Elyas Machera Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Hei, kan noen forklare meg hvordan man forhindrer alt for mye prisstigning på WoW? Brukes vendors mye, transport, lotterier etc? Og har de fleste serverne høy inflasjon for øyeblikket? Spiller Final Fantasy XI, hvor det meste løses med økte Chocobo-priser, så vil være fint å finne ut hvordan det er her.
MrLee Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 prisene på ting er latterlig lave, mener nå jeg... (men så er jeg litt lav lvl da, så det er mulig at de lavere lvl items som "alle" får fatt i holder litt lavere pris..
Dʋgɢtung Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg har for det meste spilt på Burning Blade, men skiftet til The Maelstrom. Sånn det er der nå, er AH-prisene skikkelig lave. Man tjener absolutt ingenting på å selge noe, og det er ikke mye stas. Nå er det vel vanskelig å få dratt opp prisene, siden man da ikke får solgt sakene sine.
MrLee Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 (endret) man må organisere buyouts på vare X og sette det ut til høyere pris...og håpe at ingen idioter gidder å sette det ut til sinnsynkt lavere pris... (dessverre er det alt for mange idioter der ute) en enkel ting som hadde hjulpet server økonomi grusomt, samt fungert som money sink er bind on equip på bags... kanskje de hadde kosta nærmere 1,5g for en 10 slot da, istedet for de 20s man kan kjøpe/selge dem for nå :/ Endret 20. april 2005 av MrLee
.V. Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Prisen på varer er ekstremt forskjellig, på min server kan jeg f.eks. bytte wool i mageweave nesten i 1:1. Bags er verdiløse, 2.5g for en 14slot? Ja, glad jeg tok tailor for å tjene inn igjen det jeg brukte på enchanting. Eneste jeg selger for tiden er rosa/lilla skjorter og en og annen kjole (så lenge det er en tauren igjen i Orgrimmar går jeg aldri tom for kunder, alle mine beste kunder er av en eller annen grunn taurens ), det tjener jeg faktisk litt på siden ingen andre har spammet markedet enda.
Radhoo Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Prisene på Ravencrest er så latterlige lave at jeg noen ganger selger rett til vendor. 10 rugged leather for 1g. mageweave koster mer enn runecloth osv osv. Epics items som har median pris på 200g selges for 70g. Runecloth gjør jeg om til bandasje for å så selge til vendor. Får faktisk mer gull for det enn å selge på AH...
likferd Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Prisen på varer er ekstremt forskjellig, på min server kan jeg f.eks. bytte wool i mageweave nesten i 1:1. Bags er verdiløse, 2.5g for en 14slot? Ja, glad jeg tok tailor for å tjene inn igjen det jeg brukte på enchanting. Eneste jeg selger for tiden er rosa/lilla skjorter og en og annen kjole (så lenge det er en tauren igjen i Orgrimmar går jeg aldri tom for kunder, alle mine beste kunder er av en eller annen grunn taurens ), det tjener jeg faktisk litt på siden ingen andre har spammet markedet enda. De skjortene dine er de beste på serveren vet du! Ingenting er som en lekker rosa/lilla skjorte på en tauren
chokke Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 på de nye serverne (the maelstorm ihvertfall) får du 20 linen cloth for 4-6 sølv... Noen som har prøvd å øke prisene, men uten hell.
-=Toasted=- Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 eneste måten og gjøre det på er jo og kjøpe opp alt av en ting på ah og legge det ut med høyere priser.. funka for meg på BB.. kjøpte opp så si alt av lav lvl gems osv og økte prisen den har blitt liggende på et litt høyere nivå enn den gjorde før.
Hanzo Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Folk skaper dette helt selv. Det var en tråd om hvordan du kunne tjene penger, og der var det "hemmelige" tipset å selge at 5 sølv billigere en alle andre... Funker fint det, i to minutt. Så priser de seg 5s under deg, do gjør det samme igjen, og et par dager seinere sitter alle med skjegget i postkassen og selger til vendor fremover. Jeg hadde en periode monopol på rugged armorkits, og fikk da presset prisen opp til 1,5g. Folk merket sikkert at det var et market for dette, begynt å lage i stort skala, underprisa... Og vips, nå går de for rundt 90s, noe som betyr at jeg ikke gidder ta arbeidet med å lage dem lenger. Genialt triks!
JoeDohn Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Medium og heavy leather går forferdelig lavt på Silvermoon. Men så er det jo heller ikke så hardt å få tak i det, så det man egentlig tjener mest på er enten å selge det i store kvanta i Trade-channel for litt bedre pris, eller å selge det til vendor. (Eller sende det til LW-alten til kjæresten min, da.) Cloth er vel mest avkastende når det mekkes til bandasjer, ja. :\ Skummelt åssen det har blitt.
Roberticus Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Tror litt av problemet er at det enda er for få lvl 60 characters med stor pengesekk. Når disse begynner å jobbe med alts så påvirker det nok markedet litt. Men det er dessverre endel tullinger som ikke har vett å prise tingene sine. Er rett som det er at jeg kjøper opp underprisede items for så å legge de ut på nytt sammen med mine egne varer til en mer normal pris.
Framerate Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 eneste måten og gjøre det på er jo og kjøpe opp alt av en ting på ah og legge det ut med høyere priser.. funka for meg på BB.. kjøpte opp så si alt av lav lvl gems osv og økte prisen den har blitt liggende på et litt høyere nivå enn den gjorde før. Prisen på Swiftness potion synes jeg var ganske grei: ca. 2g for 5stk... Men så kom det noen idioter og solkte dem for under 1g Løste dette med å bruke en 7-8g på å kjøpe alt sammen og legge dem ut igjen til høyere pris. Prisen ligger nå på ca 1,80g... Recipten har btw vært ute et par ganger på 10-15g byout (min er funnet )
Netforce Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 kanskje de hadde kosta nærmere 1,5g for en 10 slot da, istedet for de 20s man kan kjøpe/selge dem for nå :/ Du vet at du får 40s fra vendor for en 10slot bag?
chokke Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 sikkert bare jeg som har kjøpt flere av samme oppskrift, som den med deviate fish til 3 sølv, og sparer de til folka har litt lvler og ikke gidder å grinde etter den. men heller spanderer 2-3 G for den, samme med fisken.
.V. Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 (endret) kanskje de hadde kosta nærmere 1,5g for en 10 slot da, istedet for de 20s man kan kjøpe/selge dem for nå :/ Du vet at du får 40s fra vendor for en 10slot bag? På min server bruker 10slots ofte å ligge på akkurat 40s buyout. Noe som betyr at de som selger går i minus i forhold til vendorsalg. (Nye metoden for griefing: underpris ting på AH! :!: ) Endret 21. april 2005 av E-Ton
MrLee Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 (endret) kanskje de hadde kosta nærmere 1,5g for en 10 slot da, istedet for de 20s man kan kjøpe/selge dem for nå :/ Du vet at du får 40s fra vendor for en 10slot bag? jeg er ikke så dum at jeg gidder å bry meg med å lage bags til den prisen engang... ikke når jeg fikk 9 (!) 10 slot bags til 1,5g av en desperat selger i darkshore på 15 lvl... (skulle ha til alts ) Tok tailoring fordi jeg tenkte "alle har jo brukt for bags, og til 2g vendor price for 10slot, så kan jeg fint ta 1g for dem, ikkesant?"... men nei... Vurderte å respece tailoring helt, men fant ut at det er fint å lage items til seg selv som prest... Bags blir det IKKE laget noe av, ihvertfall ikke for å selge.. må bli til venner og guildies.. BoP på bags sier jeg bare... Endret 21. april 2005 av MrLee
Taykun Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Det meste løses med høye chocobo-priser...eh wtf? Spilt ffxi i siden september 2003 eller noe (USA release) Chocoboprisene styres etter "supply and demand". Jo flere som leier fugl i den og den stallen, jo høyere blir prisen.. I Lower Jeuno er prisen ofte oppe i 800-1000 gil. Da går du bare til Upper, ligger som oftest på 200+gil.. Skjønner absolutt ikke hvordan dette skal "løse" inflasjon.. Anyways. Over til WoW. Inflasjonen styrer vel seg stort sett selv. Akkurat nå er utrolig mange ting overprisa, men det går vel ned en gang når folk merker at ingen kjøper stuffet. Jeg hadde monopol på Mithril spurs før, solgte for 1g+ per. Nå plutselig begynte mange folk å prise de til 50s og under. Lot være å selge noen ei uke, så begynte jeg igjen med 90s per. Selger som bare det.
FJERNET111 Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Pleier ikke å ha problemer med å få solgt ting (utenom Nightscape Headband, ser ut som markedet er mettet der). Tjener egentlig ikke noe særlig på skinning heller, siden prisene er så lave. Selger selv heavy leather for 25s for 10 stykk. Det som er bra er uansett at Thick Leather prisene på serveren jeg spiller på ofte er så lave, at jeg kan tjene penger på å selge Nightscape Headbands til vendor hehe. Uansett så kontrollerer nok dette seg selv etter hvert og prisene kommer til å stige deretter.
Thel Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 På argent dawn er det også svært varierende priser, en dag lå buyout på 20 linen på ca 50 sølv, neste 20 osv. Jeg ahr solgt linen til 60 sølv en gang, men det var siden alle andre som hadde lagt ut også tok det, mens neste gang jeg skulle selge lå det på 25 sølv, og det var jeg også priset! Jeg priser bestandig ca likt med det som ligger ute fra før av, førr å verken trekke ned prisen på varen, og priser jeg for høyt får jeg ikke solgt noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå