Gå til innhold

Sapphire med eget OC-verktøy


Anbefalte innlegg

originalt

vpu: 397.80

mem: 297.00

 

overklokka: Extreme

vpu:416.57

mem 304:71

 

source stress test: 42 fps uklokka

43 fps klokka

 

var ikke store økningen.

Fikk mase artifacts når den holdt på,,turte ikke se på, satt på p nr 2, så på bruce lee, og bytta til pc-en for å se på resultatet. Fikk da gitte klokkinger og testa hl2,, ikke stor forskjell,,har klokka før med gode resultater. Da manuelt, men husker ikke klokkingene.

 

edit: edit2: Sapphire radeon 9600 atlantis pro 128mb Fireblade eddition :p

 

mulig det var en eller anen deluxe med i bilde på detta skjermkortet og,,husker ikke.

 

sikkert ikke noe deluxe her, er langt nok navn.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukbart program. Likte at man kunne "søke" etter maks hastighet, sparer litt tid på å slippe å manuelt sjekke etter artifacts. Dessverre er programmet ellers et møkkaprogram. Hvis de hadde fokusert litt mer på funksjonaliteten og litt mindre på at GUIet skal se mest mulig harry ut kunne de kanskje unngått å bruke 10 ganger så mye minne som tilsvarende programmer.

Lenke til kommentar

Ville bare opplyse om at programmet funker på mitt Crucial 9700 PRO :cool:

 

Antakelig er kortet produsert av Sapphire da, ettersom det under Options i kontrollpanelet står Sapphire Radeon 9700 Pro...

 

Uansett har jeg både nå og tidligere svært mislykket fått overklokket kortet... Får nesten ikke justert noe. Minne fra 310 -> 325 og VPU fra 324 -> 325 på extreme, ikke bra :( Noen som vet årsaken?

 

Leste om det samme kortet (Crucial) i en test, og der var det blant de beste 9700 kortene når det gjaldt klokking, og de fikk langt bedre resultater enn meg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Funket ikke særlig bra på mitt Sapphire 9600 Pro Advantage... slett ikke bra..

Dette klokker (manuelt) 530/660, Trixx synes 412/605 var max. = uninstall.. :)

Lenke til kommentar

Ser ut som det virker greit, men ikke mye å skryte av. Kom ikke over default. Eneste var at silent mode funka ganske bra.

 

Spørsmål ang. drivere: Har et Saph. 9600xt Fireblade og nye drivere fra ATI. Kortet identifiseres bare som 9600 series. Er dette normalt? Merket også at overdrive og temperatur utlesning har forsvunnet fra kontrollpanelet.

 

Noe spes. jeg kan gjøre for at maskinen oppfatter at det er et 9600XT kort? Grunnen til at jeg spør er at når jeg installerer manuelt ser jeg at andre 9xxx XT kort står listet opp i driverlisten, men for 9600 står det kun 9600 series listet opp flere ganger under hverandre. En glipp fra ATI? Har vært sånn siden 5.x driverne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hvorfor bruker dere ikke ATITool v0.0.22

går jo til alle ati kort

Artikkelen vi diskuterer gjelder Trixx... Sapphire's eget tool for sine kort..

Vil tro de fleste her ikke trenger råd om AtiTool.. Radlinker.. whatever.. som vi ellers benytter som OC-tool for korta våre..

Howard skrive forøvrig om ATiTiool i artikkelen vi diskuterer (lest den forresten?)

Selv bruker jeg Radlinker.. og innimellom for avveksling AtiTool... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...