Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

advarsel mot telio selger...


Anbefalte innlegg

ville bare komme med en liten advarsel...

 

fikk for et par uker siden telefon fra en telioselger... han fortalte om ip telefoni bla bla bla... eg sa at eg ville tenke litt på det. så sa han at han kunne sende meg et informasjonsbrev i posten der eg kunne lese om produktet i stedet for at han leste opp alt mulig.. det sa eg var greit.. så ville han ha epost adressen min... denne brukte han ca 10 min på å skrive ned (utlending.. forstod/snakka norsk dårlig(med vilje?) og når han endelig var ferdig så var den ikke rett då heller.. men då gadd ikke eg å forklare mer.. han klarte f.ex å skrive ht i stedet for hp OG blueson i stedet for bluezone..

 

men SÅ. sier han at eg vil få et brev i posten med faktura og angrerettsskjema.. då sier eg at eg kun er interreset i info og ikke noe faktura osv osv.. men då sier han bare at hvis eg ombestemmer meg så kan eg bruke angrefristskjema.. 2 sekund seinere sier han velkommen som ny kunde i telio og legger på...

 

sleip j****

 

fikk faktura i dag med velkommen til telio bla bla bla og 595 kr å betale.. ikke noe angrefrist skjema... men det kan eg logge meg inn på mine sider på telio for å finne/fylle ut.. passord er sendt på EPOST... som han selvfølgelig har skrevet feil.. (igjen.. med vilje?)

 

uansett.. eg ringte telio.. var 2 stk i kø og 15 min før eg fikk svar. han ville at eg skulle bruke kontaktskjema bla bla bla, men eg sa at eg allerede hadde gjort det og ikke fått svar.. så fant han mailen og sa han skulle ordne det...

 

 

Det ordna seg til slutt. men kjedelig uansett

 

 

så hvis noen selgere ringer og sier de kan sende info og du ikke er interresert i å bli kunde foreløpig så bør du si at du ikke er intr. i noe og si hadet/legge på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Hvis en selger ringer meg legger jeg bare telefonen på benken og tar meg en tur på dass. Kanskje en tur ut for å ta meg en røyk. Til slutt sjekker jeg om fyren er der enda. Sier så nei takk og legger på. :thumbup:

Neste gang; ta med deg telefonen på dass, så han hører hva du mener om "tilbudet" hans :)

Lenke til kommentar
Hvis en selger ringer meg legger jeg bare telefonen på benken og tar meg en tur på dass. Kanskje en tur ut for å ta meg en røyk. Til slutt sjekker jeg om fyren er der enda. Sier så nei takk og legger på.  :thumbup:

Neste gang; ta med deg telefonen på dass, så han hører hva du mener om "tilbudet" hans :)

Jeg har planene klare ;-)

 

lavizh

 

den var lur! Men jeg har heldigvis reservert meg mot telefon salg!

Og de som sier at man må reservere seg 1 gang i året Juger!!!

 

Ciao

Det har vi også for flere år siden men vi mottar fortsatt telefoner.

Men det er fordi de bruker gamle lister fra før vi registrerte oss.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

tør ikke å tenke på kor mange han (som eg snakka med) og evt andre har lurt til å bli telio kunde...

 

er jo sikkert en del som ikke tør annet enn å betale regningen når den kommer fordi de er redd inkasso o.l...

 

og når selgeren i tillegg passer på å skrive feil epost sånn at man ikke kan benytte angrefrist skjema....

 

:mad:

Endret av HPS
Lenke til kommentar
Det har vi også for flere år siden men vi mottar fortsatt telefoner.

Men det er fordi de bruker gamle lister fra før vi registrerte oss.

Nei, telemarketingselskaper har krav på seg at de skal vaske alle sine lister, gamle som nye, mot reservasjonsregisteret.

 

Men ALLE i husstanden må passe på å registrere seg. Hjelper ikke at bare en gjør det.

Det er også lov til å ringe opp tidligere kunder etter det jeg har forstått, men da kan man kreve der og da å bli slettet fra kundelistene. Vanskeligere er det ikke.

 

Personlig forstår jeg ikke at folk legger så mye energi i ting de vil unngå. Ringer det en selger er det ikke værre enn å si: "Jeg er ikke interessert i tilbudet ditt, og vennligst fjern meg fra kundelisten. Ha en god dag!" *klikk*

Lenke til kommentar
Hvis en selger ringer meg legger jeg bare telefonen på benken og tar meg en tur på dass. Kanskje en tur ut for å ta meg en røyk. Til slutt sjekker jeg om fyren er der enda. Sier så nei takk og legger på.  :thumbup:

Neste gang; ta med deg telefonen på dass, så han hører hva du mener om "tilbudet" hans :)

Jeg har planene klare ;-)

 

lavizh

 

den var lur! Men jeg har heldigvis reservert meg mot telefon salg!

Og de som sier at man må reservere seg 1 gang i året Juger!!!

 

Ciao

Det har vi også for flere år siden men vi mottar fortsatt telefoner.

Men det er fordi de bruker gamle lister fra før vi registrerte oss.

" Bruker gamle lister" er den eldste unnskyldningen. De er pliktet til å oppdatere listene sine uanset!

 

Om jeg ikke husker feil så skal det være mulig å melde disse selskapene ettellerannetsted men husker ikke hvor!

 

Har selv arbeidet med å selge for Landsforeningen for trafikkskadde og sluttet fordi jeg ikke likte min egen moral da! Sjefene ga heller ingen opplysning til telefonselgerne om hvor mye som virkelig kom fram til Landsforeningen og hvor mye som "telefonselger selskapet" fikk! Det mest stillte spørsmålet vi fikk var jo det! Det er en grunn til hvorfor disse selskapene bytter navn hele tiden også! Etter at jeg sluttet så tror jeg de har byttet navn ivertfall 3 eller 4 ganger! Og dette er 4 år siden!

 

Ciao

Lenke til kommentar

Loven sier minimum 25% skal gå til den foreningen, men som regel er det mye mindre enn det. Gir du en 100 lapp går ca. 80% av den lappen i lomma på selskapet som ringer deg.

 

Edit : Så i realiteten betaler du lønna til de som ringer :!:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Ang. telefonsalg av Telio

 

Salget utføres ikke av Telioansatte selgere, men av telefonsalgsbyråer (TM byråer) som dessverre av og til går langt utenfor de retningslinjer de er gitt.

 

Det er meget beklagelig at noen blir ført opp som kunder mot sin vilje, men Telio er alltid ydmyke med tanke på lovfestet angrefrist og lignende i slike tilfeller; ingen skal tvinges inn i et kundeforhold på falske premisser.

 

Dersom trådstarter ikke har fått ordnet opp i forholdet er han velkommen til å sende meg en privat melding med kundenummer slik at dette kan ordnes opp i snarest mulig.

 

Mvh,

Kim

Lenke til kommentar
Ang. telefonsalg av Telio

 

Salget utføres ikke av Telioansatte selgere, men av telefonsalgsbyråer (TM byråer) som dessverre av og til går langt utenfor de retningslinjer de er gitt.

 

Det er meget beklagelig at noen blir ført opp som kunder mot sin vilje, men Telio er alltid ydmyke med tanke på lovfestet angrefrist og lignende i slike tilfeller; ingen skal tvinges inn i et kundeforhold på falske premisser.

 

Dersom trådstarter ikke har fått ordnet opp i forholdet er han velkommen til å sende meg en privat melding med kundenummer slik at dette kan ordnes opp i snarest mulig.

 

Mvh,

Kim

Virker som om du er "inne i systemet".

 

En god ide da er å få tak i oversikten over hvem som har solgt hva hos nevnte telemarketingselskap (og dette føres det oversikt over, selgerne har jo lønn etter hvor mange abo de selger!), finne han som solgte til nevnte kunde, og få han sparket. Sånn viser man at man tar ansvar ;).

Lenke til kommentar
Det har vi også for flere år siden men vi mottar fortsatt telefoner.

Men det er fordi de bruker gamle lister fra før vi registrerte oss.

Nei, telemarketingselskaper har krav på seg at de skal vaske alle sine lister, gamle som nye, mot reservasjonsregisteret.

 

Men ALLE i husstanden må passe på å registrere seg. Hjelper ikke at bare en gjør det.

Det er også lov til å ringe opp tidligere kunder etter det jeg har forstått, men da kan man kreve der og da å bli slettet fra kundelistene. Vanskeligere er det ikke.

 

Personlig forstår jeg ikke at folk legger så mye energi i ting de vil unngå. Ringer det en selger er det ikke værre enn å si: "Jeg er ikke interessert i tilbudet ditt, og vennligst fjern meg fra kundelisten. Ha en god dag!" *klikk*

Dette gjelder vel bare der du har *aktive* kundeforhold. Var noe sak om at Telenor drev å ringte opp folk hele tiden som de egentlig ikke hadde lov til. Telenor unnskyldte seg med at de mente at de var aktive kunder fordi selv om de hadde en annen telefonleverandør så var det likevel deres nett de brukte... :nei:

Lenke til kommentar

Husker da jeg var telefonselger for Landsforbundet mot stoffmisbruk, var tider det ;)

 

Anyway... alle salgene vi gjorde ble tatt opp så hvis det ble noen missforståelser så hadde vi noe å gå tilbake til. Tror alle TM-selsakper skal ha dette. Uansett så renset 'vi' listene våres annenhver måned.

 

Equinox: same laptop as me ;)

Lenke til kommentar

Jeg er selv selger for Telio på et TM senter, og har derfor litt kunskap om dette.

 

Har flere ganger ringt folk som har snakka med andre Telio selgere før, og til og med blitt sendt dette selv om de ikke har ADSL/bredbånd! :o Videre har flere fått dette selv om de bare har bedt om informasjon. Slike tilfeller bidrar bare til en ting, og det er enda mer misnøye og negativitet rundt TM. Forklaringen på at slike oversalg skjer, er at TM miljøet er knallhardt. Du MÅ prestere hele tiden, og ha jevnt med salg. Går det stusselig en periode kan det derfor bli fristende å gjøre uakseptable ting. Dette er selvsagt helt feil, og slike ting oppdages fort. Du mister dermed jobben din før du får sagt "Telio", og det blir ikke mye skryt på CV'n. Selv er jeg ekstremt påpasselig med å få med meg hva kunden har og om behovet er der. Blandt annet er jeg nøye på å sjekke hva slags bredbånd de har, for f.eks de minste UPC pakkene vil ikke duge til Telio grunnet stusselig hastighet.

 

Videre tas alle salg opp på bånd, da inkludert oppsummering, priser osv slik at kunden er med på hva som skjer. :)

 

Når det gjelder ringing av folk som er reservert, så er det mye å ta hensyn til her. Vi på et callsenter får listene våre fra f.eks Telio. Det er IKKE vi på callsenteret som har ansvar for vasking av dem, og derfor kan vi ikke garantere at listene er rene. Dette er oppdragsgivers ansvar. Selvsagt skjer det feil, og vi ringer opp folk som har reservert seg. Grunnen til at det skjer kan være så mangt, blandt annet flytting, at kun en i husstanden er reservert etc. Uansett så beklager jeg, og ønsker de en fortsatt fin dag. Noen ganger har faktisk de i andre enden hørt om oss, og blir nysgjerrig slik at det er faktisk mulig å få en positiv samtale ut av noe som opprinnelig var en svarnekt. Har faktisk fått salg ut av slike.

 

Den generelle oppfattningen av telefonselgere er at vi er plagsomme folk, eller en "fjott" som en type sa lenger oppe her, som alle kan kjefte opp og herje med. Utrolig hvor mye ufint folk det er i Norge. Greit nok at det er mulig vi ringer på et ubeleilig tidspunkt, men vi har desverre ikke kontroll på når det passer best. Og er du ikke interessert så går det an å si det på en folkelig måte, og ikke "skal ikke ha noe jævla idiot". Dette er jobben vår, på lik linje med andres jobb. Og ja, jeg har hørt mye rart. Både blitt kjefta opp så ørene flagrer helt uten grunn, møtt drita fulle damer som vil ha meg på besøk, prata 30 minutter etter salget er gjort kun fordi folk var så sykt trivelige osv. :) Så det er mye rart. Ikke en dag er lik, og du blir i hvert fall herdet av dette.

 

Jaja, i morra er det en ny dag med salg for Telio. Kanskje jeg treffer noen av dere som tar med telefonen på do? Da legger jeg i hvert fall på. ;)

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Ang. telefonsalg av Telio

 

Salget utføres ikke av Telioansatte selgere, men av telefonsalgsbyråer (TM byråer) som dessverre av og til går langt utenfor de retningslinjer de er gitt.

 

Det er meget beklagelig at noen blir ført opp som kunder mot sin vilje, men Telio er alltid ydmyke med tanke på lovfestet angrefrist og lignende i slike tilfeller; ingen skal tvinges inn i et kundeforhold på falske premisser.

 

Dersom trådstarter ikke har fått ordnet opp i forholdet er han velkommen til å sende meg en privat melding med kundenummer slik at dette kan ordnes opp i snarest mulig.

 

Mvh,

Kim

Tørr jeg tippe på at Excellent er et av disse selskapene? :p

Lenke til kommentar

Trikset er å alltid sørge for at man har bindingstid hos den leverandøren man vil være hos.

 

Da slipper man at andre selskap ringer å maser dagen lang. Og ditt daværende selskap lar deg være ifred da du allerede er en sikret kunde hos dem.

 

Andre legger rimelig fort på om du forteller dem om bindingstiden din. Og "Ja har minst 10mnd igjen av den også" er viktig å få med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...