Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

advarsel mot telio selger...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk vært en telefonselger (drittjobb) for ca et år siden, dreiv å solgte dårlige produkter fra mr. music, det som skjedde på den tiden var jo at de som jugde solgte jo mye, mens jeg var slask og solgte dårlig.

 

Får du en samtale fra MR. Music så er alt lureri, f.eks 5sifret telefonnummer hvis du ikke vil ha flere cd'er er i virkeligheten 10 siffret utenlandsnr (som koster flesk) med +1321654656 ikke sant..

 

dette kan jeg si iog med at jeg har blitt oppringt av en sånn i etterkant.

(man skal jo holde firmahemmeligheter for seg selv.. ).

 

Ser du skjult nr på telefonen så bare legg på, ikke verdt et sekund av din tid.

Jeg bestilte ip-telefon fra telio fordi det var billig, har heldigvis ikke blitt oppringt, men noe måtte jo selvfølgelig gå galt.. jeg betalte med Visa over internett. og fikk en faktura i posten 2-3dager etterpå, ringte Telio opp (Og joda Det tok BOKSTAVELIGtalt 20 minutter å komme igjennom kl 09 om morgen) og fikk vite at hvis du betaler med visa så blir ikke det registrert hos dem ;)

 

Telio hittil - helt supert :nei:

 

Edit: lurer på om dette er postet riktig?

Endret av Valent
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig slik at TM selskaper går langt i å ødlegge rykte og folks oppfatning av forskjellige selskaper, for eks. Telio.

 

Det folk må huske på at det ikke er Telio direkte som har skyld i utgangspunktet, men TM selskapet som ringer deg. Jeg syns dog at Telio skulle holdt seg for god til å drive med slik spekulativ markedsføring.

 

Har selv drevet med telefonsalg, men fordi jeg var for "snill" ble det lite salg, jeg hørte hjemme hos kundeservice fikk jeg beskjed om av team lederene.

 

Jeg solgte for det meste Tele2 fast telefoni,mobil og ADSL.

 

Og en liten periode med fastpris på strøm fra Norges Energi.

På det prosjektet gjikk det imdlertidig over stokk og stein, og vi som var selgere oppførte oss helt idiotisk, vi viste om ett smutthul. Vi sa til kunden at vi sendte ett tilbud, som måtte signeres før man ble kunde hos Norges Energi. I praksis var det slik at vi sendte ut medling om overføring av kunden til Norges Energi, MEN kunden måtte selv signere kontrakten for at den skulle være gyldig. Men selfølgelig reagerte "kundene" på dette, og alle selgerene ble tatt av prosjektet, fikk Refs og trekkt all bonus. Vi burde egentlig vært sparka hele gjengen, men men.

 

En aen variant var; "Vi ringer fra Tele2, det stemmer at du er Tele2 kunde ikke sant?Kunde: Eh, joda sikkert. Da kan vi tilby deg halvpris ut året, jeg setter deg opp på det jeg. Kunde: Ok, fine greier"

Dette var en vanlig monolog, problemet var at dette var x-tele2 kunder, som ofte ikke hadde fått med seg at de hadde byttet til ett annet selskap osv.

Disse prosjekta var det kun de sleipeste selgerene som fikk lov til å prøve,

en kammerat av meg tjente ca 25`000kr på en mnd. i bonus, + 8000kr for måndens selger, + time lønn på ca 10`000kr. Dette var en kveldsjobb for en 17årig student. GODT BETALT?

 

Men det finnes forskjellige typer telefonselgere; dårlig og gode. Det er di gode du må passe deg for, de som aldri tar ett nei for ett nei. Også har du di dårlige, di som gir opp, og ikke lyger og vrenger på fakta. :hmm:

Lenke til kommentar

En kompis av meg er drøy fyr med noen gode tips:

 

*Er det en mann som ringer, si at han har sexy stemme og spør han på date.....

(Det blir fort stille i andre enden, litt nøling og "ehhh..... " klikk....

 

*Si at du sover, og bare kan kontaktes mellom 01:00 og 06:00

 

*Si at du får det gratis gjennom jobben...

 

*Si at du har kreft og bare har 1-3 mnd igjen....

 

Edit: Trykkleif

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
En kompis av meg er drøy fyr med noen gode tips:

 

*Er det en mann som ringer, si at han har sexy stemme og spør han på date.....

(Det blir fort stille i andre enden, litt nøling og "ehhh..... " klikk....

 

*Si at du sover, og bare kan kontaktes mellom 01:00 og 06:00

 

*Si at du får det gratis gjennom jobben...

 

*Si at du har kreft og bare har 1-3 mnd igjen....

 

Edit: Trykkleif

Si at man har kreft? HAHAHA, den fikk meg til å le (no offence) ut høyt! Hva hvis selgeren tilbyr meg et 3-måneders spesial-abb da? :D

 

Men kan ikke noen mer erfarne telefonselger-"behandlere" gi tips om hvordan man skal holde gående samtalen lengre? Satt i 5 minutter med en fyr fra Telenor, men da hadde ingen av oss mer og si (uten om jeg som avsluttet med et "nei takk")

Lenke til kommentar
En kompis av meg er drøy fyr med noen gode tips:

 

*Er det en mann som ringer, si at han har sexy stemme og spør han på date.....

(Det blir fort stille i andre enden, litt nøling og "ehhh..... " klikk....

 

*Si at du sover, og bare kan kontaktes mellom 01:00 og 06:00

 

*Si at du får det gratis gjennom jobben...

 

*Si at du har kreft og bare har 1-3 mnd igjen....

 

Edit: Trykkleif

Si at man har kreft? HAHAHA, den fikk meg til å le (no offence) ut høyt! Hva hvis selgeren tilbyr meg et 3-måneders spesial-abb da? :D

 

Men kan ikke noen mer erfarne telefonselger-"behandlere" gi tips om hvordan man skal holde gående samtalen lengre? Satt i 5 minutter med en fyr fra Telenor, men da hadde ingen av oss mer og si (uten om jeg som avsluttet med et "nei takk")

Hehe,

 

Hvis den varer lenge, si at du må på nr.2

 

Sier dem hva? svarer du: "Jeg må drite, okay?"

 

Fiks ferdig der og da..... :thumbup: det virker...

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk vært en telefonselger (drittjobb) for ca et år siden, dreiv å solgte dårlige produkter fra mr. music, det som skjedde på den tiden var jo at de som jugde solgte jo mye, mens jeg var slask og solgte dårlig.

 

Får du en samtale fra MR. Music så er alt lureri, f.eks 5sifret telefonnummer hvis du ikke vil ha flere cd'er er i virkeligheten 10 siffret utenlandsnr (som koster flesk) med +1321654656 ikke sant..

 

dette kan jeg si iog med at jeg har blitt oppringt av en sånn i etterkant.

(man skal jo holde firmahemmeligheter for seg selv.. ).

 

Ser du skjult nr på telefonen så bare legg på, ikke verdt et sekund av din tid.

Jeg bestilte ip-telefon fra telio fordi det var billig, har heldigvis ikke blitt oppringt, men noe måtte jo selvfølgelig gå galt.. jeg betalte med Visa over internett. og fikk en faktura i posten 2-3dager etterpå, ringte Telio opp (Og joda Det tok BOKSTAVELIGtalt 20 minutter å komme igjennom kl 09 om morgen) og fikk vite at hvis du betaler med visa så blir ikke det registrert hos dem ;)

 

Telio hittil - helt supert  :nei:

 

Edit: lurer på om dette er postet riktig?

To måneder hos SNT... ALDRI igjen! Det sykeste var å se hvor mye de gode selgerene tjente... var ikke uvanlig med 400kr timen! EDIT: Noe jeg ser ikke er så mye alikevel bare jeg går litt oppover på siden, men anyway... 4 ganger timelønna i butikk!

Endret av Hefla
Lenke til kommentar

en timelønn på 10 000 ja... om man skal lyve, så gjør nå det i allefall realistisk..

 

la oss anta at denne selgerkompisen din snakker med, og selger produktet til 1 person i minuttet, eller for enkelhets skyld, la oss si 50 på en time.

 

det vil si at han har 200kr per person pluss bonuser osv?

 

Nå er det neppe sansynlig at han selger pruduktet 50 ganger i løpet av en time, og med tanke på at dette skal vere billig markedsføring, så har han neppe 200kr per salg heller.

Lenke til kommentar

Har aldri vært telefonselger, og hadde aldri heller klart å være det. Hadde nok ikke klart å lure på noen noe som helst.

Svarer på teknisk support hos en norsk ISP, går i det mindste ann å være ærlig og si ting fra lever'n. Setter pris på det.. :love:

 

Og så sitter jeg her den tida jeg ikke er på jobb, support hele døgnet!! :dribble:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
Den generelle oppfattningen av telefonselgere er at vi er plagsomme folk, eller en "fjott" som en type sa lenger oppe her, som alle kan kjefte opp og herje med. Utrolig hvor mye ufint folk det er i Norge. Greit nok at det er mulig vi ringer på et ubeleilig tidspunkt, men vi har desverre ikke kontroll på når det passer best. Og er du ikke interessert så går det an å si det på en folkelig måte, og ikke "skal ikke ha noe jævla idiot". Dette er jobben vår, på lik linje med andres jobb.

Hehe, du mener på lik linje med at det er noens jobb å selge narkotika? "Det er jobben min" er jo en lam unnskyldning, man er moralsk forpliktet til å ikke ha en tvilsom jobb. Om du ikke synes det er noe problemer med å være telefonselger, og ringe og plage folk, greit, men da får man ta det på sin egen kappe og ikke skylde på jobben.

 

Personlig hadde jeg bare latt det gå hadde jeg vært trådstarter, inkassotrusler er jo bare underholdene når man har retten på sin side. Det greieste er bare å oppfylle minimumskravet for å motsette seg kravet (sende en mail eller noe), og bare la det gå sin gang, så får de kaste tid og resurser ned i det sluket om de ønsker. Inkasso-selskaper kommer jo selvsagt med trusler om rettsak og andre ting på løpende bånd, men det er bare vas. At TM-folka ikke taper direkte på det bryr meg mitt i ryggen, telio her ansatt de, og er således ansvarlige, og mange nok sånne saker, så kanskje de kaster de ut til slutt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig slik at TM selskaper går langt i å ødlegge rykte og folks oppfatning av forskjellige selskaper, for eks. Telio.

 

Det folk må huske på at det ikke er Telio direkte som har skyld i utgangspunktet, men TM selskapet som ringer deg.

Jeg må si meg uenig her.

 

Hvis Telio hyrer noen til å selge produktet sitt, så må de være klar over at disse representerer telio. Det nytter ikke å unnskylde seg med at de ikke representerer Telio.

 

Telio burde derimot være forsiktige, og kvalitets-sjekke TM-selskapet og selgerne før de får lov til å selge. Det holder ikke å slippe til alt mulig rask, og så rydde i rekkene etterpå.

 

Det samme gjelder også support og fakturering. Telio må også her være klar over at hvis de ikke gjør denne jobben selv, men setter bort til andre, så er det disse andre som representerer Telio. Basta. Uansett hvor de egentlig er ansatt.

 

 

Jeg er en meget fornøyd Teliokunde, men bestilte på eget initiativ før jeg ble oppringt av noen selger. Den ene gangen jeg ringte til support var en hyggelig opplevelse, men fakturerings-selskapet de brukte var en katastrofe.

Heldigvis har de sagt opp det firmaet og håndterer fakturering selv nå. Ikke noe problem lenger.

Endret av albe
Lenke til kommentar
Heldigvis har de sagt opp det firmaet og håndterer fakturering selv nå. Ikke noe problem lenger.

Nåja, de sender to regninger pr mnd, har så langt ikke et system for avtalegiro og først i disse dager kan man få kvartalsvisfakturering, ikke spesiellt imponerende.

Jeg hater intenst slike små drittfakturaer som jeg må kaste bort masse tid på og legge inn selv.

Lenke til kommentar

Er ikke veldig kloke de selgerne heller...ikke sjekker de om man er kunde der fra før.

 

Var en selger som ringte oss i går som ABSOLUTT skulle snakke med en person som ikke var hjemme, kunne ikke ta beskjed e.l. Den samme kjerringa ringte 3 ganger uten å ville si hva det gjaldt.

Den 4. gangen, kjente igjen stemmen, sa jeg med en gang at personen ikke er hjemme og at hun ikke trengte å ringe igjen hvis hun ikke sa hva det gjaldt.

 

Da hun sa hun var fra Telio, og lurte på om vi var intressert ble jeg så forbanna at jeg sendte henne "der sola ikke skinner" og "et sted hvor det er veldig varmt". Ba henne skaffe briller så hun kunne se hvem som var kunde der fra før!

 

 

 

Så Telio, hva med å bytte selskap som selger for dere?

Lenke til kommentar
Heldigvis har de sagt opp det firmaet og håndterer fakturering selv nå. Ikke noe problem lenger.

Nåja, de sender to regninger pr mnd, har så langt ikke et system for avtalegiro og først i disse dager kan man få kvartalsvisfakturering, ikke spesiellt imponerende.

Jeg hater intenst slike små drittfakturaer som jeg må kaste bort masse tid på og legge inn selv.

Ikke nok med det...er jo 2 forskjellige kontonr, 1 til abb og 1 til forbruk

Håpløst!

 

Ble glad da det kom kvartalsbetaling :)

Lenke til kommentar
Heldigvis har de sagt opp det firmaet og håndterer fakturering selv nå. Ikke noe problem lenger.

Nåja, de sender to regninger pr mnd, har så langt ikke et system for avtalegiro og først i disse dager kan man få kvartalsvisfakturering, ikke spesiellt imponerende.

Jeg hater intenst slike små drittfakturaer som jeg må kaste bort masse tid på og legge inn selv.

Du kan selv velge å betale fastavgiften hvert kvartal så blir det noe mindre styr.

 

Men poenget mitt er at regningene faktisk kommer når de skal, med riktig forfallsdato, og man får ikke lenger inkasso fordi fakturaselskapet glemte å sende faktura.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...