Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal snart ha ny bærbar, og har nå fått et tilbud som jeg gjerne vill ha noen innspill på, dersom dere gidder. Det handler altså om en Dell i9300 (selvfølgelig) og det jeg har lest om den både her og andre steder er bare positivt.

 

specs (sånn generelt iallfall):

 

-Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

-Microsoft® Windows® XP Home SP2

-1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

-256MB NVIDIA®

-60GB (5400rpm) IDE harddisk

-Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

-Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

-primært 9-celle 80 WHr batteri

-Skjermer 17" UltraSharp? Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife?

-Dell? TrueMobile? 350 Bluetooth modul

 

Jeg kan få denne til 15486,- . Og når jeg nå sjekket på dell.no, så ligger prisen på det oppsettet på rett over 20k, altså er det et godt tilbud, er det ikke? Er det noen grunn til at jeg ikke bør kjøpe denne? Og tilbudet gjelder KUN på dette oppsette, dersom jeg vil forandre noe må jeg ut med fullpris....... noen comments?

Lenke til kommentar
På dell.no ligger dette oppsettet på 15757,50 inkl. mva, eks. frakt, samme spec som du har oppgitt, men med 80GB Harddisk mot din 60GB, og med gratis printer.

Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Microsoft® Windows® XP Home SP2

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

norsk - (QWERTY) - internt tastatur

Grafikk-kort 256MB NVIDIA®

60GB (5400rpm) IDE harddisk

Kensington PocketMouse Pro - USB, ledningsopprul Win98/Me/2000/XP

finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem

Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

FraktdokumenterSystemdokumentasjon

Gedis Bundle9300 Basic N08935

Microsoft Programvare Microsoft® Works 7.0 (norsk)

Standard Garanti basis garanti

Garanti Oppgraderinger Svc Standard 3Y AtHome Support,30d online MM+security training,90d Trial securitySW, Accident Cover

Strømkabel AC-adapter D-serie 90W strømkabel

Hovedbatteri Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

Bærevesker Nylon sort/grå bæreveske X-Large

Skjermer 17" UltraSharp? Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife?

 

TILBEHØR

Dell? TrueMobile? 350 Bluetooth modul Antall 1

Enhetspris Inkl. mva. 528,75 kr

FREE Dell Colour Ink Printer 720 (including trial ink cartridges, excluding printer cable) Antall 1

Enhetspris Inkl. mva. 0,00 kr

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 21 481,25 kr

 

Copy - Paste fra dell sidene.......

 

Må jo selvsagt ta med alt sammen for få den prisen... my bad :blush:

Lenke til kommentar

Får dette for ca 20k dersom du velger den dyreste "Dell anbefaler" som utgangspunkt, da med 80GB HD. Men uansett ser du ut til at du har fått et knalltilbud! Ringte du for å få dette? Jeg har prøvd å få et tilbud på mail, men ingen svarer.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har sett på denne tråden en stund, og skulle kjøpe i9300 i mai, men endte opp med å kjøpe enda en bil, og en båt. ..sommer vet dere.. heh.. :w00t:

 

Men nå har jeg lyst på en igjen, og lurer på om dere har noen synspunkter på dette: i9300 begynner etterhvert å bli et "gammelt" konsept, har jo vært på markedet en stund.. tror dere Dell kommer til å lansere en "i9300 Gen2" i nærmeste framtid? Jeg vil gjerne ha en PC som ligger nært Top End, men ikke til XPS-pris, og den skal holde seg der en stund.

Lenke til kommentar

En 9300 Gen2 er vel ikke sannsynlig, men heller en 9400 e.l?

Når det kommer noe nytt fra Nvidia, eller som du sier, kan være en oppdatert med at du kan velge ATi X800 istedet for Go 6800, men bortsett fra det finnes det jo ikke noe kraftigere foreløpig, utenom 6800 Ultra (kan jo være et alternativ og tilby) da...

Men kommer vel ikke noe før en ny Intel-plattform kommer, eller heftigere skjerm, muligens S-ATA grensesnitt på hd og støtte for RAID og 2 stk HDD :)

Det vil være det eneste på lenge i så fall, for Nvidia har vel ikke planer for GO 7800 ennå?

ATi har forresten planer om X800XT mobile, med 16 pipelines, men er jo usikkert når det kommer. Se ann litt på sensommeren du :)

Lenke til kommentar

Hei, hadde en del problemer med fangui her. Fanio driver not found etc. Installerte fangui 8 og da ble fanio også installert. Etter dette har jeg eksprimentert en del med vifteoppsetter. Var her ikke noe som mente en kunne kjøre den vifteløs. Hvordan konfigureres dette. Vil at de skal starte under spilling. Ved meeting f.eks går de jo svakt hele tiden, mao. godt hørbart

 

PS: Iflg. fangui gå prosessoren min konstant på 1,87 Ghz, dette kan umulig være nødvendig for å skrive et innlegg på forumet ;)

Endret av B_A_R_T
Lenke til kommentar

B_A_R_T, du må antagelig gå inn i WIndows strømoppsett og sjekke at den ikke står på "Alltid på". Denne instillingen sjalter ut speedstep.

 

Mht vifter, så er det godt mulig å bruke maskinen til surfing og lite krevende oppgaver uten at den mest hørbare (CPU) viften behøver å være på (den som er til venstre). Dette ordnes ved hjelp av Fangui med passende instillinger, og helst også undervolting. Bruk CHC programmet til undervolting! Den andre viften (GPU) er jo særdeles stillegående til vanlig, men snurrer fortere ved spilling. Terskeltemperaturen for dette setter du i fangui. Det er ingen fare med å eksperimentere med settinger. (blir den varm nok, overstyres fangui). Husk først å aktivere alle sensorer under options. AKtiver alt du ser! Alt i alt kan maskinen gjøres særdeles stillgånde. Bare i helt stille rom kan GPU viften høres. Det er nærmest eksepsjonelt, vil jeg si, når man betenker hva som skjuler seg under dekslet. Men helt vifteløst går det ikke.

Endret av ols
Lenke til kommentar

Da har jeg bestillt meg ny pc..

 

Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Grafikk-kort 256MB NVIDIA®

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Harddisk 100GB (5,400 rpm) Hard Drive

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

Standard Svc 3Y AtHome Support,30d online MM+security training,90d Trial securitySW, Accident Cover

Hovedbatteri Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

 

17900 inkludert frakt.

 

Gleder meg sinnsykt til den kommer i posten. :D:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...