Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

advarsel mot telio selger...


Anbefalte innlegg

Hos meg er det somregel stilt etpar sekunder etter at jeg har tatt av røret. Datamaskin som ringer opp. Det blir ofte slik "hallo, hallo??" -Før dem svarer. Er dette typisk for telefonselgere, hos dere andre også? Av og til legger datamaskinen på akkurat når jeg svarer. ARG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ba henne skaffe briller så hun kunne se hvem som var kunde der fra før!

 

Så Telio, hva med å bytte selskap som selger for dere?

Når det gjelder å ringe opp folk som er kunde fra før så er dette Telio sitt ansvar, da å gi callcenteret en oppdatert lista jevnlig. Er du fersk kunde, så kan du regne med å bli ringt opp ja. Og det er bare å beklage, men vi kan ikke gjøre noe med det før listene er oppdatert i henhold til bestillinger gjort på web eller telefon direkte til Telio. Og en oppdatering skjer med 2-3 måneders mellomrom.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet.

1. Reservere seg mot telefonsalg.

2. Klaske på røret hvis en selger ringer alikevel.

 

Har selv Telio abb. og er utrolig godt fornøyd med kvalitet og pris.

(Kjøpte abb selv, kjøper aldri av telefonselgere som elsker å stjele andres fritid).

Lenke til kommentar
Ba henne skaffe briller så hun kunne se hvem som var kunde der fra før!

 

Så Telio, hva med å bytte selskap som selger for dere?

Når det gjelder å ringe opp folk som er kunde fra før så er dette Telio sitt ansvar, da å gi callcenteret en oppdatert lista jevnlig. Er du fersk kunde, så kan du regne med å bli ringt opp ja. Og det er bare å beklage, men vi kan ikke gjøre noe med det før listene er oppdatert i henhold til bestillinger gjort på web eller telefon direkte til Telio. Og en oppdatering skjer med 2-3 måneders mellomrom.

Har hatt abb i over 3mnd

Lenke til kommentar

Husker når jeg jobba en sommer som tlf selger i 98. Det var tider, folk jeg jobba sammen med var av alle slags kalibre, og noen uærlige sjeler sendte lodd til folk som ikke hadde bestillt. Det gikk jo bra en stund og de fikk enorme provisjoner, helt til de fikk masse klager og returer. De fikk sparken da, og seinere har de fortsatt i samme sporet og gått inn og ut av buret. :) Husker sågar at en jeg jobba sammen med satt å så etter navn som de mente var gamlinger å ringte de tili på morran etter fest og prata tull å solgte lodd mens de var fulle.

Lenke til kommentar
Jeg er selv selger for Telio på et TM senter, og har derfor litt kunskap om dette.

 

--snipp--- både her og der.

Videre tas alle salg opp på bånd, da inkludert oppsummering, priser osv slik at kunden er med på hva som skjer. :)

 

Og dette blir "vi" selvfølgelig opplyst om med en eneste gang? neppe...

 

Når det gjelder ringing av folk som er reservert, så er det mye å ta hensyn til her. Vi på et callsenter får listene våre fra f.eks Telio. Det er IKKE vi på callsenteret som har ansvar for vasking av dem, og derfor kan vi ikke garantere at listene er rene. Dette er oppdragsgivers ansvar. Selvsagt skjer det feil, og vi ringer opp folk som har reservert seg. Grunnen til at det skjer kan være så mangt, blandt annet flytting, at kun en i husstanden er reservert etc. Uansett så beklager jeg, og ønsker de en fortsatt fin dag. Noen ganger har faktisk de i andre enden hørt om oss, og blir nysgjerrig slik at det er faktisk mulig å få en positiv samtale ut av noe som opprinnelig var en svarnekt. Har faktisk fått salg ut av slike.

 

Mye morro lesing her.. Callsenteret ER ansvarlig for listene, tvilsomt at et callsenter tar smellen hvis det skulle bli rettsak/sanksjoner, fordi de stolte på oppdragsgiver.

 

#2: Om sønn/datter på 19 år fortsatt bor hjemme, kan man ikke bruke det som en unnskyldning, for det er som regel kun EN person hus-telefonen er registrert på. Det faller faktisk på sin egen urimlighet at "alle" i hus-standen skal registrere seg mot direkte salg, finnes jo ingen informasjon som sier at sønn/datter, samboer som flyttet inn for 2 år siden osv.. har samme telefonnummer som Kari Nordmann som har reservert seg....

 

 

 

Glad-melding for de som allerede er Telio kunde, er at vi kan stenge for skjult nummer, og på de callsenter som ringer med nummervisning har vi iallefall en liten mulighet til å spore opp vedkommende og virkelig få reddet dagen ved å skjelle ut en "ansvarlig" for det ulovlige negative salget enn kan bli utsatt for :thumbup:

Lenke til kommentar
#2: Om sønn/datter på 19 år fortsatt bor hjemme, kan man ikke bruke det som en unnskyldning, for det er som regel kun EN person hus-telefonen er registrert på. Det faller faktisk på sin egen urimlighet at "alle" i hus-standen skal registrere seg mot direkte salg, finnes jo ingen informasjon som sier at sønn/datter, samboer som flyttet inn for 2 år siden osv.. har samme telefonnummer som Kari Nordmann som har reservert seg....

Reservasjonen er personlig og gjelder kun deg som person, ikke andre i husstanden.
Hentet fra brreg.no

 

Hvis din sønn/datter har registrert seg med ditt hjemmetelefonnummer et sted (bladabonnement el.l) og et callsenter får tak i denne listen, så kan de ringe hjem til deg og snakke med din sønn/datter (de kan ikke spørre etter deg fordi du evt har reservert deg).

 

Når man reserverer seg i brreg.no, så legger man sikkert merke til at man ikke registrerer telefonnummer, bare personinformasjon.

 

Det er derfor viktig at alle i husstanden reserverer seg.

 

Det er bare privatpersoner som kan reservere seg mot direkte reklame, og reservasjonen er direkte koblet opp mot den adressen du er registrert på i Folkeregisteret. De fleste registrerer seg enten via nettet eller ved hjelp av Brønnøysundregistrenes automatiske telefontjeneste, men det er også mulig å ta direkte kontakt med Brønnøysundregistrenes opplysningsavdeling og få hjelp av en kundebehandler.

Pressemelding er også verdt å lese.

Lenke til kommentar

Samme har skjedd med mamma, men vi skal ha det allikevel så det gjør ikke så mye...

 

Tror Telio er en userriøs bedrift, nå er det noen uker siden vi betalte fakturaen for routern men den har fremdeles ikke kommet selv om de sa at det bare tok noen dager....

Lenke til kommentar

Jeg har jobba i et telemarketing firma, dette er en mye brukt taktikk. Jeg kan si en ting og det er at denne taktikken ikke er lov hos lederene, men når det sitter 20-150 selgere på huset så blir det vanskelig å kontrollere alle. De taper penger på slikt da det blir økt adminkostnader.

 

Men som sagt, hvis de spør om det er greit at de sender info, si nei og be de heller ringe deg opp igjen hvis du vil tenke på det. Pass også på for at det plutselig kan komme etableringsgebyr osv.. de ikke opplyser om. Det er slike idioter som gir oss seriøse et dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...