Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

advarsel mot telio selger...


Anbefalte innlegg

Litt offtopic, men telenor har samme taktikken. ble oppringt her i påskeferien av en selger som ville gi meg et godt tilbud :mad: greide heldigvis å få sagt ifra at jeg ikke er interessert før han la på.

Hva om han faktisk hadde et godt tilbud da?

 

Mange folk som legger på uten å ane hva det dreier seg om. Da kan de sitte der og le med sine telefonregninger på 2000,- i måneden på fasttelefon, og gå glipp av store penger spart ved bruk av IP telefoni. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ang. telefonsalg av Telio

 

Salget utføres ikke av Telioansatte selgere, men av telefonsalgsbyråer (TM byråer) som dessverre av og til går langt utenfor de retningslinjer de er gitt.

 

Det er meget beklagelig at noen blir ført opp som kunder mot sin vilje, men Telio er alltid ydmyke med tanke på lovfestet angrefrist og lignende i slike tilfeller; ingen skal tvinges inn i et kundeforhold på falske premisser.

 

Dersom trådstarter ikke har fått ordnet opp i forholdet er han velkommen til å sende meg en privat melding med kundenummer slik at dette kan ordnes opp i snarest mulig.

 

Mvh,

Kim

Hei, Telio ansatt....

 

Kanskje en fordel å infomere i signatur at du er ansatt hos Telio (siden du kan fikse saker og ting, når du får et kundenr)? Spesielt når du omtaler Telio og konkurenter i poster.

Lenke til kommentar

Virker som om du er "inne i systemet".

 

En god ide da er å få tak i oversikten over hvem som har solgt hva hos nevnte telemarketingselskap (og dette føres det oversikt over, selgerne har jo lønn etter hvor mange abo de selger!), finne han som solgte til nevnte kunde, og få han sparket. Sånn viser man at man tar ansvar ;).

Ja, vi sporer nettopp dette og tar tak i de aktuelle byråene og selgerne som ikke følger retningslinjene. Jeg kan naturligvis ikke gå i detaljer men flere selgere er allerede sparket og dette vil fortsette å skje med selgere som ikke forholder seg til retningslinjene.

 

Telio tar dette problemet meget alvorlig da det skaper en hel masse uønsket ekstraarbeid og kundemisnøye - som ikke er det Telio ønsker.

 

Mvh,

Kim

Lenke til kommentar

Virker som om du er "inne i systemet".

 

En god ide da er å få tak i oversikten over hvem som har solgt hva hos nevnte telemarketingselskap (og dette føres det oversikt over, selgerne har jo lønn etter hvor mange abo de selger!), finne han som solgte til nevnte kunde, og få han sparket. Sånn viser man at man tar ansvar ;).

Ja, vi sporer nettopp dette og tar tak i de aktuelle byråene og selgerne som ikke følger retningslinjene. Jeg kan naturligvis ikke gå i detaljer men flere selgere er allerede sparket og dette vil fortsette å skje med selgere som ikke forholder seg til retningslinjene.

 

Telio tar dette problemet meget alvorlig da det skaper en hel masse uønsket ekstraarbeid og kundemisnøye - som ikke er det Telio ønsker.

 

Mvh,

Kim

Takk takk, det høres glimrende ut :).

Lenke til kommentar
Hei, Telio ansatt....

 

Kanskje en fordel å infomere i signatur at du er ansatt hos Telio (siden du kan fikse saker og ting, når du får et kundenr)? Spesielt når du omtaler Telio og konkurenter i poster.

Hei,

 

Jeg tok et søk på mine egne innlegg de siste 180 dagene og fant ingen uheldig sammenblanding av rollene. Forøvrig ønsker jeg primært å opptre som privatperson på hw.no's forum.

 

Videre er jeg på ingen måte Telio's offisielle talerør i noen sammenheng - men jeg er autorisert til å ordne problemer som trådstarter beskrev. Se på det som en utvidet form for kundeservice :)

 

Nå som det er avklart kan vi fortsette med andre tråder og la TM-salg være TM-salg. :)

 

Mvh,

Kim

(ja, jeg er ansatt i Telio)

Lenke til kommentar

Jeg er helt motsatt med selgere. Jeg prøver være overhyggelig, men desperat prøve å spore samtalen av. Rekorden min er 45 minutter med ei jente. Fikk tilgomed epostadressen hennes :-)

 

(jeg starter som regel med en gang å spørre hvordan de har det, om de var ute forrige helg, hva skal de gjøre neste osv)

Lenke til kommentar
Jeg tok et søk på mine egne innlegg de siste 180 dagene og fant ingen uheldig sammenblanding av rollene. Forøvrig ønsker jeg primært å opptre som privatperson på hw.no's forum.

Tja, virkelig sammenblanding av rollene er her: eksempel 1. Omtale negativt en konkurent, spesielt når vi nå vet at du jobber hos Telio. Selv om det er korrekt det som du sa, en gjør bare ikke det når det er en konkurent.

 

Litt mer tvilsom reklame, i etterkant: eksempel 2. Her burde du i posten informert om at du var Telio ansatt, vi har i hw.no sett nok av snik reklame tidligere, spesielt når du blander inn reklame setninger.

 

Kan ikke si at du letet grundig nok... PS. Har ingen ting mot Telio, faktisk vurdert seriøst IP-telefoni ifra dere.

Lenke til kommentar
Jeg er helt motsatt med selgere. Jeg prøver være overhyggelig, men desperat prøve å spore samtalen av. Rekorden min er 45 minutter med ei jente. Fikk tilgomed epostadressen hennes :-)

 

(jeg starter som regel med en gang å spørre hvordan de har det, om de var ute forrige helg, hva skal de gjøre neste osv)

HAHA! :!:

 

genialt :p

 

 

 

BTW "telio": Kundeservice-telefonsvareren deres er konge. Ler hver gang jeg ringer den. Er bra dere ikke har en "stiv" tone, men mer "folkelig" :p

Lenke til kommentar

Hei

 

Snakket med en av selgerene til Telio for litt siden.... så denne tråden og våknet litt opp, tenkte jeg fikk sjekke opp om jeg skulle slå til på tilbudet deres. Så viser det seg at de har sendt meg et ANGRESKJEMA. Som om jeg har bestilt noe hos dem! Det som ble sagt under samtalen var at jeg etter noen dager ville motta et tilbud fra dem. Ikke et ord om bestilling. Derimot presiserte jeg at jeg ville vurdere tilbudet de hadde. Nå er jeg ikke interessert uansett.

 

Liknet altfor mye på svindel til at jeg vil ha noe med dem å gjøre.

 

 

Edit:trykkleif

Endret av zorry
Lenke til kommentar
Jeg tok et søk på mine egne innlegg de siste 180 dagene og fant ingen uheldig sammenblanding av rollene. Forøvrig ønsker jeg primært å opptre som privatperson på hw.no's forum.

Tja, virkelig sammenblanding av rollene er her: eksempel 1. Omtale negativt en konkurent, spesielt når vi nå vet at du jobber hos Telio. Selv om det er korrekt det som du sa, en gjør bare ikke det når det er en konkurent.

 

Litt mer tvilsom reklame, i etterkant: eksempel 2. Her burde du i posten informert om at du var Telio ansatt, vi har i hw.no sett nok av snik reklame tidligere, spesielt når du blander inn reklame setninger.

 

Kan ikke si at du letet grundig nok... PS. Har ingen ting mot Telio, faktisk vurdert seriøst IP-telefoni ifra dere.

Som jeg skrev, jeg fant ingen innlegg de siste 180 dagene som jeg mente var eksempler på uheldig sammenblanding.

 

Ditt eksempel nummer 1 er fra en tid jeg ikke var ansatt i Telio og kan følgelig ikke regnes som sammenblanding av roller. Jeg innser selvfølgelig at du ikke kan vite når jeg ble ansatt men regner med at du trekker tilbake påstanden på bakgrunn av denne opplysningen :)

 

Ang. eksempel 2 ser jeg at den siste sekvensen med "gratis ditt og datt" kan oppfattes som reklame, men i hovedsak ser jeg på posten som informativ og saklig. Den var i hvertfall ikke _ment_ som reklame :)

 

Flott at du er positiv til Telio, håper du bestiller en dag!

 

Mvh,

Kim

(ansatt i Telio men poster som privatperson)

Lenke til kommentar

Dette handler for så vidt ikke om Telio, men her er noe jeg skrev i en annen forbindelse i fjor. For øvrig blir jeg fortsatt terrorisert av automatiske telefonoppringninger.

 

"Nå er det blitt er fryd når telefonselgerne ringer. Telefonen ringer, nummeret som det ringes fra vises ikke. Jeg gleder meg allerede, det er en telefonselgerautomat, håper den ikke legger på før selgeren blir ledig. Etter noen sekkunder kommer telefonselgeren. Jeg tar på meg smilet, det gjelder å prate med ham så lenge som mulig, være interessert. …

Min nye filosofi er basert på at telefonsalg må være lønnsomt for å være interessant. De fleste gjør som jeg gjorde før, avbryter selgeren med en gang, sier nei takk, og kjente kroppen koke etterpå. Dette er bra for telefonselgeren, da kan han bruke tiden sin på ”gode kunder” som det er mulig å lure. Hvis selgeren isteden må bruke mer tid på oss uinteresserte, blir det mindre interessant å drive telefonsalg.

 

Når telefonselgeren ringer:

- prøver å bli i godt humør, tar på meg smilet

- prater så lenge som mulig, later som jeg er interessert

- avslutter alltid med å si nei takk

 

Etter på kjenner jeg at kroppen fortsatt er i godt humør, at jeg har gjort en god gjerning.

 

Er det noen som synes ideen er god? Gå inn på Brønnøysund og ta bort telefonsalgreservasjonen, kos dere med telefonselgerne.

Husk, aldri si ja, verken til gode/gratis tilbud eller andre god formål. Hvis du får lyst til å gi til et godt formål, så finn frem bankkontonummeret til foreningen, og sette pengene dirrekte inn der.

 

Jeg har hørt det skal bli forbudt med telefonselgerautomater fra årsskiftet, det er litt synd."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...