arbeidsgiveren min tar man som en selvfølge, det ville sikkert du også gjort om noen hadde kritisert din arbeidsplass.

Og gjennom svarene min prøver jeg å få folk til å forstå hvordan ting fungerer, og igjen kanskje skjønne hvorfor en pakke ligger igjen et sted.

 

 

Men nå, matpause.

Lenke til kommentar

[Det er i så fall en lite kundevennlig - at man tar seg godt betalt for en tjeneste (ekspress over natt) man i praksis ikke kan levere. (fra fredag til lørdag)

 

 

Bedriftspakke express over natt sendes vanligvis til bedrifter. De fleste bedrifter har ikke åpent på lørdag, derfor antar jeg Posten har lagt opp som standard at det ikke er utlevering på lørdag, for å holde produksjonskostnaden nede (bla. for å slippe 98% bomturer, med nytt utleveringsforsøk på mandag). Men så får man altså tydeligvis kjøpe lørdagsutlevering som en tilleggstjeneste, om man har behov for det. Det er greit nok, spør du meg.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

En liten backuptjeneste hadde vært fint. Posten.no var vist nede fra fredags kveld, til tirsdag. Kjempegøy å være på jobb på tirsdag, uten mulighet å spore pakker som kunder kommer for å hente, og som vises å ikke være hos oss.

 

"Nei beklager, vi har ingen mulighet til å finne ut hvor pakken din er. Prøv igjen i morra"...

Lenke til kommentar
Tror jeg må anbefale Posten å lage noen internettsider, gjerne med sporingsfunksjon. Hadde det før, men nå har de visst lagt de ned.

6038128[/snapback]

 

Edit: Pakkesporing funker nå. Var nede tidligere i dag.

Men hvorfor påstår du Posten har sluttet med online pakkesporing?

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Men hvorfor påstår du Posten har sluttet med online pakkesporing?

6039066[/snapback]

Fordi pakkesporingen har vært nede 9 av 10 ganger jeg har prøvd den siste uken. Var vel i går den visstnok skulle fungere igjen, men i dag har den vært borte igjen, inntil nå da. Nettsiden har også vært mye nede.

 

Skulle tro Posten sendte brev til IT-ansvarlig når det har oppstått problemer med nettsiden.

Lenke til kommentar

[Det er i så fall en lite kundevennlig - at man tar seg godt betalt for en tjeneste (ekspress over natt) man i praksis ikke kan levere. (fra fredag til lørdag)

 

 

 

Bedriftspakke express over natt sendes vanligvis til bedrifter. De fleste bedrifter har ikke åpent på lørdag, derfor antar jeg Posten har lagt opp som standard at det ikke er utlevering på lørdag, for å holde produksjonskostnaden nede (bla. for å slippe 98% bomturer, med nytt utleveringsforsøk på mandag). Men så får man altså tydeligvis kjøpe lørdagsutlevering som en tilleggstjeneste, om man har behov for det. Det er greit nok, spør du meg.

6037859[/snapback]

 

Express over natt er en enerpakke og har førsteprioritet, disse leveres ut på lørdager,vanlig bedriftspakke derimot leveres ikke ut da .

Vel og merke om de finner den da :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Express over natt er en enerpakke og har førsteprioritet, disse leveres ut på lørdager

6060459[/snapback]

Nei, den kan leveres på lørdager, men det koster 100kr ekstra ca.

 

Nå skal det forresten bli spennende å se om Posten leverer 30KG's pakken min på døren i morgen. Jeg betalte 100kr ekstra for å få den på døren, så de kan bare glemme at jeg skal hente den slik de pleier.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

For første gang på fem år så klarer ikke Posten å overholde konsesjonsvilkårene som er blandt annet at 85% av all A-Post skal komme frem innen 24 timer..

 

I første kvartal i år var kun 83.7% av all A-Post fremme innen 24 timer

 

Man skylder jo på SAS Braathens, men dette burde også være ett ideelt tilfelle for Posten å se innad i organisasjonen også...

 

For mye er ikke slik det skal være...

 

A-Post er stortsett grei, avhengig av hvor du bor...

 

B-Post er grei enkelte plasser, usannsynlig treig andre plasser

 

Pakker kommer treigt frem, andre igjen kommer ikke frem, andre pakker blir stjålet, andre pakker blir ødelagt.., pakker blir feilsendt av tullete årsaker..

 

Pakker fra utlandet er et kapittel for seg selv, posten klarer jo det utroligste.. Beregner moms for varer som ikke finnes, beregner med utgangspunkt i feil valuta osv osv..

 

Pakker blir såkalt "forsøkt utlevert" uten at postbudet en gang har prøvd heller da...

 

Ingen tar gjerne ansvar p.g.a for tungrodd organisasjon

 

Selv om Posten er størst innenlands med stort volum av post så bør ikke det gå utover kundene, da dette er uvesentlig for kunden å vite ettersom kunden er opptatt av at pakken kommer frem til rett tid og sted og gjerne til en grei pris..

 

Posten er stor aktør i Norge, men liten aktør i forhold til andre i verdensmålestokk

 

Postens nye motto burde jo bli:

 

Posten - Forvent det uventete

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Så enig så enig, tintin77. Mest provoserende er virkelig når femte pakken på to uker er forsøkt "utlevert", til og med med klokkeslett. At det faktisk er folk hjemme hele dagen(i utgangspunktet) på vår adresse (pga. kontor ved siden av OG hjemmeværende mor), har de litt verre med og forstå.

 

Samme med momsen du snakker om. Også usannsynlig treg pakke og tollbehandling. Fikk en klokke i gave i dag - hadde vært 19 dager på postens tollpakkelager. HOHO!

Lenke til kommentar
Nå har posten også gjort om på rutinene på EMS pakker... Før kunne man forvente god service og rask levering på døren, men nå går det som helt vanlig post! Kan ikke skjønne at usps godtar dette?

6070935[/snapback]

Tror ikke USPS har oversikt overhodet etter at pakkene er i Norge. Vet egentlig ikke hvordan USPS frakter til Norge? Fra "hvor" Posten Norge AS har ansvaret.

 

Jeg er ihvertfall lettet over UPS, som viser at de får til ting (bare de prøver). Men rykter sier at de bare driver egen utkjøring i Oslo-området..

Lenke til kommentar

De siste to-tre ukene har jeg fått følgend beskjed ved pakesporing.

 

Sporingstjenesten er nede!

 

 

 

Sporingstjenesten er nede på grunn av problemer med underliggende systemer. Prøv igjen litt senere for å se om tjenesten er oppe å går som den skal.

 

Posten beklager de ulempene dette eventuelt vil kunne medføre for kundene.

 

Begynner å bli daglig dette og kun flaks gjør at du kommer inn de minuttene den virker :no:

Lenke til kommentar

UPS har utkjøring i Trondheim også, muligens via underleverandør, men det står jo UPS på bilene og karen inni bilen har jo også UPS uniform. Jeg har fått pakker levert på døren flere ganger, så har det kommet en trivelig kar på døren med pakken. Før de kommer så pleier de ofte å ringe også for å høre du er hjemme så de slipper de en bomtur..

 

Hvordan det er i andre byer utenfor Oslo skal jeg ikke si, men hvis de ikke har noen underleverandør der man bor, så blir det vel sendt med Posten...

 

Men hvordan pakkene kommer seg fra UPS sitt senter på Alnabru og opp til Trondheim, det vet jeg ikke 100%...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...