Gå til innhold

"Revolusjon" for de med lappen


Jan

Anbefalte innlegg

For det første det er ikke kult å kjøre fort.. Det er bare barnslig og vitner om at personen som kjører faktisk er en taper.

Det var da fælt så mye du kunne lese av en som kjører fort. :roll:

 

Jeg tror dette er et flott tiltak, siden de fleste kjører i 100 km/t i 90-sonene uansett.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første det er ikke kult å kjøre fort.. Det er bare barnslig og vitner om at personen som kjører faktisk er en taper.

Du har tydeligvis et markeringsbehov og stempler folk som fjortiser og barnslige i annethvert innlegg. Det er faktisk en rekke, saklige og faglige årsaker til at fartsgrensene på de beste veiene fint kan økes. Det har ingenting med at det er "kult" å kjøre for fort, eller at flertallet bak rattet er "tapere". Bl.a. viser erfaringer fra Danmark at antall ulykker har gått ned og at det har blitt mer respekt for fartsgrensene etter at de økte til 130km/h på enkelte strekninger.

Lenke til kommentar

Å herre... Jeg LER!

 

De eneste stedene som kommer til å få 110 km/t, er de stedene der det er 100 km/t fra før. Meg bekjent kun på utvalgte veier i Vestfold. (Er ikke det riktig?) Vi vanlige mennesker kommer ikke til å merke noe som helst. Aldri i livet at de setter opp grensen fra 80 km/t til 110 km/t, der det allerede er 80 km/t i nå...

Lenke til kommentar
Nei, jeg har heller aldri sett det på vestlandet.

Har kanskje noe med at det ikke er så mye helt rette veier der? :hmm:

Hehe... Det kan du godt si, ikke mange rette veier her. Mange svinger, og mange smale veier. Selv om grensen ligger på 80 km/t, vil jeg påstå at det er mye gøyere å kjøre i 80 km/t på en smal svingete vei, der man hele tiden må bremse, gire og akselerere, enn det er å kjøre i 110 km/t på en vei som går rett fram. ;)

Lenke til kommentar

Utrolig glad for snille komplimenter. Mente at ungdommer med fersk lapp, kjører over sine begrensninger fordi de skal tøffe seg. uten å generalisere er dete et faktum. Ja er ofte behov for å kjøre fort og gjør dette selv! Ekstremt koselig dere angriper en som angriper andre :thumbup: Mine inlegg setter jeg ofte på spissen og åne til tolkninger, men hvis dere lurer så ja jeg er et rasshøl!

Lenke til kommentar
På bakgrunn av målininger de har foretatt på utvalgte motorveistrekninger, har de nok kommet fram til at 110 km/t kan være en riktig fartsgrense på mange av de aktuelle strekningene.

Det får meg til å huske sist jeg kjørte på motorveien mellom Reims og Paris. På en strekning var fartsgrensen satt ned til 110 km/t på grunn av veiarbeid :p

Kanskje på tide at de navlebeskuende norske veimyndighetene tar seg en tur utenlands og får seg noen nye impulser i stedet for å sitte låst i fasitsvaret om at farten er årsak til alt som går galt i trafikken.

Når vi til og med en periode hadde en samferdselsminister uten lappen (Dørum) sier det litt om forståelsen for hva de driver med.

Lenke til kommentar
Holder stort sett 150-160 i 100-sona forutsatt at det er lite trafikk på veien, og at øya mine er klare for å spane etter sivil. Dvs. ser jeg en bil som kunne ha vært sivil + at det er to folk inni så demper jeg meg.

...Og der føyer jeg de til lista mi av sjåfører jeg helst ikke vil møte langs veien.

Lenke til kommentar
Holder stort sett 150-160 i 100-sona forutsatt at det er lite trafikk på veien, og at øya mine er klare for å spane etter sivil. Dvs. ser jeg en bil som kunne ha vært sivil + at det er to folk inni så demper jeg meg.

...Og der føyer jeg de til lista mi av sjåfører jeg helst ikke vil møte langs veien.

Hihi.. nå er de fleste 100-soner greialt sperra av og det er adskilte kjørefelt. Det eneste som er farlig er om jeg hadde kommet fort bakfra og du hadde feilkalkulert farta mi og bytta til den fila jeg var i. Sånn ellers følger jeg fartsgrensene.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Holder stort sett 150-160 i 100-sona forutsatt at det er lite trafikk på veien, og at øya mine er klare for å spane etter sivil. Dvs. ser jeg en bil som kunne ha vært sivil + at det er to folk inni så demper jeg meg.

...Og der føyer jeg de til lista mi av sjåfører jeg helst ikke vil møte langs veien.

Hihi.. nå er de fleste 100-soner greialt sperra av og det er adskilte kjørefelt. Det eneste som er farlig er om jeg hadde kommet fort bakfra og du hadde feilkalkulert farta mi og bytta til den fila jeg var i. Sånn ellers følger jeg fartsgrensene.

Likevel. Du bryter fartsgrensa med gode 50 km/t uansett hvor dan du ser på det. ;)

Lenke til kommentar

fine greier at man setter opp farten på enkelte strekninger som allerede har 100km/t fartsgrense, men hva med alle de 80km/t veiene man finner overalt her i norge?

 

en hel rekke av dem kunne godt ha blitt justert opp til 90 mener nå jeg. klart, de trange, svingete og uoversiktlige veiene kan få være i fred, men de andre kunne godt ha fått en økning. når jeg kjører personbil så legger jeg meg automatisk på ca 90km/t i 80-soner (100 på speedometeret, -10 i feilslag.. sånn ca) fordi det er den hastigheten jeg føler meg mest komfortabel i.

 

men en annen sak, de snart 110km/t veiene.. jeg regner med de har to kjørefelt hver vei, kanskje også ett krabbe-felt. med tanke på at trailerene, bussene og lastebilene har fartssperre på 85-95km/t så vil noe annet enn flerfelts motorveier med 110km/t grense bli bare dumt. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...