Gå til innhold

Gold-farming, IGE support samtale

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg leste endel om gold-farming, og såkalte "sweat-shops" hvor kinesere jobber 20 timer i døgnet for å farme gold for så å selge for ekte penger. Så jeg tok en prat med IGE support, for å høre hva de mente om denne typen arbeid.

Her følger en logg over samtalen:

Please wait while we find an agent to assists you......

You have been connected to John L.

John L: Hello, how may I help you today?

Vidar Teisen: Hi, how long does a gold delivery take?

John L: We should be able to deliver the gold within 30 minutes usually. May I know on which server did you placed an order?

Vidar Teisen: I haven't placed an order yet. Is it possible to buy gold on EU servers yet?

John L: Yes, we have service on Europe Warcraft

Vidar Teisen: Where do you get the gold to sell?

John L: We get it when players like you sell gold in our website

Vidar Teisen: I see, is this legit?

Vidar Teisen: Or will i get banned by blizzard?

John L: We are a 100% legitimate company with over 80 employees. Just check out our ebay rating over a lot af feedback at: http://cgi2.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?...back&userid=ige

We are also Squaretrade certified:

http://www.squaretrade.com/dis/jsp/sealDis...isid=9zo2hn0kb2

Feel free to check our Bizrate rating that speaks for itself with reviews from thousands of customers:

http://www.bizrate.com/ratings_guide/cust_...mid--32627.html

Along with being PayPal verified and a PayPal community rating over 15000 (Which means over 15000 PayPal verified people have sent us money and got their items with no complaints ever, not to mention the thousands of unverified people).

John L: We have tens of thousands of WOW players that enjoy buying currency. You can be certain that Bilzzard doesnot want to see its subscribers leave WOW to play competitors' games. We therefore believe that the only individuals that may have their accounts terminated are the farmers who engage in abusive practices. Although we cannot control what Bilzzard does, we trust that Bilzzard will make every effort to ensure that its customers do not get inappropriately banned. We completely support Bilzzard's efforts to stop abusive farming practices, but we hope that Bilzzard understands that it would be a huge mistake to punish the tens of thousands of WOW players who purchase gil on the secondary market to make their WOW experience more enjoyable.

Vidar Teisen: An ebay rating does not confirm that your type of business is legit. Are you in cooperation with Blizzard in any way?

Vidar Teisen: Well blizzard have stated that they legally own everything in-game.

Vidar Teisen: And that it can't be sold.

John L: Would you mind send an e-mail to [email protected] for further informatin, Vidar?

Vidar Teisen: I will do that, thanks for your time.

Han kunne altså ikke svare på om dette var lovlig med annet enn en "e-bay" rating.. Jaha..? Den går jeg ikke på, men jeg skal sende de en e-mail og få mer utdypende informasjon så snart jeg orker.

IMO bør blizzard anmelde IGE og Mysupersales.com.

Edit: endret topic.

Endret av dimdal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, blizzard har vel komentert dette på sidene sine, og soulbound var jo ment som ett hinder for seriøse farmere å selge ting for rl money.

Men så er spørsmålet da, hvordan kan de bevise at du kjøpte 100gp på ebay? så lenge du nekter og fyren du kjøpte nekter er det jo ord mot ord...

Men blizzard er vel ikke kjente for å bry seg om slik :p

\\Sp33D

Skrevet

Interessant

Jeg hører om enkelte som har kjøpt 2-300 G uten at de har blitt tatt.

Men i mine øyne er dette juksing

Her

står det jo at blizzard ikke aksepterer det.

Jeg håper de som kjøper gull og annet blir tatt, og sparket ut av spillet.

V

Skrevet

IGN selger jo WoW valutta helt åpenlyst, så det er litt underlig om ikke Blizzard går til søksmål mot dem etter min mening. Ihvertfall hvis de skal være så knallharde mot egne spillere så synes jeg nå at firma som så åpenlyst driver samme virksomhet (selger på eBay etc) bør få en smekk på fingrene. Eller blir det hykleri. Skal du ta èn bør du ta alle. Likhet for loven kaller vi det vel.

Skrevet (endret)
IGN selger jo WoW valutta helt åpenlyst, så det er litt underlig om ikke Blizzard går til søksmål mot dem etter min mening. Ihvertfall hvis de skal være så knallharde mot egne spillere så synes jeg nå at firma som så åpenlyst driver samme virksomhet (selger på eBay etc) bør få en smekk på fingrene. Eller blir det hykleri. Skal du ta èn bør du ta alle. Likhet for loven kaller vi det vel.

Ja, men det er helt sikkert noe problemer med lovene nede i Kina, siden det er der både IGE og Mysupersales har hovedkontor ( i følge en artikkel på et armerikansk forum ). Er ikke sikkert gamle kommunist-kina myndighetene bryr seg så veldig om Blizzard og hva de mener om folk som jobber i WoW.

Endret av dimdal
Skrevet

Det hele går jo på saken at tredjepersoner tjener (store) penger på Blizzard sitt spill. Det bryter med EULA'en, og det bryter med kopirett-lover.

Som spiller gir jeg fullt blanke i hvordan folk skaffer seg penger i spillet, men som Blizzard-programmerer ville jeg vært RIMELIG grinete hvis andre tjente stort på mitt kopirett-beskyttede hjertebarn.

Skrevet
De har nettop stengt 800 kontoer som drev med farming.

Propaganda..løgn og fanteri...

Dem har kanskje tatt et par tre stykker, som har vært komplett idiot i hodet og reklamert for hva dem har gjort. 800 no way..dem hakke sjanse til å finne det ut. Sorry Blizz..dere kjemper en lost cause!

Skrevet

Dem har kanskje tatt et par tre stykker, som har vært komplett idiot i hodet og reklamert for hva dem har gjort. 800 no way..dem hakke sjanse til å finne det ut. Sorry Blizz..dere kjemper en lost cause!

Om de først finner kilden til dette kan de helt sikkert spore hvor han har sendt gull, ser slett ikke bort ifra at de har stengt 800 kontoer på den måten.

Skrevet
hva farmer dem egentlig? dreper dem dyr og tar småpenger? eller hva gjør dem, er jo helt vanvittige summer du kan få kjøpt da. 3000 gull tar lang tid.

Går ut i fra at de selger det til vendors. high-end instances raides sikkert 24/7, og alt går til vendors for ikke å ødelegge økonomien på serveren.

Skrevet

Går ut i fra at de selger det til vendors. high-end instances raides sikkert 24/7, og alt går til vendors for ikke å ødelegge økonomien på serveren.

Dessverre er det akkurat det dem gjør, ødelegger økonomien.

De farmer kister som har store sjanser til å droppe blues / epics, de samler vendorjunk, og de samler de sykeste items for å legge på AH.

Bare det at en spiller i level 10 på en relativt ny server kjøper 3000g er jo med på å legge økonomien i grus!

Skrevet

*HOHO*

Tro meg, de har logger MYE aktivitet, å jukse med gull er det enkleste i verden man kan finne.

-G, med litt erfaring fra MUD.

Skrevet

Det er uansett juks og ødeleggende for slike spill når folk begynner å kjøpe seg ting for RL penger. Skjønner ikke helt hvem det er som gidder å kjøpe seg saker på den måten, blir litt som å jukse når man legger kabal.

Skrevet

Dere overdriver...hvilke spill er ødelagt av slikt da? Det forekommer jo etter det jeg har fått med meg på alle online rollespill. Ser ikke problemet jeg. Litt juks vil det alltid være...det må man bare leve med. Så lenge ikke jukserne går inn for å ødelegge aktivt for andre spillere så er det greit nok syntes jeg.

Og dem har jo prøvd med all mulig propaganda for å unngå slike ting..men nytter det? no way...

Skrevet
Dere overdriver...hvilke spill er ødelagt av slikt da? Det forekommer jo etter det jeg har fått med meg på alle online rollespill. Ser ikke problemet jeg. Litt juks vil det alltid være...det må man bare leve med. Så lenge ikke jukserne går inn for å ødelegge aktivt for andre spillere så er det greit nok syntes jeg.

Og dem har jo prøvd med all mulig propaganda for å unngå slike ting..men nytter det? no way...

Det blir som med ganking.. Det er bare å akseptere, juksing vil alltid forekomme når en konkurrerer. Enten det er Olympisk idrett, PvP eller Counter-Strike.

Skrevet

ganking er noe annet! Det er aktivt å gå inn for å plage andre...og det er smakløs opptreden! Men å akseptere at det forekommer..joda..ikke noe problem med det. Det konstanteres bare at det finnes svært så usympatiske personer der ute i spillverden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...